Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سمنان- ايرنا- رئيس مجمع نمايندگان استان سمنان در مجلس شوراي اسلامي گفت: شفاف سازي مسايل مالي و اقتصادي کشور از طريق FATF هر گونه سوء استفاده دشمن عليه ايران را در سطح بين المللي غيرممکن مي کند.

احمد همتي روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: به يقين، شفاف نبودن نظام مالي و بانکي کشور نتيجه اي جز قطع ارتباط با بانک هاي کشورهاي مختلف جهان ندارد که به سود کشور نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: اگر لايحه شفاف سازي مالي مصوب نشود، به معني شفاف نبودن نظام مالي کشور است که با نبود اين شفاف سازي، ديگر نياز به تحريم آمريکا و امثال آن ندارد و به نوعي خود تحريمي است.
همتي تاکيد کرد: بايد نظام مالي و بانکي کشور را کامل شفاف کنيم، در عين حال راه هاي نفوذ دشمنان را که امکان سوء استفاده را فراهم مي کند ببنديم.
نماينده مردم سمنان، مهديشهر و سرخه در مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر شفاف سازي از مسير لايحه FATF به درستي انجام نشود 100 درصد مورد تحريم واقع مي شويم و ارتباطات بانکي و مالي قطع خواهد شد.
وي با اشاره به اينکه بايد با لحاظ منافع ملي و با توجه به قانون اساسي و شرع مبين اسلام، بتوانيم در نظام مالي دنيا حضور داشته باشيم و منافع خود را حفظ کنيم، گفت: با طي مسير شفاف سازي مالي از طريق کنوانسيون بين المللي، احتمال ماندن در نظام مالي بين اللملي وجود دارد.
همتي با اشاره به تصويب لايحه الحاق ايران به کنوانسيون مقابله با تامين مالي تروريسم (CFT) در مجلس شوراي اسلامي با درنظر گرفتن تمام 41 بند، بيان کرد: شوراي نگهبان به زودي و در آينده نزديک نظر خود را در اين مورد اعلام مي کند.
** مجلس در مباحث کلان جناحي عمل نمي کند
نماينده مردم شهرستان هاي سمنان، مهريشهر و سرخه در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين که مجلس در سياست هاي کلان جناحي عمل نمي کند، گفت: در بحث کنوانسيون مقابله با تامين مالي تروريسم (CFT)، با وجود جوسازي ها و توهين و تهديدها، نمايندگان آن را مصوب کردند و تعداد آراء نشان از جناحي نبودن داشت.
همتي با اشاره به برخي جوسازي ها، تهديدها و توهين ها، گفت: زماني اين گونه اقدامات راهبردي براي برخي اشخاص محسوب مي شد اما در زمان حاضر با توجه به بلوغ و رشد سياسي و اجتماعي جامعه، ديگر بي فايده است.
همتي تصريح کرد: کساني که اين برنامه ها را سازماندهي مي کنند در سال هاي اخير بايد متوجه کارايي نداشتن اين رويه شده باشند.
وي ادامه داد: دنباله روهاي اين روش هاي مخربانه بدانند اين ره يافت با دين، قوانين، روح حاکم بر نظام اسلامي و سياست گذاري هاي کلان نظام که توسط مقام معظم رهبري تبيين مي شود، سازگار نيست.
رئيس مجمع نمايندگان استان سمنان تاکيد کرد: اين روش ها به نفع کشور نيست و کشور را به سمت موضع گيري هاي تند سوق مي دهد و از آرامش و وحدت خارج مي کند که خواست برنامه ريزان و بدخواهان نظام است.
وي يادآور شد: مباحث کلان و تصميم گيري ها و سياست هاي کلي کشور بايد در فضاي منطقي، علمي و درست بحث شود و راهکاري که به نفع کشور است تصميم گيري شود.
وي اضافه کرد: رهبري به مجلس شوراي اسلامي در بررسي اف اي تي اف اختيار دادند، تا با بحث کارشناسي تخصصي، در اين زمينه تصميم گيري شود.
وي، به ناسازگاري برخي قوانين بين المللي با دين، قانون اساسي و سياست هاي کلان کشور اشاره و تصريح کرد: با وجود اين ناسازگاري ها، ايران عضو سازمان ملل است و با وجود تناقض قوانين برخي سازمان هاي بين المللي با دين و قانون کشور، دليلي براي خروج از اين سازمان هاي بين المللي وجود ندارد.
رئيس مجمع نمايندگان استان سمنان تاکيد کرد: اگر ايران از عضويت در سازمان هاي بين المللي خارج شود، ارتباط ايران با دنيا قطع مي شود و اين مساله خواسته دشمنان نظام اسلامي ايران است.
9891/6103
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۴۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: قانون نظام شورایی کشور نسبت به قوانین سایر ساحت‌های حکومتی خیلی جوان است و پس از وضع قوانین بالادستی نسبت به تصویب مفاد قانونی درباره شوراها اقدام شد. همین موضوع، تناقضاتی را رقم زده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مهدی چمران، شامگاه پنجشنبه در همایش روز ملی شوراها در مشهد با بیان اینکه شوراها نمایندگان صادق مردم در عرصه حکمرانی کشور هستند، اظهارداشت: اصول 101 و 106 قانون اساسی به طور محرز به ضرورت فعالیت نظام شورایی در کشور اشاره دارد و در بند 103 قانون اساسی هم تأکید می شود که مسئولان در بخش های حاکمیتی اعم از استاندار، شهردار و فرماندار، باید تابع قوانینی باشد که در شوراها به تصویب می رسند.

وی افزود: در این میان، اهمیت شوراهای محلی هم کم از مجلس شورای اسلامی نیست. شوراهای اسلامی شهر و روستا، پارلمان‌های محلی و انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند که ارتباط بی‌واسطه و تنگاتنگی با مردم در هر بخش، شهر و استان دارند. در قانون، نظارت در مقیاس محلی و ملی بر عهده شوراها گذاشته شده و در ساحت‌های گوناگون همچون فرهنگ، اقتصاد، اجتماع و سیاست، این منتخبان ملت در شوراهای محلی هستند که به‌عنوان ناظر شایسته از طرف قانون معین شده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: مدیریت یکپارچه، حلقه مفقوده‌ای است که امروزه ضرورت آن در سطح کلانشهرهای کشور بیش از پیش احساس می‌شود. مدیریت یکپارچه هم دو رکن اساسی دارند؛ یکی در گرو کار درست و منطقی نمایندگان شوراهای اسلامی است که جز خدمت به مردم دغدغه دیگری نداشته باشند و رکن دوم هم ناظر بر همکاری مسئولان دولتی و قضایی است که همراه و همگام با نمایندگان مردم باشند.

وی ادامه داد: قانون نظام شورایی کشور نسبت به قوانین سایر ساحت‌های حکومتی خیلی جوان است و پس از وضع قوانین بالادستی نسبت به تصویب مفاد قانونی درباره شوراها اقدام شد. همین موضوع، تناقضاتی را رقم زده که می‌توانست توسط نمایندگان مردم در نظام شورایی کشور اصلاح شود اما اکنون گرفتار این مسائل هستیم و باید این چالش برطرف شود.

چمران تصریح کرد: متاسفانه امروزه شاهدیم از بین 126 هزار نماینده‌ای که امروزه در سطح شوراهای اسلامی شهر و روستا فعالیت دارند، برخی افراد گاهی اوقات گرفتار هوا و هوس‌های نفسانی خود می‌شوند و دست به تخطی از قوانین و سرپیچی از سوگندی می‌زنند که با خدا، خون شهیدان و مردم دارند. بیش از دو دهه است که در نظام شورایی کشور در عرصه های مختلف فعالیت دارم و از روی تجربه مشاهداتی که به چشم دیده‌ام، این را به شما برادران و خواهران عزیز می‌گویم که اگر کار خالصانه و مخلصانه باشد، برکت الهی هم پشتیبان آن خواهد شد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • شهید «جلال اعتماد» نماد ایستادگی است
  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا
  • اعتصاب طلافروشان برای فرار از شفافیت/ سامانه‌های مودیان و جامع تجارت به نفع فعالان قانونی است
  • فرار کانون سردفتران از شفاف‌سازی عملکرد مالی
  • جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • جعفرزاده ایمن‌آبادی: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر
  • آقای احمد خاتمی، چه کسی گفته شما بهشتی هستید؟
  • انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور