Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سخنگو و دبیر ستاد اربعین خراسان رضوی در جلسه این ستاد گفت: این تعداد برای تشرف پیاده به کربلا و زیارت بارگاه مطهر حضرت امام حسین(ع) همزمان با اربعین در قالب 35 هزار و 194 گروه ثبت نام و ساماندهی شده اند.

مهدی فروزان افزود: تاکنون برای 45  هزار و 142 نفر از شهروندان متقاضی این استان روادید عراق برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که حداقل زمان صدور روادید برای متقاضیان 48 ساعت است افزود: با توجه به اینکه کنسولگری عراق در مشهد امور مربوط به زائران پیاده اربعین استان های خراسان شمالی و خراسان جنوبی را نیز پوشش می دهد؛ متقاضیان  برای ثبت نام و درخواست صدور روادید هرچه زودتر اقدام کنند.

سخنگو و دبیر ستاد اربعین خراسان رضوی استقرار دو هزار و  500 دستگاه اتوبوس در پایانه مسافری خراسان رضوی،  خدمت رسانی سه رام قطار، افزودن یک رام قطار از 28 مهر، انجام 13  پرواز از مشهد به مقصد نجف، بغداد، اهواز، آبادان و ایلام را از امکانات مهیا شده برای خدمت رسانی مطلوب به زائران اربعین  در خراسان رضوی بر شمرد.

فروزان گفت: پیش بینی می شود روزانه دو هزار نفر از خراسان رضوی برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی با قطار تردد کنند.

وی افزود: خراسان رضوی برای فعالیت 59 موکب در کشور عراق برنامه ریزی کرده است و در این چارچوب گنجایش اسکان و پذیرایی از 75هزار زائر پیاده وجود دارد.

سخنگو و دبیر ستاد اربعین خراسان رضوی  گفت: ثبت نام از زائران پیاده برای سفر در ایام اربعین حسینی از چهارم مهر آغاز شد و تا 48 ساعت پیش از روز اربعین ادامه دارد.

وی همچنین با اشاره به مراسم پایانی دهه صفرگفت: چهار هزار و 500 دستگاه اتوبوس در این  زمینه پیش بینی شده است.

 پارسال در دهه پایانی ماه صفر چهار میلیون و  700 زائر وارد خراسان رضوی شدند که  401 هزار نفر از این تعداد زائر پیاده از بودند.

پیش بینی می شود ورود زائران  امسال در مقایسه با پارسال 30  درصد افزایش یابد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری خراسان رضوی ستاد اربعین بارگاه امام حسین کنسولگری عراق پایانه مسافری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۰۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با مدیریت هزینه های انجام شده، به حساب حدود ۸۲۵۰۰ زائر حج تمتع سال ۱۴۰۲ مبلغ ۸۵ میلیون ریال بازگردانده خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با تلاش مستمر دست اندرکاران و مدیریت هزینه ها و تسویه حساب نهایی با شرکت های طرف قرارداد، در حوزه های مختلف خدماتی حج، مبلغی از وجوه دریافتی به حساب زائران حج تمتع 1402 بازگردانده خواهد شد.

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با تغییر در برخی از فرآیندها به منظور مدیریت هزینه ها در بخش های حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، خدمات پزشکی و همچنین کاهش خادمان ضیوف الرحمن ( عوامل اجرایی ، فرهنگی و پزشکی ) و از طرفی حمایت های دولت مردمی در تامین ارز مورد نیاز خدمات هواپیمایی و فرودگاهی، مبلغی به عنوان مانده عملیات شناسایی شد.

لذا مقرر گردید از امروز تا 10روز آینده به حساب 82500  زائر حج تمتع سال 1402 مبلغ 85 میلیون ریال مسترد شود.

شایان ذکر است از آنجا که مبالغ صرفه جویی شده مربوط به هزینه هائی غیر از موضوع اسکان حجاج بوده است، مبلغ محاسبه شده برای کلیه زائران یکسان می باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه بارشی در خراسان رضوی
  • همراهی ۱۹ پزشک هلال احمر با زائران حج تمتع خراسان رضوی
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • سهم سوغات، ۲۵درصد هزینه‌های زائران
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال