Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:13:52 GMT

اولویت انتقال آب خلیج فارس به طرح های صنعتی است

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۵۶۷۳

اولویت انتقال آب خلیج فارس به طرح های صنعتی است

شیراز- ایرنا- مشاور استاندار فارس در امور نفت و گاز گفت: اولویت طرح انتقال آب خلیج فارس به جنوب این استان در آبرسانی به مراکز صنعتی مانند طرح های پتروشیمی و پالایشگاه ها است.

امین عربی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همانگونه که در گازرسانی، اولویت کشور انتقال گاز به مراکز صنعتی بود و به دنبال بومی سازی فناوری، در مراحل بعدی به دور افتاده ترین روستاها هم گازرسانی صورت گرفت، در موضوع انتقال آب نیز در همین چارچوب عمل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که مردم شهرستان های لامرد و مهر با مشکل خشکسالی و کم آبی روبرو هستند، گفت: با ارتقای فناوری بومی در زمینه آبرسانی از خلیج فارس، مردم این مناطق نیز در آینده از این مزیت برخوردار خواهند شد.
مشاور استاندار فارس در امور نفت و گاز اظهار داشت: شهرستان های لامرد و مهر از نظر سرمایه گذاری و توسعه صنعتی، منابع انرژی و ذخایر نفت و گاز، نزدیکی به دریا و آسان بودن صادرات کالا و واردات مواد اولیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی با اشاره به در حال اجرا بودن طرح ساخت بزرگترین کارخانه آلومینیوم جنوب کشور در لامرد گفت: با توجه به گران بودن آب شیرین شده از خلیج فارس، طرح های صنعتی در اولویت بهره مندی از مزایای طرح انتقال آب از خلیج فارس خواهند بود.
عربی تاکید کرد: اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس به منطقه جنوب استان فارس با رعایت اصول توسعه پایدار و صیانت از محیط زیست همراه خواهد بود.
شهرستان های لامرد و مُهر به ترتیب در فاصله 365 و 330 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده اند.
9769/ 2027

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد انتقال آب خليج فارس استانداري فارس لامرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۵۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد

امام جمعه بندرعباس با اشاره به وضعیت معیشتی کارگران گفت: کارگران که قشر زحمت کش جامعه هستند حداقلی ترین حقوق و مزایا را دریافت می کنند باید تلاش کرد و حقوق این قشر پر تلاش جامعه اصلاح و درآمد آنها افزایش یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندرعباس با اشاره به روز معلم اظهار داشت: شهید مطهری از شخصیتهای برجسته علمی کشور است که توصیه می کنم جوانان کتاب های این شخصیت ارزشمند را مطالعه کنند. 

وی با تبیین جایگاه والای معلمان در جامعه افزود: معلم بایستی در تراز انقلاب اسلامی باشد، معلمان نقش اول تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش هستند بنابراین بایستی این معلمان در تراز انقلاب قرار گیرند و رسالت مهم خود را به خوبی انجام دهند.

 امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن روز کار و کارگر نیز گفت : کارگران در عرصه‌های مختلف این کشور خدمت کرده‌اند و در دوران جنگ تحمیلی نیز جامعه کارگری با تقدیم بالغ بر 14 هزار شهید گلگون کفن، نقش خود را به خوبی در 8 سال دفاع مقدس ایفا کرد. 

وی با تاکید بر اینکه کارگران مجاهدان حوزه اقتصادی کشور هستند تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب شعار امسال را جهش تولید با مشارکت مردم نام نهاده‌اند بایستی با تکیه بر این شعار نقش محوری کارگران را دید و از این نفش برای افزایش تولید و فعالیت بیشتر بهره برد. 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با اشاره به وضعیت معیشتی کارگران گفت: کارگران که قشر زحمت کش جامعه هستند حداقلی ترین حقوق و مزایا را دریافت می کنند باید تلاش کرد و حقوق این قشر پر تلاش جامعه اصلاح و درآمد آنها افزایش یابد. 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به روز ملی خلیج فارس اظهار داشت: روز ملی خلیج فارس روز خروج بندرعباس و جزایر قشم و هرمز از چنگال کشور استعمارگر پرتغال است. 

وی با اشاره به جایگاه ویژه خلیج فارس در امنیت ملی افزود: با همت شاه عباس صفوی و امام قلی خان پس از سیطره 150 ساله پرتغالی ها، این شهرهای مهم از سیطره استعمار خارج شد و بر همین مبنا و با توجه به ارزشمندی بالای خلیج فارس، دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است. 

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است
  • حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد
  • انتقال آلفونسو دیویس به رئال مادرید منتفی خواهد شد؟
  • کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد
  • کشف ۱۳ گوسفند قاچاق در خودرو سواری
  • از توقیف سیترون ۱۷ میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق
  • اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢
  • حق امضا از خطیر گرفته شد؟!
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران