Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@20:04:40 GMT

سپر بلای «بن‌سلمان» کیست؟ + تصویر

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۸۴۲۹

سپر بلای «بن‌سلمان» کیست؟ + تصویر

به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای نجات  بن سلمان و البته ادامه دوشیدن آل سعود مدعی شده است که عناصر خودسر در پس قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی قرار دارند، وی همچنین  ادعا کرد که ملک سلمان به وی گفته است اطلاعی از این مسئله ندارد، این اظهارات ترامپ نشان داد که  عملیات جست‌وجو برای یافتن سپر بلا با هدف معرفی وی به عنوان مسئول این جنایت و خروج آبرومندانه بن سلمان از این ورطه بزرگ کلید خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی اظهارات ترامپ، یک رسانه  عربی به نقل از منابعی که خواستند نامشان فاش نشود، نام افرادی را که باید قربانی شوند تا بن سلمان از بحران به وجود آمده در مسئله خاشقجی نجات یابد، اعلام کردند.

این منابع گفته‌اند عبدالعزیز بن سعود بن نایف وزیر کشور رژیم سعودی و همچنین عبدالعزیز بن محمد الهویرینی رئیس اداره آگاهی و بازپرسی این رژیم برکنار خواهند شد.

پایگاه خبری عربی 21 این سئوال را مطرح کرده است که آیا وزیر کشور سعودی سپر بلای بن‌سلمان در مسئله خاشقجی خواهد بود؟

شبکه سی ان ان آمریکا به نقل از دو منبع گزارش داده بود که حکومت سعودی گزارشی را آماده می‌کند که طی آن به کشتن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی اعتراف کرده و قصد قصد دارد دلیل قتل وی را اشتباه در بازجویی اعلام کند.

روزنامه ایلاف نزدیک به نهادهای تصمیم‌گیرنده در رژیم سعودی به نقل از منابعی که آن را موثق خواند، گفته است مقامات سعودی برخی از کسانی را که نامشان به عنوان افرادی که در ناپدید شدن خاشقجی در رسانه‌های ترکیه‌ مطرح شده بود، احضار کرده‌اند.

جمال خاشقجی دوم سپتامبر برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد. مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که این نویسنده و روزنامه‌نگار 59ساله از کنسولگری خارج شده است، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌قتل رسیدن و تکه تکه شدن جسد او در کنسولگری عربستان منتشر کرده‌اند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۸۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم

به گزارش «تابناک: به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، محمد بن سلمان تصریح کرد که عربستان تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها برای توقف تنش‌ها در غزه و جلوگیری از گسترش آن، می‌کند.

ولیعهد عربستان سعودی همچنین با تاکید براینکه ریاض قاطعانه مخالف آوارگی مردم فلسطین است، گفت که کشورش همواره در کنار مردم فلسطین برای دستیابی به حقوقشان برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • دکمه تصویب قانون عفاف و حجاب زیر دست کیست؟!
  • حرف‌های سلمان نون خ با مردم در ساختمان صدا و سیما |‌ ویدئو
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • بارسلونا ۴-۲ والنسیا/ لواندوفسکی بلای جان خفاش‌ها شد+ فیلم
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • کشف روش‌های درمانی بالقوه بیماری کلیه پلی‌کیستیک
  • موعود شمخانی کیست؟
  • عکس جالب کاظم نوربخش سلمان سریال «نون خ»
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم