Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی گواهی مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در همایش پیاده روی اربعین، نمادی از امر به معروف که عصر روز یکشنبه 22 مهرماه در امامزاده صالح(ع) برگزار شد با اشاره به مصیبت های وارده به حضرت رقیه و کاروان اسرای کربلا اظهار داشت: نقش آفرینی اسرای دشت کربلا بویژه خطبه های ماندگار حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) تأثیر بسزایی در انتقال پیام عاشورا داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به عظمت پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنانی می فرمایند که در پیاده روی اربعین مغناطیسی ایجاد میشود که این مغناطیس میلیون ها انسان را در خود می گنجاند.

گواهی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری درمورد زیارت امام حسین(ع) گفت: روایات بسیاری در خصوص فضیلت ها و آثار و برکات زیارت امام حسین(ع) بخصوص زیارت سید الشهدا در اربعین آمده است که نشان از اهمیت والای این زیارت می دهد تا جایی که در روایات آمده است که هرکس برای زیارت اربعین می رود، این سفر جزء عمر او حساب نمی شود.

وی با بیان اینکه مردم بیش از 200 کشور جهان در راهپیمایی بزرگ اربعین حضور می یابند، افزود: در مراسم حج با آن عظمت تنها 3 میلیون نقر شرکت می کنند اما در راهپیمایی اربعین می بینیم که تنها از کشورمان بیش از 3 میلیون زائر راهی کربلا می شوند.

مسئول بسیج اساتید،طلاب و روحانیون کشور ادامه داد: سالانه در مناسک حج شاهد تلفات جانی بسیاری هستیم اما سال گذشته در راهپیمایی اربعین علی رغم اینکه جمعیتی چندین برابری نسبت به حج حضور می یابند، حادثه ای امنیتی رخ نداد.

وی در ادامه اذعان کرد: علی رغم اینکه همچنان گروه های تروریستی در نقاطی از عراق حضور دارند اما امنیتی بسیار خوب در پیاده روی بزرگ اربعین حاکم است، با این حال نیاز است که تمهیدات مدیریتی قوی تری برای راهپیمایی سال جاری در نظر گرفته شود چراکه دشمن از راه های مختلف قصد دارد همبستگی میان مردم ایران و عراق را از بین ببرد.

گواهی در خاتمه با بیان اینکه دشمن نمی تواند این همبستگی و یکپارچگی بی نظیر را میان مذاهب مختلف اسلامی ببیند افزود: اگر امروز شاهد برگزاری بزرگترین تجمع مردمی در اربعین حسینی هستیم، حاصل خون شهدای بزرگی همجون شهید همدانی است که میان ملت های اسلامی پیوندی ناگسستنی ایجاد کردند. حال ما در برابر خون این شهدا بخصوص شهدای مدافع حرم وظیفه ای سنگین داریم و باید در جهت برگزاری زیارت بامعرفت حضرت سیدالشهدا تلاش کنیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۴۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان طرفدار فلسطین در مقابل بزرگترین دانشگاه مکزیک

ده‌ها دانشجوی طرفدار فلسطین از دانشگاه مستقل مکزیک که بزرگترین دانشگاه این کشور است، روز پنجشنبه در اعتراض به تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و در همبستگی با تظاهرات دانشجویان در ایالات متحده در مکزیکوسیتی اردو زدند.

به نقل از اروپ ۱، آنها با شعار «زنده باد فلسطین آزاد» از دولت خود خواستند تمام همکاری‌های دیپلماتیک و تجاری با اسرائیل را متوقف کند. معترضان مقابل ساختمان دانشگاه در مکزیکوسیتی چادرها و پرچم‌های فلسطین را برپا کردند و شعار «زنده باد فلسطین آزاد» و «از رودخانه تا دریا، فلسطین پیروز خواهد شد» سر دادند.

والنتینا پینو، ۱۹ ساله که در دانشکده فلسفه و ادبیات تحصیل می‌کند، گفت: ما اینجا هستیم تا از فلسطین، مردم فلسطین، اردوگاه‌های (دانشجویی) در ایالات متحده حمایت کنیم.

خیمنا روزا، ۲۱ ساله امیدوار است که ابتکار عمل آنها اثر موجی ایجاد کند و به سایر دانشگاه‌های کشور گسترش یابد.

از ۱۸ آوریل، دانشگاه‌های آمریکا صحنه جنبش دانشجویی برای حمایت از نوار غزه در مقابله با جنگ رژیم صهیونیستی بوده است. این جنبش سپس به دانشگاه‌های چندین کشور مانند فرانسه، انگلستان، آلمان، کانادا و هند و اکنون مکزیک گسترش یافت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • طرح نور با پشتوانه‌ مردمی و با قدرت ادامه دارد
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است/ ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم
  • رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم
  • تجمع دانشجویان طرفدار فلسطین در مقابل بزرگترین دانشگاه مکزیک