Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، اعضای انجمن رادیوتراپی انکولوژی طی نامه‌ای سرگشاده به وزیر بهداشت اعلام کردند: در حالی که درمان سرطان در کشور ما از سالیان دور توسط رشته‌ای جامع به نام رادیوتراپی انجام می شد. مدعیان جدید با نفوذ زیاد در وزارت خانه، مانع بزرگی را در پیشرفت این رشته ایجاد کردند و این معضل عمدا یا سهوا سالیان سال بدون هیچ اقدام قاطعی در وزارت بهداشت ادامه یافت و به مشکلی مزمن تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزئیات نامه به شرح زیر است:

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ جناب دکتر قاضی زاده هاشمی

حل مشکلات ومعضلات مزمن در سیستم های اداری و آموزشی نیازمند شجاعت و تدبیر است و تنها از عهده کسانی بر می‌آید که دل در گرو رفع مشکلات زندگی مردم داشته و این شجاعت و تدبیر را برای آرامش آنان بکار گیرند.

در حالی‌که درمان سرطان در کشور ما از سالیان دور توسط رشته‌ای جامع به نام رادیوتراپی انجام می شد. مدعیان جدید با نفوذ زیاد در وزارت خانه، مانع بزرگی را در پیشرفت این رشته ایجاد کردند که مسئولین متعدد با علم به حقانیت این رشته و مزایای آن برای ارایه خدمات به بیماران مبتلا به سرطان توان رفع آن‌را نداشتند و این معضل عمدا یا سهوا سالیان سال بدون هیچ اقدام قاطعی در وزارت بهداشت ادامه یافت و به مشکلی مزمن تبدیل شد.

بر همین اساس جداسازی شیمی درمانی از رادیوتراپی که منشا درمان های ناکامل و ساب اپتیمال و اتلاف منابع مالی سلامت و عدم حصول نتایج درمانی رضایت بخش علیرغم صرف هزینه های فراوان بود رواج یافت.

انجمن رادیوتراپی انکولوژی در دوره‌های مختلف، نسبت به این رویه‌ها، معترض بوده و مشاوره‌ها و هشدارهای کارشناسی خود را به مسئولان وقت ارائه داده است ولی طبق معمول با تصمیماتی محافظه کارانه، مسائل به آینده موکول و در نهایت، پیچیده و پیچیده تر شد.

با شروع وزارت جنابعالی با روحیه عملگرایانه‌ای که از آن جناب سراغ داشتیم و حساسیتی که برای اولین بار در بحث‌های مربوط به درمان سرطان ارائه کردید، امیدها برای حل این مشکل مزمن شکفته شد و با جمع آوری اطلاعات کارشناسی که شخصا در آن ورود کردید و پس از سفر به کشورهایی که سیستم درمان سرطان با استانداردهای روز داشتند، برای اولین بار و در ماه های پایانی سال 1395، تصمیماتی شجاعانه و مبتنی بر تدبیر و به دور از محافظه کاریهای متداول را ارائه کردید که اگر بی کم و کاست و بدون انحراف ابلاغ می شد، تاثیراتی شگرف و مبارک در سیستم سلامت و درمان سرطان کشور بجا می گذاشت.

متاسفانه، در هنگام ابلاغ این تصمیمات، بندها و اضافاتی توسط سیستم اداری دبیرخانه شورای تخصصی به آن ملحق شد که تدابیر مزبور را از حیز انتفاع ساقط و عملا مصوباتی غیر قانونی و عجیب و غریب همچون فلوشیپ یک رشته تخصصی در رشته ای دیگر، تفکیک هیئت علمی از غیر هیئت علمی برای ارایه خدماتی که هر دو گروه دوره های کامل تخصصی مربوط را دیده و به اخذ مدرک تخصصی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نائل آمدند از آن خارج شد که نه تنها مشکلات را برای مردم و متخصصین هر دو رشته درگیر حل نکرد نگرانی های بیماران را بیشتر کرده و یاس و ناامیدی را بیش از پیش در دل متخصصین این رشته قدیمی به همراه داشت.

پیگیری‌های متعدد طی یک و نیم سال گذشته در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی نه تنها حاصلی نداشته بلکه بارها مصوبات خود شورا از جمله ابلاغ کوریکولوم هم مورد شک و تردید قرار گرفته و برنامه‌های علمی که توسط همکاران ما تدارک دیده شده بدون امتیاز گذاشته شد و برخوردها آنچنان غیر منطقی بود که ما را بر آن داشت برای تحقق آنچه که حق مردم است و قطعا مد نظر حضرتعالی هم بوده از مراجع قانونی پی گیر شویم که روندی طولانی خواهد بود.

با عنایت به خلاصه فوق الذکر درخواست داریم تا جهت صیانت از سلامت بیماران مبتلا به سرطان و برای برخورداری این بیماران از درمان های جامع و علمی، بندهای غیر کارشناسی نشست 85 را کان لم یکن نمایید و طبق رسم و عادت مرسوم و مالوف، کوریکولوم آموزشی رادیوتراپی انکولوژی را بدون اضافات و بندهای ملحقی آن ، که حاصل تدبیر و دقت نظر حضرتعالی بوده است همانند آنچه که برای سایر رشته ها اتفاق افتاده ابلاغ فرمایید.

اعضای هیئت مدیره انجمن رادیوانکولوژی( رادیوتراپی انکولوژی) آمادگی کامل برای ادای توضیحات حضوری برای شما را دارند.

انتهای پیام/

20 / 20 انجمن رادیوتراپی نامه اعضای انجمن رادیوتراپی انکولوژی وزیر بهد اشت بیماران مبتلا به سرطان ضرورت صیانت از سلامت بیماران مبتلا به سرطان رشته رادیوتراپی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: انجمن رادیوتراپی بیماران مبتلا به سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۴۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است

حسام‌الدین علامه افزود: ۱۴.۱۵ صدم درصد از جمعیت بالای ۲۵ سال به دیابت و حدود ۲۵ درصد از این گروه سنی به «پیش‌دیابت» مبتلا هستند. متاسفانه، آمار و ارقام مربوط به «پیش‌آگاهی به دیابت» نامساعد است؛ به نحوی که حداقل حدود یک سوم از افرادی که به دیابت مبتلا هستند از بیماری خود آگاهی ندارند.

این متخصص درباره وضعیت درمان دیابت در کشور گفت: «درمان موثر» هم از وضعیت نامساعدی برخوردار است؛ فقط حدود ۳۱ درصد از دیابتی‌ها درمان موثر و منجر به کنترل دیابت دارند. یکی از عواملی که منجر به آمار نامساعد درمان موثر دیابت و پیامدهای ناشی از آن مثل زخم مزمن در کشور شده، تحریم‌های اقتصادی و دارویی ظالمانه آمریکا است.

این متخصص ادامه داد: اگرچه واکنش مردم به دیابت نسبت به سرطان، توأم با حساسیت و پرسروصدا نیست اما نکته مهم و اساسی این است که دیابت به دلیل عوارض و مرگ و میری که پس از پیامدهایش از جمله زخم پای دیابتی می‌تواند ایجاد کند باید در کانون توجه قرار گیرد. متاسفانه میزان مرگ و میر ناشی از زخم پای دیابتی نسبت به برخی از سرطان‌های شایع کشور بیشتر است. من بازهم تاکید می‌کنم بیماری دیابت بسیار اهمیت دارد و برای مقابله با این بیماری باید از نظر متخصصان چه در حوزه بالین و چه در عرصه روان‌شناسی سلامت بهره برد.

خطر «بازار سیاه» برای پانسمان‌های نوین دیابت

مدیر کلینیک دیابت، زخم و ترمیم بافت سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران ادامه داد: استفاده از پانسمان‌های نوین، یکی از موثرترین درمان زخم‌های مزمن است. پانسمان‌های نوین بیشتر وارداتی هستند؛ اگر ارز مورد نیاز با قیمت مناسب و به مقدار کافی در اختیار واردکننده قرار نگیرد با پدیده بازار سیاه در زمینه پانسمان‌های نوین مواجه می‌شویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!