Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اقتصادی اشاره به راهکارهای دولت و مجلس برای مقابله با تحریم‌های بانکی اشخاص حقیقی و حقوقی گفت: دولت و وزارت امور خارجه در این زمینه مسئول بوده و باید به مجلس پاسخگو باشند.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به راهکارهای دولت و مجلس برای مقابله با تحریم‌های بانکی  اشخاص حقیقی و حقوقی از سوی سازمان ملل، اتحادیه اروپا و آمریکا اظهار کرد: دولت و وزارت امور خارجه در این زمینه مسئول بوده و باید به مجلس پاسخگو باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درحوزه مراودات بانکی طبق خبرهای وزیر امور خارجه هماهنگی‌هایی با بانک‌های اروپایی انجام شده و امیدوارم که بتوانیم ظرف هفته‌های آینده شرایط مساعدی را به منظور نقل و انتقال منابع ارزی ایران ایجاد کنیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: ما در لیست تحریم‌های سازمان ملل قرار نداریم و این سازمان رسما اعلام کرده که ما را از لیست سیاه خارج کرده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: در حال حاضر ایران هیچ گونه محدودیت تحریمی از جانب اتحادیه اروپا ندارد و تنها مسئله اثرگذار لیست تحریم‌های آمریکا با رفتاری غیرکارشناسی و غیر قانونی است.

وی ادامه داد: امیدوارم که بتوانیم با هماهنگی‌های صورت گرفته در راستای دفاع از حق مردم و مقابله با اقدامات غیرقانونی آمریکا شرایط مساعدی را برای کشور ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۴۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به برگزاری دو جلسه با حضور مقامات دولتی در مجلس شورای اسلامی برای بررسی مسائل ارزی در کشور اظهار کرد: جلساتی که در مجلس انجام و رئیس مجلس و روسای کمیسیون های اقتصادی آن حضور دارند، عمدتاً مباحث حول همکاری‌ها، همراهی و برون رفت از مشکلات است.

وی گفت: تاکنون طی دو جلسه مهم با مقامات دولتی درباره ارز بحث و گفت‌وگو کردیم و نظرات خود را گفتیم و نظرات دولت را نیز شنیدیم و در نهایت نیز قرار شد تا دولت راهکارهایی را که مورد توافق دولت و مجلس است و می‌توانند مشکلات را حل کنند، اتخاذ نماید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه «وزارت اقتصاد در حال کار درباره بازار ارز است و حتماً گزارش این اقدامات به مجلس ارائه خواهد شد»، عنوان کرد: حتماً جلسات مشترک دولت و مجلس مجددا برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • باید بعد از انتخابات «لیست‌بندی‌ها» را کنار گذاشت
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • تحریم ایران علیه تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی + جزئیات | کدام مقامات انگلیس در لیست هستند؟
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند