Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: 94 هزار نفر در 6 ماهه نخست امسال از برنامه های هنری اجرا شده در استان بهره بردند.

ابوالحسن حیدری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد 52 هزار نفر به تماشای فیلم های سینمایی نشسته، 25 هزار نفر از برنامه های موسیقی بهره برده و 17 هزار نفر نیز از اجراهای نمایشی دیدن کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: استان خراسان شمالی در سال گذشته بیش از 200 هزار نفر مخاطب فیلم های سینمایی داشت که دو میلیارد و 500 میلیون ریال نیز بلیت فروخته شد.
حیدری اظهار داشت: همچنین پارسال بخش تئاتر استان 120 هزار نفر مخاطب با یک میلیارد ریال فروش داشت.
وی تاکید کرد: این آمارها از علاقه و اقبال کم نظیر مردم خراسان شمالی به حوزه هنر حکایت دارد و می طلبد که در این حوزه فعالیت های بیشتری صورت گیرد.
حیدری، یکی از دلایل میزبانی این استان از جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری کشوری را وجود مخاطبان بسیار در این استان عنوان کرد.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی حمایت از هنرمندان، افزایش سهم شهرستان ها در برگزاری جشنواره های استانی، اعزام هنرمندان به جشنواره های کشوری و توسعه مراکز فرهنگی و هنری و نظارت بر کیفیت این مراکز را از اهم برنامه های این اداره در تقویت حوزه هنر دانست.
حیدری اظهار داشت: بر این اساس تفاهم نامه فرهنگی و هنری نیز با شهرستان ها منعقد شده تا سهم آنها در حوزه اعتبارات و برنامه ریزی و ارتباط کاری با آنها و تعیین اولویت ها مشخص باشد.
وی کاهش تمرکززدایی فعالیت ها و برنامه ها را از اهم اهداف این تفاهم ذکر کرد تا برنامه های مختلف به لحاظ کمی و کیفی توزیع مناسبی در شهرستان ها داشته باشد.
وی در این راستا به برگزاری جشنواره خوشنویسی استانی در شیروان، جشنواره موسیقی مقامی در اسفراین و جشنواره تئاتر کوتاه خراسان شمالی در جاجرم در سال جاری اشاره کرد.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی یادآور شد: امسال جشنواره تئاتر استان را نیز در شهرستان شیروان و جشنواره تئاتر رضوی را در بجنورد داشتیم تا تمامی شهرستان ها یک برنامه محوری استانی داشته باشند.
وی افزود: در مجموع اولویت های هنری هر شهرستان در حوزه های تولیدات نمایشگاهی، تقویت شوراهای نظارتی در حوزه هنر، حمایت از تولیدات حوزه نمایش و اجراهای عمومی و صحنه ای و موسیقی به تفکیک مشخص شده است.
ط/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي هنر ارشاد خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۸۹۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: کمیته امداد در راستای تحقق احکام برنامه ششم و به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی، کوتاه کردن فرایند‌ها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری و کیفیت زندگی، پرونده مددجویان سالمند استان را به ۶۹ مرکز نیکوکاری واگذار کرد.

حسینی هدف از این اقدام را بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خیریه‌ها وسازمان‌های مردم نهاد عنوان کرد و افزود: ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مؤثر در سبک زندگی، ارائه خدمات مطلوبتر به سالمندان، توانمندسازی خانواده‌های مستعد و افزایش رضایتمندی عمومی از برنامه‌های حوزه حمایت است.

دیگر خبرها

  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • «عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت
  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • پیکر عیسی بخشی آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت
  • وزیر ارشاددرگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی خراسان را تسلیت گفت