Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 60 هزار خانوار روستایی و شهری در بخش تولید و عرضه سیب درختی اعم از فروش و بسته بندی و سایر بخش ها به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

اسمعیل کریم زاده روز سه شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: ده ها هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم پس از تولید در برداشت، بسته بندی فروش، صادرات و سایر بخش های مرتبط با این محصول فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تولید 750 هزار تن سیب درختی طی سال جاری در آذربایجان غربی ادامه داد: سال گذشته بیش از 1.2 میلیون تولید سیب درختی برداشت شده بود که امسال به علت سرمازدگی کاهش تولید وجود دارد.
وی بیان کرد: سالانه 350 هزار تن سیب درختی جذب صنایع تبدیلی می شود که این میزان امسال 200 هزار تن خواهد بود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با پیش بینی ذخیره سازی 400 هزار تن سیب درختی در سردخانه های استان طی سال جاری اضافه کرد: ظرفیت سردخانه های استان نیز 800 هزار تن است که پارسال دارای 700 هزار تن سیب ذخیره سازی شده بودند.
وی میزان تازه خوری سیب را در استان 150 هزار تن بیان کرد و گفت: پیش بینی می شود در صورت حل مشکلات صادراتی میزان صادرات سیب درختی امسال به 200 هزار تن برسد.
وی افزود: میزان صادرات سیب امسال نسبت به پارسال کاهش دارد و علت آن نیز گران شدن هزینه حمل و نقل در داخل کشور و کشور عراق است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای بیش از 120 هزار هکتار انواع باغ های میوه است که حدود 53 هزار هکتار آن را باغ های سیب تشکیل می دهد.
این استان دارای رتبه اول تولید سیب درختی کشور است.
7125/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي سيب درختي آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۲۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی جواد گوزلی در برنامه طبخ غذای‌های گونه آبزی و عرضه آن در بین اهالی و دانش آموزان کم برخوردار روستای عنصرود در بخش مرکزی اسکو، بر اهمیت مصرف غذا‌های دریایی و آبزیان در سبد غذایی مردم تاکید کرد و گفت: میزان سرانه مصرف غذا‌های دریایی در آذربایجان شرقی حدود ۸ کیلو گرم است که این میزان در کل کشور ۱۴ کیلوگرم بوده و از این نظراستان ما در رتبه‌های پایین مصرف قرار دارد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از انجام اقدامات لازم در جهت توسعه و ترویج مصرف غذا‌های گونه آبزی در استان خبر داد و افزود: در این راستا در هر ماه در یکی از روستا‌های کم برخوردار استان، برنامه طبخ و عرضه غذا‌های گونه آبزی در دستور کار این سازمان قرار گرفته و امروز نیز شاهد طبخ ۳۰۰ پرس ماهی آماده و توزیع آن در بین اهالی و دانش اموزان کم برخوردار روستای هدف گردشگری عنصرود در بخش مرکزی اسکو هستیم.

دیگر خبرها

  • افزایش تدریجی دمادر آذربایجان غربی
  • سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی