Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، گفت: آمریکایی‌ها حتی در فرآیند تهیه دارو‌ها و نیاز‌های اولیه ملت ما، با توسل به تروریسم اقتصادی اقدام به کارشکنی می‌کنند.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در چهارمین همایش بین‌المللی طب نظامی آسیا پاسیفیک که صبح امروز (دوشنبه) در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: برگزاری این کنگره در سرزمین شهدا و پزشکان که نجات یک نفر نجات تمام بشریت تلقی می‌شود نشان دهنده اهداف عالی این کنگره و ارزش نهادن به جان انسان‌ها در جهانِ پر از جنگ و خون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه ملت ما قربانی بزرگ بمب‌های شیمیایی و جنگ تحمیلی است و خانواده‌های ما هنوز با درد و رنج این رخداد‌ها مواجه هستند، گفت: بخش درمان ما هزینه بالایی برای درمان و مراقبت از مصدومان شیمیایی و قربانیان جنگ پرداخته است.

وزیر دفاع با بیان اینکه ما معتقدیم همه باید دست در دست دهیم تا از درد و رنج قربانیان جنگ بکاهیم، افزود: دیدیم که آمریکا چگونه برای منافع شخصی قرارداد‌های بین المللی را زیر پا گذاشت، اما در مقابل جمهوری اسلامی حسن نیت خود را در پایبندی به توافقات بین‌المللی نشان داد.

حاتمی افزود: جمهوری اسلامی نشان داد کشوری متعهد به قوانین بین المللی است. آمریکا ما را به دلیل انتخاب استقلال سرزمینمان و به جرم آزادی تحریم کرده است. آن‌ها حتی در فرآیند تهیه دارو‌ها و نیاز‌های اولیه ملت ما با توسل به تروریسم اقتصادی اقدام به کارشکنی می‌کنند. در این شرایط اگر دنیا در برابر این قانون شکنی‌ها اقدامی نکند، شاهد حضور دوباره هیتلر‌ها در دنیا خواهیم بود.

وزیر دفاع تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران تمام توانمندی طب رزمی خود را به نمایش گذاشته است تا دیگران از درد و رنج جنگ بهره نبرند؛ ما نمی‌خواهیم کشور‌های دیگر مانند ما صد‌ها هزار جانباز داشته باشند و از درد آن رنج بکشند.

امیر حاتمی تصریح کرد: کشور‌های دارای سلاح شیمیایی باید خطا‌های گذشته خود را جبران کرده و مجامع بین‌المللی باید دارندگان این نوع سلاح‌ها را محکوم کنند و لازم است جهان در مقابل جنگ افروزان اقدامی انجام داده و در مقابل نسل کشی و یاغی گری بایستد و در مقابل نسل کشی در یمن اقدامی انجام دهد.

وی با بیان اینکه امروز در زمینه تجهیزات پزشکی به خود کفایی رسیده ایم و آماده انتقال این تجربیات به دیگران هستیم٬ خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی به تعهدات بین المللی پایبند است و به عنوان عضو فعال در مقابله با سلاح شیمیایی و در زمینه مین زدایی با صلیب سرخ همکاری می‌کند. همکاران ما موفق شدند طی‌دوره‌هایی تجربیات ایران در مقابله با سلاح‌های شیمیایی را برای برخی کشور‌ها به اشتراک بگذارند و ما آمادگی داریم برای اعضای این همایش نیز دوره‌هایی در این زمینه برگزار کنیم.

وزیر دفاع ادامه داد: از جمله طرح‌های کلان حوزه سلامت در نیرو‌های مسلح ارزیابی تاثیر سبک زندگی بر نیرو‌های مسلح است که امروز از آن رونمایی خواهیم‌کرد. همچنین موفق شده‌ایم چند صد محصول مقابله با تسلیحات شیمیایی پرتویی و زیستی را تولید کنیم. علاوه بر این در زمینه دامپزشکی رزمی هم وزارت دفاع آمادگی همکاری را دارد.

حاتمی در پایان گفت: کارکنان بهداشت و درمان در هرجای جهان که در جهت نجات جان انسان‌ها تلاش می‌کنند مورد حمایت جدی و دائمی ما هستند و من از زحمات آن‌ها تشکر می‌کنم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: امیر حاتمی وزیر دفاع کارشکنی آمریکا طب نظامی آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۵۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، آمریکا به ورود نیروهای روسی به نیجر واکنش نشان داد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا امروز جمعه پس از اینکه منابع خبری از ورو نیروهای روسی به پایگاه هوایی در نیامی پایتخت نیجر خبر دادند، به این موضوع واکنش نشان داد و گفت که مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: روسها در مکانی جدا هستنند و نمی توانند به تجهیزات یا نیروهای ما برسند. همواره بر سلامت نیروهایمان و حمایت از آنها تمرکز داریم. با این حال مشکلی بابت حمایت از نیروهای ما وجود ندارد.

یک مقام آمریکایی روز پنجشنبه اعلام کرد که روسیه تعدادی از نیروهایش را در حالی به یک پایگاه هوایی در کشور آفریقایی نیجر منتقل کرده که هنوز تعداد اندکی از نیروهای آمریکایی در آنجا حضور دارند. بیشتر نیروهای آمریکایی قبلاً از این پایگاه در شهر نیامی، پایتخت نیجر خارج شده بودند.

ورود مستشاران نظامی روسی به این کشور در غرب آفریقا حدود سه هفته پیش و در پی تصمیم نیجر مبنی بر خروج تمام نیروهای آمریکایی صورت گرفت. این فرمان به طور قابل توجهی بر تلاش‌های نظامی ایالات متحده در منطقه موسوم به «منطقه ساحل» تأثیر گذاشت، منطقه‌ای وسیع در پایین بیابان «صحرا» که در آن شاخه‌های مرتبط با القاعده و داعش فعال هستند.

پنتاگون اعلام کرد که نیروهای آمریکایی از این کشور خارج خواهند شد اما جدول زمانی دقیقی برای آن ارائه نکرده است.

زمانی که نیروهای روسی ماه گذشته میلادی وارد نیجر شدند، مشخص نبود که در کجا اقامت دارند. یک مقام آمریکایی گفت که آنها اکنون در طرف دیگر پایگاه نیامی، معروف به (پایگاه هوایی ۱۰۱) قرار دارند و نزدیک نیروهای آمریکایی نیستند. این پایگاه در کنار فرودگاه بین‌المللی دیوری هامانی است، جایی که سایر نیروهای بین‌المللی - مانند آلمانی‌ها و ایتالیایی‌ها - نیز در آن ساکن هستند.

این مقام به شرط ناشناس ماندن درباره تحرکات این نیروها صحبت کرد. دقیقاً مشخص نیست که چه تعداد از نیروهای آمریکایی در پایگاه نیامی باقی مانده‌اند. حضور روسیه در این پایگاه در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌ها بین واشنگتن و مسکو بر سر حمایت مستمر ایالات متحده از ارتش اوکراین همچنان بالا است.

حدود ۱۰۰۰ سرباز آمریکایی هنوز در نیجر هستند، اما بخش اعظم آن‌ها به پایگاه هوایی ۲۰۱ در نزدیکی اغادیز در ۹۲۰ کیلومتری پایتخت نقل مکان کردند.

کد خبر 6095680

دیگر خبرها

  • ادامه جنجال توسل‌جویی علم‌الهدی به شاهنامه | نمی‌دانستید منیژه، زن باده‌نوش و دختر دشمن ایران بود | این ابیات را هم بخوانید!
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکز هوشمند
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • خیزش دانشگاهیان اروپا و آمریکا نشانه بیداری اسلامی است
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • تلاش سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت نتانیاهو
  • نویسنده اسرائیلی: پیروزی در رفح در انتظار ما نیست/ نتانیاهو از ترس فلج شده است