Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست‌های اخیر آمریکا و تحریم نفتی ایران امکان پذیر نیست و اپک نیز امکان جبران کمبود نفت را ندارد. ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ استانها خوزستان نظرات

فریدون حسنوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اندیمشک، اظهار داشت: تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران وحدت سابق را ندارد و کشورهای جهان، حامی تحریم‌های اخیر و یک جانبه ایران توسط آمریکا نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که آمریکا به دنبال کاهش و به صفر رساندن صادرات نفت ایران است ولی این برنامه عملیاتی نمی‌شود، افزود: با وجود تحریم‌های اخیر آمریکا، خریداران سنتی و هم پیمانان کشور نفت ایران را خریداری و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این که آمریکا در تحریم‌هایاخیر خود علیه ایران تنها است، عنوان کرد: علی رغم تهدید و برنامه ریزی‌های گسترده توسط آمریکا و به جهت تحریم نفتی ایران، این کشور بازنده اصلی و بزرگ در این زمینه است.

در دوران تحریم ایران فقط به دنبال فروش نفت خود به مشتریان سنتی نیست

وی با اشاره به این که تحریم نفت ایران شکست سیاست‌های اقتصادی و خارجی آمریکا را به دنبال دارد، گفت: فشار به کشورها و شرکت‌های بزرگ و فعال درحوزه‌های اقتصادی جهان توسط آمریکا از مدت‌ها قبل آغاز شده و مربوط به روزها وماه‌های اخیر نیست.

حسنوند با بیان این که در دوران تحریم ایران فقط به دنبال فروش نفت خود به مشتریان سنتی نیست، ادامه داد: با برنامه ریزهای صورت گرفته و تمایل کشورهای مختلف جهان به خرید نفت ایران، فروش نفت کشور در دوران تحریم هرگز به صفر نمی‌رسد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت نفت در طول ماه‌های اخیر، افزود: حتی در صورت موفقیت آمریکا در تحریم و کاهش تولید نفت ایران، این موضوع با افزایش قیمت نفت در جهان و افزایش درآمدهای کشور از فروش نفت،کم اثر می‌شود.

با توجه به افزایش قیمت جهانی نفت میزان درآمد ایران از فروش نفت تغییری نخواهد داشت

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که سیاست‌های اخیر آمریکا و تحریم نفتی ایران امکان پذیر نیست و اپک نیز امکان جبران کمبود نفت را ندارد، بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت جهانی، نفت میزان درآمد ایران از فروش این محصول در جهان، تغییری نخواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی جهان، شرایط خاص برخی از تولیدکنندگان عمده و نفت نیاز کشورهای مختلف جهان به نفت، تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران نتیجه معکوس می‌دهد و امکان رسیدن قیمت جهانی نفت پس از تحریم نفتی ایران به 120 دلار وجود دارد.

حسنوند تصریح کرد: برخی از کشورهای عضو اپک حتی با استفاده از ذخایر نفتی خود به دنبال تأمین و جبران کمبود نفت و رسیدن به سقف تعیین شده اپک هستند تا بازار فروش نفت در جهان به تعادل و ثبات برسد ولی برنامه آن‌ها در این زمینه موفق نبود و نتیجه این اقدامات، افزایش قیمت نفت در جهان است.

آمریکا وسیاست‌های رئیس جمهور این کشور عامل افزایش و بی ثباتی قیمت نفت در جهان هستند

وی ادامه داد: ادامه سیاست‌های آمریکا در فروش نفت و تأثیر بر بازارهای جهانی این محصول موجب افزایش فشار اقتصادی به مردم کشور آمریکا و متقاضی نفت می‌شود و در نتیجه و به زودی، تحریم نفتی ایران کم اثر و آمریکا در مسیر تحقق اهداف خود، شکست می‌خورد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: آمریکا وسیاست‌های رئیس جمهور این کشور ،عامل افزایش و بی ثباتی قیمت نفت در جهان و عدم ثبات لازم در حوزه تولید و فروش نفت برای کشورهای مختلف و متقاضی خرید این محصول در سطح جهان است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: سیاست‌های نفتی آمریکا و ترامپ موجب ایجاد چالش‌های مختلفی در حوزه تولید و فروش نفت در جهان شده است و با توجه به وضعیت صادرات نفت ایران و وضعیت فروش نفت در جهان، آمریکا در تحقق اهداف خود در مسیر تحریم ایران به موفقیت نمی‌رسد.

گفت‌وگو از: محمد امین جمشیدی

انتهای پیام/ن

R41468/P1361/S6,57/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۶۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد

منابع تجاری از احتمال افزایش قیمت رسمی فروش نفت خام عربستان به مشتریان آسیایی در ماه ژوئن خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، منابع تجاری روز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت‌ماه) اعلام کردند پس از افزایش قیمت شاخص نفت خاورمیانه در ماه جاری میلادی احتمال می‌رود عربستان سعودی، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت، قیمت رسمی فروش انواع نفت خام را برای عرضه به مشتریان آسیایی در ماه ژوئن به بالاترین سطح در پنج ماه اخیر افزایش دهد.

بر اساس نظرسنجی رویترز از هفت منبع پالایشگاهی، قیمت رسمی فروش نفت سبک عربی در ماه ژوئن ممکن است با ۷۰ تا ۹۰ سنت افزایش حدود ۳ دلار برای هر بشکه بیشتر از میانگین قیمت نفت خام شاخص‌های عمان/ دوبی تعیین شود که بالاترین سطح از ماه ژانویه تاکنون به‌شمار می‌رود.

داده‌های رویترز نشان داد افزایش قیمت‌ها پس از قرار گرفتن شاخص نفت دوبی و عمان در ساختار پیش‌بهین (Backwardation) برای نخستین و سومین ماه میلادی به‌وجود آمده و به‌ترتیب با ۸۳ و ۹۶ سنت افزایش از ابتدای ماه جاری نسبت به میانگین ماه گذشته رشد داشته است.

بیشتر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی پیش‌بینی می‌کنند که به‌دلیل محدودیت در عرضه نفت همزمان با کاهش تولید نفت خام اعضای اوپک‌پلاس و سود بالای نفت کوره، قیمت رسمی فروش نفت خام برای نفت متوسط و سنگین عربی هم‌تراز با نفت خام سبک عربی افزایش یابد.

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) فرآوری نفت خام «آپر زاکوم» را در پالایشگاه نوسازی‌شده «روایس» آغاز کرده و صادرات نفت ترش نوع متوسط را کاهش داده است.

شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو قیمت‌های نفت خام خود را بر اساس توصیه‌های مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود در ماه گذشته بر اساس بازده و قیمت محصولات تعیین می‌کند.

دیگر خبرها

  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • افزایش سهم ایران از بازارهای جهانی با تقویت صادرات سفال
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست