Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ياسوج- ايرنا- نمايشگاه عرضه توليدات زنان کارآفرين کهگيلويه و بويراحمد امروز سه‌شنبه 24 مهرماه با حضور معاون اقتصادي استاندار، مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري و جمعي از مديران استاني و شهرستاني در ياسوج برپا شد.

به گزارش ايرنا، معاون اقتصادي و توسعه منابع استانداري کهگيلويه و بويراحمد در حاشيه اين نمايشگاه، اظهار داشت: نمايشگاه عرضه توليدات زنان کارآفرين کهگيلويه و بويراحمد به همت امور بانوان و خانواده استانداري اين استان، امور عشاير، فني و حرفه‌اي، شوراي هماهنگي مواد مخدر، ورزش و جوانان، سازمان‌هاي مردم نهاد برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جعفر گوهرگاني افزود: عرضه محصولات زنان استان در اين نمايشگاه سبب مي‌شود که مسئولان با مشکلات و درخواست‌هاي زنان آشنا شده و به طور جدي‌تري بحث فروش محصولاتشان و درآمدزايي آن‌ها در دستور کار متوليان امر قرار دهند.
گوهرگاني بيان کرد: زنان کارآفرين و عشاير اين استان با حمايت مسئولان اجرايي مي‌توانند درآمدزايي مطلوب داشته باشند.
مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري کهگيلويه و بويراحمد نيز گفت: هدف از برپايي اين نمايشگاه ارتقاي توانمندي‌هاي اقتصادي زنان کهگيلويه و بويراحمد است.
آذر صفايي نيا تصريح کرد: نمايشگاه عرضه توليدات زنان در قالب 10 غرفه برپا شده و تا روز جمعه اين هفته ادامه دارد.
وي عنوان کرد: در اين نمايشگاه پنج غرفه براي زنان عشاير در نظر گرفته شده که در آن توليد غذاهاي سنتي و پخت نان محلي انجام شده و سوغات محلي استان عرضه مي‌شود.
مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري کهگيلويه و بويراحمد ابراز داشت: در نمايشگاه عرضه توليدات زنان محصولات برند استان مانند ترشي 40 گياه و سرکه سيب هم عرضه مي‌شود.
وي بيان کرد: يک غرفه ديگر نيز ويژه توليدات فني و حرفه‌اي زنان سرپرست خانوار است که از محل طرح توانمندسازي حمايت شده‌اند.
صفايي نيا گفت: محصولات عرضه شده در اين نمايشگاه با درصدي تخفيف نسبت به نرخ بازار عرضه مي‌شود.
تصريح کرد: تلاش بر اين است تا با استقبال از نمايشگاه از زناني که توليدات خود را عرضه مي‌کنند حمايت شده و همچنين برندهاي استان معرفي شوند.
مديرکل امور بانوان و خانواده استانداري کهگيلويه و بويراحمد افزود: توانمند سازي زنان در حوزه توليدات محصولاتشان منجر به سود دهي بيشتر براي آن‌ها و سبب ارتقاي سطح زندگي آنان خواهد شد.
وي گفت: نقش زنان در بهبود وضعيت اقتصادي و افزايش توليدات داخلي (محلي) در اين استان انکار ناپذير بوده و بايد حمايت از آنان در دستور کار ويژه قرار گيرد.
اين نمايشگاه در ورزشگاه تختي واقع در ميدان هفت تير ياسوج برپا شده است.
صفايي همچنين ابراز داشت: 10 ميليارد ريال براي توانمندسازي زنان سرپرست خانوار ساکن در مناطق حاشيه نشين استان اختصاص يافت که با اين مبلغ 2 هزار و 700 نفر از زنان سرپرست خانوار و دختران آن‌ها آموزش ديدند و توانمند شدند.
فعاليت در زمينه صنايع دستي از سال‌هاي دور تاکنون بين مردم کهگيلويه و بويراحمد به‌ويژه زنان روستايي و عشايري براي تأمين بخشي از نيازهاي زندگي خانواده يا کسب درآمد مرسوم بوده است.
سالانه 218 هزار مترمربع انواع صنايع‌دستي بافتني در کهگيلويه و بويراحمد توليد مي‌شود.
جاجيم بافي، رنگرزي سنتي، سفره بافي، نمدمالي، ني چيت بافي، مشته بافي، رندبافي، گچمه بافي، ريسندگي، سورن دوزي، سنگ‌هاي قيمتي سبدبافي، رودوزي‌هاي سنتي و سياه چادر بافي از مهمترين رشته‌هاي صنايع دستي در اين استان است.
کهگيلويه و بويراحمد با 713 هزار نفر جمعيت در جنوب غربي ايران قرار دارد و اين استان بيش از 16 هزار کيلومترمربع مساحت دارد.
9868/6110
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۸۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهکیلویه و بویراحمد، براساس این گزارش این سامانه تا صبح روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد.
رگبار پراکنده، رعد و برق، تگرگ و وزش باد شدید از ویژگی‌های این سامانه بارشی است.

دیگر خبرها

  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • سفر گروه فوق تخصصی جراحی ابن سینا به یاسوج
  • عزاداری یاسوجی‌ها در سالروز شهادت امام صادق(ع) + فیلم
  • برپایی آیین‌ سوگواری شهادت امام جعفرصادق (ع) در یاسوج
  • ۳ کشته و ۲ مصدوم در تصادف محور یاسوج به بابامیدان
  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد