Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران، متن نامه اعضای انجمن رادیوتراپی انکولوژی به این شرح است:

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ جناب دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی
حل مشکلات و معضلات مزمن در سیستم‌های اداری و آموزشی نیازمند شجاعت و تدبیر است و تنها از عهده کسانی بر می‌آید که دل در گرو رفع مشکلات زندگی مردم داشته باشند و این شجاعت و تدبیر را برای آرامش آنان بکار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حالی‌که درمان سرطان در کشور ما از سالیان دور توسط رشته‌ای جامع به نام رادیوتراپی انجام می‌شد. مدعیان جدید با نفوذ زیاد در وزارت خانه، مانع بزرگی را در پیشرفت این رشته ایجاد کردند که مسؤولان متعدد با علم به حقانیت این رشته و مزایای آن برای ارایه خدمات به بیماران مبتلا به سرطان توان رفع آن‌را نداشتند و این معضل به عمد یا به سهو سالیان سال بدون هیچ اقدام قاطعی در وزارت بهداشت ادامه یافت و به مشکلی مزمن تبدیل شد.
بر همین اساس جداسازی شیمی درمانی از رادیوتراپی که منشاء درمان‌های ناکامل و ساب اپتیمال و اتلاف منابع مالی سلامت و حاصل نشدن نتایج درمانی رضایت بخش برغم صرف هزینه‌های فراوان بود رواج یافت.
انجمن رادیوتراپی انکولوژی در دوره‌های مختلف، نسبت به این رویه‌ها، معترض بوده و مشاوره‌ها و هشدار‌های کارشناسی خود را به مسؤولان وقت ارائه داده است، ولی طبق معمول با تصمیماتی محافظه کارانه، مسائل به آینده موکول و در نهایت، پیچیده و پیچیده‌تر شد.
با شروع وزارت جنابعالی با روحیه عملگرایانه‌ای که از آن جناب سراغ داشتیم و حساسیتی که برای نخستین بار در بحث‌های مربوط به درمان سرطان ارائه کردید، امید‌ها برای حل این مشکل مزمن شکفته شد و با جمع آوری اطلاعات کارشناسی که خود در آن ورود کردید و پس از سفر به کشور‌هایی که سیستم درمان سرطان با استاندارد‌های روز داشتند، برای نخستین بار و در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۵، تصمیماتی شجاعانه و مبتنی بر تدبیر و به دور از محافظه کاری‌های متداول را ارائه کردید که اگر بی کم و کاست و بدون انحراف ابلاغ می‌شد، تأثیراتی شگرف و مبارک در سیستم سلامت و درمان سرطان کشور بجا می‌گذاشت.
متأسفانه، در هنگام ابلاغ این تصمیمات، بند‌ها و اضافاتی توسط سیستم اداری دبیرخانه شورای تخصصی به آن ملحق شد که تدابیر مزبور را از حیز انتفاع ساقط و مصوباتی غیر قانونی و عجیب و غریب همچون فلوشیپ یک رشته تخصصی در رشته‌ای دیگر، تفکیک هیأت علمی از غیر هیأت علمی برای ارایه خدماتی که هر دو گروه دوره‌های کامل تخصصی مربوط را دیده و به اخذ مدرک تخصصی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نائل آمدند از آن خارج شد که نه تنها مشکلات را برای مردم و متخصصان هر دو رشته درگیر حل نکرد نگرانی‌های بیماران را بیشتر کرده و یأس و ناامیدی را بیش از پیش در دل متخصصان این رشته قدیمی به همراه داشت.
پیگیری‌های متعدد طی یک و نیم سال گذشته در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی نه تنها حاصلی نداشته بلکه بار‌ها مصوبات خود شورا از جمله ابلاغ کوریکولوم هم مورد شک و تردید قرار گرفته و برنامه‌های علمی که توسط همکاران ما تدارک دیده شده بدون امتیاز گذاشته شد و برخورد‌ها آنچنان غیر منطقی بود که ما را بر آن داشت برای تحقق آنچه که حق مردم است و به طور قطع مد نظر حضرتعالی هم بوده از مراجع قانونی پی گیر شویم که روندی طولانی خواهد بود.
با عنایت به خلاصه فوق الذکر درخواست داریم تا برای صیانت از سلامت بیماران مبتلا به سرطان و برای برخورداری این بیماران از درمان‌های جامع و علمی، بند‌های غیر کارشناسی نشست ۸۵ را کان لم یکن کنید و طبق رسم و عادت مرسوم و مألوف، کوریکولوم آموزشی رادیوتراپی انکولوژی را بدون اضافات و بند‌های ملحقی آن، که حاصل تدبیر و دقت نظر حضرتعالی بوده است همانند آنچه که برای سایر رشته‌ها اتفاق افتاده ابلاغ فرمایید.
اعضای هیأت مدیره انجمن رادیوانکولوژی (رادیوتراپی انکولوژی) آمادگی کامل برای ادای توضیحات حضوری برای شما را دارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نامه انجمن رادیوتراپی وزیر بهداشت بیماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۶۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلینیک تخصصی خیر ساز بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر افتتاح شد

به گزارش جام جم آنلاین البرز،شهرام صیادی رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز در حاشیه آیین گشایش گفت: ساخت ابنیه این کلینیک به همت بنیاد خیریه پورکاشانی از سال ۹۷ آغاز و با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال به پایان رسید. این کلینیک با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال با اعتبارات استانی و دانشگاهی تجهیز شده است و یکسری تجهیزات تکمیلی دیگر برای بخش‌های توسعه‌ای این کلینیک در نظر گرفته شده است.
وی افزود: این کلینیک به متراژ ۳ هزار متر مربع در ۴ طبقه ساخته شده و هم اکنون در بخش‌های
اطفال، داخلی، عفونی، قلب، دندانپزشکی، ارتوپدی، زنان و تغذیه و ... فعال می‌باشد.
رییس دانشگاه خاطر نشان کرد: مرکز درمان سوء مصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) امروز افتتاح و به بهره برداری رسید.
صیادی حضور و نقش خیرین در بخش سلامت و اعتلا بهداشت و درمان استان را پررنگ و اثرگذار دانست و مردمی سازی سلامت در تمامی بخش‌ها تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • ◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین
  • کلینیک تخصصی خیر ساز بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر افتتاح شد
  • معاون امنیتی وزیر کشور: طرح نور با قوت و تدبیر به کار خود ادامه خواهد داد
  • معاون امنیتی وزیر کشور: طرح نور با قوت و تدبیر ادامه دارد
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه