Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: آموزش‌های مهارتی می‌تواند با توانمند نمودن افراد جویای کار و ایجاد زمینه اشتغال مولد و پایدار، بستر امنیت و آسایش بیش از پیش مردم کردستان را فراهم کند. ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ استانها کردستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سردار حمزه فلاح پیش‌از ظهر امروز در بازدید از روند برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی ویژه سربازان وظیفه سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در سنندج آموزش‌های مهارتی را یکی از مولفه‌های اصلی ایجاد آرامش روحی و روانی در جامعه برشمرد و اظهار داشت: آموزش‌های مهارتی می‌تواند با توانمند نمودن افراد جویای کار و ایجاد زمینه اشتغال مولد و پایدار، بستر امنیت و آسایش بیش از پیش مردم فهیم کردستان را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات به‌روز و فعالیت مربیان متخصص و کارآمد در اداره‌کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان، نقطه عطفی در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی کردستان است.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: باید دستگاه‌های اجرایی سطح استان با تعامل و همکاری لازم با این اداره‌کل زمینه توسعه بیش از پیش آموزش‌های مهارتی در سطح استان را فراهم کنند تا شاهد ایجاد بستر لازم برای توسعه استان فرهنگی کردستان باشیم.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان وظیفه گفت: پیرو تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر ایجاد زمینه لازم برای فراگیری آموزش‌های مهارتی ویژه سربازان وظیفه و در قالب تفاهم‌نامه منعقده بین ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با همکاری‌ اداره‌کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای این استان اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه سربازان وظیفه کرده است.

سردار فلاح افزود: امروز شاهد برگزاری 6 کارگاه آموزشی در مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای شهید ورمقانی سنندج در رشته‌های جوشکاری، برق صنعتی، تاسیسات، طراحی فضای سبز، برق خودرو و مکانیک خودرو با حضور 90 نفر از سربازان وظیفه بودیم.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: امیدوارم با تعامل و همکاری بیش از پیش سایر دستگاه‌های اجرایی، شاهد معرفی و توسعه بیش از پیش آموزش‌های مهارتی در سطح استان باشیم.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کردستان نیز در ادامه اظهار داشت: سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور به عنوان تنها متولی رسمی ارائه آموزش‌های مهارتی غیررسمی در سطح کشور و با دارا بودن بیش از 6 هزار عنوان استاندارد آموزشی و بهره‌گیری از تجهیزات به‌روز و فضای مناسب آموزشی و مربیان توانمند و متخصص توانسته در ارائه آموزش‌های مهارتی به جوانان کردستانی گام‌های مهم و سازنده‌ای را بردارد.

سید جمیل احمدی از فعالیت 16 مرکز چارت‌دار دولتی و 134 آموزشگاه آزاد فنی‌و‌حرفه‌ای در سطح استان خبر داد و افزود: سالانه به صورت میانگین سه میلیون و 500 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در بخش دولتی و یک‌میلیون و 500 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی توسط بخش خصوصی در کردستان ارائه می‌گردد.

وی افزود: در بخش دولتی علاوه بر بهره‌گیری این اداره‌کل از مراکز ثابت دولتی، وجود تیم‌های سیار مستقر در پادگان‌ها، زندان‌ها، روستاها و فعالیت در مراکز جوار دانشگاهی و اتحادیه و اصناف و مراکز جوار صنعت تنها بخش کوچکی از گستردگی آموزش‌های مهارتی در استان کردستان است به طوری که امسال ضریب نفوذ از شهرستان‌ها به روستاها تا 65 کیلومتر افزایش داده شده است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کردستان یادآور شد: آموزش‌های مهارتی یکی از ارکان اصلی تحقق منویات مقام معظم رهبری است چراکه آموزش‌های مهارتی می‌تواند نقش بسزایی را در تربیت نیروی متخصص و کارآمد که سهم عمده‌ای را در کمک به افزایش تولیدات داخلی و عدم وابستگی به غرب را دارد، ایفاء کنند.

انتهای پیام/م

R7848/P1486/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۱۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: وظیفه همه دستگاه‌ها است که شرایط لازم را برای سفر زائران مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) فراهم کرده است و انتظار داریم که به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، عبدالله رشیدی‌پور امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جلسه قرارگاه راهیان نور کردستان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: احساس تکلیف و حضور امروز ادارات در جلسه هماهنگی برنامه‌های ستاد ارتحال امام خمینی (ره) نشان دهنده این است که همه دل در گرو انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران دارند.

وی افزود: امروز امام خمینی (ره) جهانی شده است و با وجودی که ۳۵ سال از تاریخ وفات ایشان می‌گذرد همچنان در دنیا محبوب هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: در طول ۴۵ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی دشمنان نظام هر آنچه که از توطئه بود را انجام دادند اما نتوانستند راه به جایی ببرند.

رشیدی‌پور ادامه داد: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران همین تجمعات و بیعت‌هایی است که سالانه نمونه آن را در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) می‌بینیم.

وی اضافه کرد: امسال چهار هزار نفر عاشق امام خمینی (ره) در استان کردستان به زیارت ایشان می‌روند و وظیفه همه دستگاه‌ها است که شرایط لازم را برای آنها فراهم کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: کمیته‌های هفتگانه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) تشکیل شده است و از دستگاه‌ها انتظار داریم که به تعهدات خود در این مورد عمل کنند.

رشیدی‌پور تصریح کرد: چهار هزار بسته فرهنگی نیز توسط ادارات برای تمام زائران استان تهیه خواهد شد و ایاب و ذهاب زائران نیز فراهم می‌شود.

کد خبر 751053

دیگر خبرها

  • سردار فدوی: احیای تمامی قنوات کشور در دستور کار است
  • جانشین فرمانده سپاه: عملیات وعده صادق پاسخی به جبهه باطل است
  • نداشتن بصیرت نسبت به دشمن، راه نفوذ او را باز می‌کند
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران به دست هایپراستار
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • سپاه حضرت ولیعصر به وجود افراد فعال و جهادی نیازمند است
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند