Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی گواهی مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در همایش پیاده روی اربعین، نمادی از امر به معروف که عصر روز یکشنبه 22 مهرماه در امامزاده صالح(ع) برگزار شد با اشاره به مصیبت های وارده به حضرت رقیه و کاروان اسرای کربلا اظهار داشت: نقش آفرینی اسرای دشت کربلا بویژه خطبه های ماندگار حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) تأثیر بسزایی در انتقال پیام عاشورا داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به عظمت پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنانی می فرمایند که در پیاده روی اربعین مغناطیسی ایجاد میشود که این مغناطیس میلیون ها انسان را در خود می گنجاند.

گواهی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری درمورد زیارت امام حسین(ع) گفت: روایات بسیاری در خصوص فضیلت ها و آثار و برکات زیارت امام حسین(ع) بخصوص زیارت سید الشهدا در اربعین آمده است که نشان از اهمیت والای این زیارت می دهد تا جایی که در روایات آمده است که هرکس برای زیارت اربعین می رود، این سفر جزء عمر او حساب نمی شود.

وی با بیان اینکه مردم بیش از 200 کشور جهان در راهپیمایی بزرگ اربعین حضور می یابند، افزود: در مراسم حج با آن عظمت تنها 3 میلیون نقر شرکت می کنند اما در راهپیمایی اربعین می بینیم که تنها از کشورمان بیش از 3 میلیون زائر راهی کربلا می شوند.

مسئول بسیج اساتید،طلاب و روحانیون کشور ادامه داد: سالانه در مناسک حج شاهد تلفات جانی بسیاری هستیم اما سال گذشته در راهپیمایی اربعین علی رغم اینکه جمعیتی چندین برابری نسبت به حج حضور می یابند، حادثه ای امنیتی رخ نداد.

وی در ادامه اذعان کرد: علی رغم اینکه همچنان گروه های تروریستی در نقاطی از عراق حضور دارند اما امنیتی بسیار خوب در پیاده روی بزرگ اربعین حاکم است، با این حال نیاز است که تمهیدات مدیریتی قوی تری برای راهپیمایی سال جاری در نظر گرفته شود چراکه دشمن از راه های مختلف قصد دارد همبستگی میان مردم ایران و عراق را از بین ببرد.

گواهی در خاتمه با بیان اینکه دشمن نمی تواند این همبستگی و یکپارچگی بی نظیر را میان مذاهب مختلف اسلامی ببیند افزود: اگر امروز شاهد برگزاری بزرگترین تجمع مردمی در اربعین حسینی هستیم، حاصل خون شهدای بزرگی همجون شهید همدانی است که میان ملت های اسلامی پیوندی ناگسستنی ایجاد کردند. حال ما در برابر خون این شهدا بخصوص شهدای مدافع حرم وظیفه ای سنگین داریم و باید در جهت برگزاری زیارت بامعرفت حضرت سیدالشهدا تلاش کنیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۴۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در اجرای وظایف انتظامی و انقلابی کم نمی‌گذاریم، اگر در طرح نور به دنبال صیانت از دخترانمان هستیم، علیه برهم‌زنندگان نظم و امنیت جامعه هم تلاش می‌کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سردار احمد رضا رادان در همایش بزرگ مردم قم در حمایت از "طرح نور" که در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها برگزار شد اظهار داشت: دشمن تلاش فراوان کرد که جلوه بدهد، پلیس تنهاست، ولی مردم در کنار پلیس و همراه و همگام پلیس هستند.

وی افزود: در معرکه‌های مختلف دشمن به این نتیجه رسید در نبرد با ایران جز شکست چیزی در برندارد، دشمن در برابر عزم و اراده، تقوا و ایمان و جهاد رزمندگان اسلام در حقیقت ره به جایی نخواهد برد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: در هشت سال دفاع مقدس، مردم ما ثابت کردند که تا پای جان برای اسلام هستند،  مادری، خواهری، پدری، نبود که مشوق رزمنده نباشد و بعد از شهادتِ فرزند سجده شکر می‌کردند از این موهبت الهی.

این خبر در حال تکمیل است...

 

دیگر خبرها

  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند
  • راهپیمایی‌های گسترده مردم یمن در حمایت از غزه
  • طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • برگزاری پیاده روی مردمی همزمان با هفته سلامت در روستای برقبان
  • تجمع مردمی حمایت از «طرح نور» در خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • بیش از ۴۰ راهپیمایی حمایت از مردم غزه در کرمان برگزار شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی