Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@10:57:56 GMT

پيشنهاد پرداخت يارانه نقدي بنزين به افراد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۵۸۷۲

پيشنهاد پرداخت يارانه نقدي بنزين به افراد

خبرگزاري آريا - رييس اتاق بازرگاني تهران پيشنهاد داد يارانه نقدي بنزين به افراد به جاي ماشين ها پرداخت شود.
به گزارش خبرگزاري آريا، مسعود خوانساري رييس اتاق بازرگاني تهران صبح امروز (سه شنبه) و درنشست هيات نمايندگان گفت: در حال حاضر ما در چين و هند سفير نداريم و دو وزارتخانه عمده بدون وزير هستند و يک يا دو وزارتخانه نيز بلاتکليف هستند که اين موضوع بر کسب و کارها تاثيرگذار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي به نظرسنجي انجام شده توسط اتاق تهران اشاره کرد و افزود: در نيک ظرسنجي که انجام داديم حدود 70 درصد افراد اميدي به آينده اقتصادي بهتر نداشتند. رييس اتاق تهران خواستار جدا شدن بحث ارز از ساير مسايل اقتصادي کشور شد و گفت: بايد تصميمي جدي براي جدا شدن ارز از ساير مسايل اقتصادي بگيريم؛ در حال حاضر 5 نرخ ارز دولتي، نيما، سنا، مسافرتي و آزاد داريم و تصميم گيري درباره اين موضوع براي کسب و کارها سخت است.
خوانساري به شرايط ترکيه در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته 90 درصد ارزش لير از بين رفت اما ترکيه با مشکلاتي شبيه به ايران مواجه نشد. وي تحريم ها را فرصتي براي خلاص شدن از وابستگي به نفت دانست و گفت: کشورهاي همسايه ايران در مجموع 570 ميليارد دلار واردات دارند که سهم ما از اين رقم تنها صادرات 18 ميليارد دلار است در حالي که ظرفيت صادراتي ما بسيار بالاست.
رييس اتاق تهران افزايش نرخ ارز را فرصتي براي جهش صادرات دانست و خواستار تسهيل در قوانين و مقررات صادراتي شد. وي با اشاره به مصرف 90 ميليون ليتر بنزين در روز در کشور ادامه داد: اگر بنزين را با دلار 12 هزار توماني محاسبه کنيم، قيمت هر ليتر 7 سنت مي شود که در دنيا تنها ونزوئلا با فروش بنزين 3 سنتي قيمت کمتري از ايران دارد.
خوانساري پيشنهاد داد دولت به جاي پرداخت يارانه بنزين به ماشين، به هر فرد يارانه بنزين داده و نرخ آن را آزاد کند. وي توضيح داد: در حال حاضر دهک دهم، 25 درصد بيش از دهک اول بنزين مصرف مي کند که عادلانه نيست و دولت با آزادسازي نرخ نه تنها 30 هزار ميليارد تومان يارانه نمي پردازد، بلکه مي تواند از محل صادرات بنزين 4 ميليارد دلار درآمد کسب کند.
وي همچنين خواستار تعامل بيشتر اعضاي اتاق با دولت شد و از اعضا خواست تا پيشنهادات و راهکارهاي عملي خود را براي حل مشکلات اقتصادي ارائه دهند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۵۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۲ میلیارد جزای نقدی بابت قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید فلاح مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری گفت: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی بروجن به پرونده قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن به ارزش ۲۳ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا، راننده خودرو حامل این کالاها را به پرداخت ۲۳ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش این محموله و همچنین پرداخت ۲۳ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال معادل ارزش کالا در ازای خودرو حامل محکوم و در مجموع متهم ردیف اول به پرداخت ۴۷ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

به گفته فلاح، ماموران نیروی انتظامی در محور لردگان-بروجن از یک کامیون، محموله قاچاق را کشف و پرونده این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6093911

دیگر خبرها

  • مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌ معیشتی باشید
  • هشدار؛ مراقب پیامک‌های جعلی یارانه باشید
  • این پیامک ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است/ تصویر پیامک را ببینید
  • ۷۲ میلیارد جزای نقدی بابت قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن
  • مراقب پیامکهای جعلی یارانه کمک معیشتی باشید
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • قاچاقچی سوخت ۲۵ میلیارد و ۷۴۳ میلیون ریال جریمه شد