Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک روزنامه هندی ضمن اشاره به اینکه با نزدیک شدن 4 نوامبر ( 13 آبان)، آمریکا تبلیغات ضد ایرانی خود را افزایش داده است، تاکید کرد هند برای حفظ روابط خود با ایران باید هشیار بوده و مراقب لغزندگی این مسیر باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان به نقل از روزنامه تلگراف ایندیا، در توجیه این هشدار به این نکته اشاره کرد که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به کشورهای جهان و از جمله هند اخطار داده است که زمانی که روز شروع تحریم ها فرا برسد، قوانین کاملا جدیدی در ارتباط با کشورهایی که تصمیم بگیرند به تجارت خود با ایران ادامه دهند، در نظر گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه نوشت: مانند سایر کشورها، تحریم های آمریکا هند را نیز با چالش روبرو ساخته است. اگرچه این کشور موضع خود مبنی بر عدم پیروی از تحریم های یک جانبه آمریکا را مشخص کرده است اما واقعیت های موجود، سایر اقدامات هند را تعیین خواهد کرد.

اگرچه به نظر نمی رسد قطع کامل این واردات امکان پذیر باشد، اما هند هم اکنون واردات نفت خود از ایران را کاهش داده است. بر اساس گزارش های منتشر شده پالایشگاه های هندی سفارشات نفتی خود از ایران برای ماه های سپتامبر (شهریور) و اکتبر (مهر) را به نصف کاهش داده اند. این اقدامات با هدف دریافت معافیت از سوی واشنگتن انجام شده است.

این روزنامه یکی از مسایل پیش روی هند درباره تصمیم گیری در خصوص روابط با ایران را بحران انرژی در بازارهای داخلی این کشور عنوان نمود. سقوط ارزش روپیه در مقابل دلار و قیمت های گران نفت در بازار های جهانی سبب ایجاد نارضایتی در این کشور شده است. در این زمینه نفت ایران برای هند بسیار سودمند است زیرا تهران نفت خود را با قیمتی بسیار جذاب و ارزان به هند می فروشد. هند دومین مشتری بزرگ نفتی ایران پس از چین است و شرکت های این کشور هم اکنون فشار تحریم های آمریکا علیه ایران را احساس می کنند. برای رفع این چالش ها، دهلی نو با دریافت نفت ایران با استفاده از نفت کش های ایرانی موافقت کرده است و همچنین مجوز افتتاح یک شعبه بانک پاسارگاد به منظور احیای دوباره مکانیسم روپیه-ریال را صادر کرده است.

اگر آمریکا به هند هیچ معافیتی در خصوص ایران ندهد، برنامه ریزی سیاسی هند از جمله روابط انرژی با ایران، سرمایه گذاری در چابهار و همچنین منافع گسترده تر دهلی نو در غرب آسیا مختل خواهد شد. بنابراین هند در بالاترین سطح ممکن تعاملات خود با آمریکا را حفظ کرده است. موضوع ایران در طول مذاکرات موسوم به '2+2'هند و آمریکا در دهلی نو مورد بررسی قرار گرفت. اجیت دووال مشاور امنیت ملی هند نیز در نیو یورک با مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در ارتباط با ایران دیدار کرده است.

پمپئو همچنان از نگرانی های هند حمایت می کند. پمپئو اشاره کرد: همچنان یک سری تصمیمات در ارتباط با 4 نوامبر ( زمان آغاز تحریم های ایران) باقی مانده است و ما باید برای اعطای معافیت ها تصمیم گیری کنیم. ما به صورت مرحله ای این مسائل را حل می کنیم. با توجه به اهمیتی که دولت ترامپ به روابط آمریکا و هند داده است، انتظار می رود که واشنگتن یک دیدگاه راهبردی در خصوص روابط هند و ایران داشته باشد.

تلگراف ایندیا در ادامه نوشت: ایران یک عامل قدمیت نارضایتی در روابط هند و آمریکا بوده است. هند تنها کشوری نیست که برای روابطش با ایران مورد هدف واشنگتن قرار گرفته است. با این وجود دهلی نو تحت تاثیر سیاست های آمریکا قرار گرفته و باید روابط خود با ایران و آمریکا را به شیوه ای دنبال کند که توازن در هر دو رابطه حفظ شود.
به گزارش ایرنا، پیام وزیر امور خارجه آمریکا خطاب به کشورهایی است که با وجود تحریم های آمریکا قصد دارند به روابط معمول خود با تهران ادامه دهند.

پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران یا برجام در ماه مه (اردیبهشت)، این کشور به سایر ملت ها فشار وارد کرده است تا واردات نفت خود از ایران را متوقف کنند. بخشی از تحریم های آمریکا علیه ایران در تاریخ 6 ماه اوت (15 مرداد) اجرایی شدند درحالی که تحریم های ایران در بخش انرژی در چهارم ماه نوامبر (13 آبان) به اجرا گذاشته می شوند.

این اقدامات ایران موجب نارضایتی ایران شده است بطوریکه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران از کشور های اروپایی خواسته است تا اقدامات لازم برای خنثی کردن تحریم های آمریکا را انجام دهند. وی همچنین اخطار داده است که اگر اقدامات آمریکا و بی ارادگی اروپایی ها سبب به خطر افتادن منافع ایران شود، تهران از تعهد خود بر برجام خواهد کاست و غنی سازی اورانیوم را افزایش خواهد داد.

در عین حال این روزنامه اظهار کرد که در ارتباط با اقدام اروپا، به نظر می رسد سخن گفتن آسان تر از عمل باشد چون بخش خصوصی اروپا هم اکنون حضور خود در ایران را کاهش داده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان روزنامه خطر افتادن نارضایتی تحریم های امریکا تعهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۶۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه

به گزارش همشهری‌آنلاین، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه»، به ویژه به استناد مواد ۴ و ۵ قانون فوق الذکر، اشخاص و نهادهای آمریکایی زیر را به دلیل حمایت و تامین مالی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات تروریستی و ترویج و حمایت از تروریسیم و نقض فاحش حقوق بشری در جنگ علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه، تحت تحریم قرار می دهد:

اشخاص حقوقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می گیرند:

۱. شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین (The Lockheed Martin Corporation) به دلیل تهیه و تامین تجهیزات نظامی برای رژیم اسرائیل در طول جنگ غزه؛

۲. شرکت جنرال داینامیک (General Dynamics Corporation) به دلیل تهیه گلوله های ۱۵۵ میلی متری برای رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه؛

۳. شرکت اسکایدیو (Skydio) به دلیل ارسال پهپاد به رژیم اسرائیل در جنگ غزه؛

۴. شرکت شورون (Chevron Corporation) به دلیل همکاری با اسرائیل در استخراج چاه های گاز واقع در شرق مدیترانه و بهره برداری رژیم اسرائیل از منابع مالی حاصل از آن در حمله به غزه؛

۵. شرکت اطلاعاتی خارون (Kharon Company) به دلیل نقش آن در تحریم وزارت خزانه داری آمریکا علیه حماس، کوشش جهت قطع دسترسی حماس و جهاد اسلامی به شبکه انتقال ارز کریپتو به بهانه پولشویی؛

اشخاص حقیقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می گیرند:

۱. جیسون گرینبلات (Jason Greenblatt): مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل حمایت از نابودی حماس و اولویت دادن حذف این گروه به هر گونه اقدام اصلاحی در فلسطین؛

۲. مایکل روبین (Michael Rubin): از اندیشکده امریکن اینترپرایز به دلیل حمایت از تداوم حمله به حماس تا نابودی کامل این گروه و حذف آن در نوار غزه؛

۳. جیسون برادسکی :(Jason Brodsky) مدیر اجرایی گروه اتحاد علیه ایران هسته ای به دلیل طرح ایده های ضد فلسطینی و انتشار گزارش غیر واقعی در مورد جمهوری اسلامی ایران در عملیات طوفان الاقصی؛

۴. کلیفورد می (Clifford D. May): رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۵. ژنرال برایان فنتون (Bryan P. Fenton): فرمانده نیروهای عملیات ویژه ارتش آمریکا به دلیل کمک اطلاعاتی و امنیتی به رژیم صهیونیستی اسراییل؛

۶. براد کوپر(Brad Cooper) : فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۷. گرگ هایز (Gregory J. Hayes) :مدیرعامل شرکت تسلیحاتی RTX به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

جمهوری اسلامی ایران در راستای تعهدات بین المللی خود در حوزه حقوق بشر و نیز در مبارزه با تروریسم و تامین مالی تروریسم، به ویژه مبارزه با تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا ، تحریم های یادشده را علیه اشخاص و نهادهای فوق اعمال می نماید.

کلیه نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را جهت اجرای این تحریم ها معمول خواهند داشت.

کد خبر 848875 برچسب‌ها ایران و اسرائیل ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم فلسطین

دیگر خبرها

  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • تحولات جهانی به سود ایران است