Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@00:21:29 GMT

تاسیس اتاق بازرگانی سوریه در کریمه

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۷۵۶۱

تاسیس اتاق بازرگانی سوریه در کریمه

رئیس جمهوری کریمه با مقامات سوری درباره تاسیس " اتاق بازرگانی " سوریه در کریمه توافق کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سانا، سرگئی اکسینوف، رئیس جمهوری کریمه با مقامات سوری دیدار و اقدامات و توافق‌هایی که مبنای روابط اقتصادی میان آنها را تشکیل خواهد داد مورد بررسی قرار گرفت.

 دو طرف در این دیدار در خصوص تاسیس اتاق بازرگانی این کشور در کریمه، شرکت کشتیرانی و تسهیل اقدامات مالی و بانکی به توافق رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکسینوف و هیئت همراه او که متشکل از وزرا، رؤسای شرکت‌ها و مشاوران است با مقامات سوری درباره امکان تاسیس شرکت‌ها در زمینه گردشگری، آموزش هتل‌داری، فرهنگ، نفت، کشاورزی و ساخت و ساز، ساخت کارگاه‌های معادن و ابزارهای آن و ارائه تسهیلات به بازرگانان و صنعتگران سوری در کریمه مذاکره کردند.

رئیس جمهوری کریمه و هیئت همراه روز دوشنبه وارد دمشق شدند و این سفر آنها دو روز به طول می‌انجامد.

اکسینوف پس از مذاکره با مقامات سوری در نشست خبری گفت، در این گفت‌وگوها کریمه پیشنهاد داد که محصولات این منطقه از جمله تجهیزات مربوط به ساخت راه‌آهن، ساخت و ساز و محصولات کشاورزی به سوریه صادر و خطوط امدادرسانی از طریق بنادر کریمه به دمشق ایجاد شوند.   

محمد سامر الخلیل، وزیر اقتصاد و بازرگانی هم کریمه را دارای نزدیک‌ترین بنادر به دریای سیاه دانست که می‌تواند نقش مهمی در سطح تبادل تجاری میان سوریه و کریمه و میان مبادله تجاری سه جانبه میان سوریه، کریمه و روسیه ایفا کند.

همچنین اکسینوف در دیدار با استاندار لاذقیه توافق‌ها درباره صادرات محصولات سوریه به کریمه و کشورهای اطراف و ایجاد پروژه‌های گردشگری در دو شهر ساحلی یالتا و لاذقیه را بررسی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام سوريه كريمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۷۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کارخانه مشترک میان مصر و آلستوم فرانسه

تین نیوز

ساخت دو کارخانه مشترک میان آلستوم فرانسه و راه آهن مصر در شهر اسکندریه

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، وزیر حمل و نقل مصر از امضای تفاهمنامه مشترک با وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه برای راه اندازی نخستین کارخانه تولید ناوگان ریلی فرانسوی در مصر خبر داد.

به نوشته ریل ژورنال، کامل الوزیر اعلام کرد که بر اساس مصوبه دولت مثر، قرار است از ظرفیت های شرکت آلستوم فرانسه برای ساخت و راه اندازی دو واحد کارخانه تولید ناوگان ریلی در شهر اسکندریه استفاده شود که بیش از ۱۲۰۰ شغل در این مسیر ایجاد خواهد شد.

به گفته کامل الوزیر، نخستین کارخانه مشترک میان مصر و آلستوم به تولید ناوگان ریلی مورد استفاده در خطوط مترو، مونوریل، LRV و قطعات یدکی آنها خواهد پرداخت. کارخانه دوم نیز قرhv است بر تولید تجهیزات قطارهای برقی، سیتسم های علائم و ارتباطات و کابل و پنل های مورد استفاده از تجهیزات الکتریکی قطارهای آلستوم بپردازد.

 کامل الوزیر در جریان سفر خود به فرانسه، قرارداد ساخت خط ۶ مترو قاهره را با آلستوم به امضا رسانده است. همچنین قرار است دستکم، ۲۵ درصد از بودجه ۹۰۰ میلیون دلاری مورد نیاز ساخت خط ۶ مترو قاهره از سوی دولت فرانسه تامین شود. آلستوم در ادامه همکاری خود با راه آهن و وزارت حمل و نقل مصر، قرار است در توسعه خطوط ۱ و ۳ مترو قاهره نیز مشارکت داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نظام ارزی ،صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • یحیی تکذیب کرد: پای تعهدنامه در میان نیست!
  • «برمودا» قابلیت ساخت فصل‌های متعدد را دارد
  • نخستین کارخانه مشترک میان مصر و آلستوم فرانسه
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • آخرین وضعیت مذاکرات آتش‌بس میان حماس و اسرائیل در قاهره