Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب،"احمد محجوب" سخنگوی وزارت خارجه عراق، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم اعلام کرد که یک هیات بلندپایه سوریه به‌زودی به عراق سفر خواهد کرد و درباره بازگشایی گذرگاه‌های مرزی بین دو کشور رایزنی خواهد کرد.

محجوب گفت: معتقدیم بازگشایی گذرگاه‌ها برای هر دو طرف سودمند و در راستای منافع ملی هر دو کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بغداد در حال حاضر برای عادی‌سازی روابط با سوریه در جامعه عربی و منطقه‌ای تلاش می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت تروریست‌ها در مناطق مرزی بین دو کشور، خاطرنشان کرد که هماهنگی امنیتی بین ارتش‌های سوریه و عراق برای نابودی این عناصر در جریان است.

این مسئول عراقی یادآور شد که موضوع بازگشایی مرزهای مشترک با سوریه، در جریان دیدار "ابراهیم الجعفری" وزیر خارجه عراق با "بشار اسد" رئیس‌جمهوری سوریه به شکل مستقیم مطرح شد.

سخنگوی وزارت خارجه عراق همچنین بر ضرورت بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تأکید، و خاطرنشان کرد که وقت آن رسیده است که گفتمان عربی- عربی برای عبور از بحران‌های فشرده انجم شود.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۵۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه

سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال ۱۴۰۳ با دستور کار «بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های اقتصادی با کشور‌های آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان و ترکمنستان» در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه که ریاست جلسه را برعهده داشت، ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشور‌های یادشده، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه‌های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشور‌ها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

آخرین وضعیت طرح‌ها و پروژه‌های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکار‌های رفع آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه‌ها نیز در ادامه این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست معاونان و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • توجه ویژه رسانه‌های عربی به سفر «مهم» بارزانی به ایران
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های این کشور ممنوع شد
  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی