Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی در حاشیه این آیین که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار برگزار شد گفت: 56 غرفه اشتغال و کارآفرینی دایر است که 14 غرفه در اختیار مراکز علمی کاربردی قرار دارد.
ابوالفضل فورگی نژاد افزود: 31 کارآفرین از سوی مراکز مختلف معرفی شده اند که در غرفه ها حضور فعال دارند و این نمایشگاه از امروز (24 مهر) تا 27 مهر ماه در استان دایر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: این نمایشگاه توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برگزار شد که به نوعی دستاوردهای این دانشگاه در حوزه کارآفرینی به نمایش گذاشته شده است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی به شعار امسال با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه حمایت از کارآفرینان دانشگاه با در اختیار قرار دادن فضایی برای فروش محصولات، معرفی خود و محصولات، نوآوری ها، اختراعات و سایر است.
وی عنوان کرد: معمولا نمایشگاه هایی که در حوزه دانشگاهی برگزار می شود با اهدافی مانند پژوهشی، نوآوری و اختراعات است که کمتر مورد توجه کارآفرینان قرار می گیرد.
فورگی نژاد گفت: یکی از اهدافی که در دانشگاه دنبال می کنیم ایجاد انگیزه و معرفی کارآفرینانی است که بر پایه توانمندی ها و آموزش های علمی و کاربردی توانسته اند وارد بازار کار و اشتغال شوند.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه علمی کاربردی ادعای دانش بنیانی ندارد تصریح کرد: اگر فقط در حوزه دانش بنیانی کار کنیم خیلی از کارآفرینان که شغل های ساده دارند به راحتی به فراموشی سپرده می شوند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی گفت: معرفی کارآفرینان و مولدان کسب و کار، معرفی رشته ها و مشاغل قابل احراز دانشگاه، کلینیک اشتغال و کارآفرینی، نمایشگاه مشاغل خانگی و بومی و کارگاه های آموزشی حوزه کارآفرینی و اشتغال از جمله بخش های اصلی این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.
وی افزود: اگر فقط دانش بنیان مدنظر باشد باید دنبال عناوین دهن پرکن بگردیم در حالی که که در این نمایشگاه کارآفرینانی در حوزه های مختلف حضور دارند و محصولات خود را به نمایش گذاشته اند.
فورگی نژاد گفت: برای کاربردی کردن علم و دانش شاید فاصله داشته باشیم اما اگر خود را محدود کنیم انگیزه ای که در سایر بخش هایی دانشجویی و فارغ التحصیلان وجود دارد شاید به نوعی کمرنگ تر شود.
وی ادامه داد: بنابراین هدف از برگزاری این نمایشگاه این بوده که فرصتی در اختیار دانشجویان علمی کاربردی قرار داده شود تا توانمندی های خود را معرفی کند و نباید همیشه به دنبال افراد برتر باشیم چراکه در سطوح مختلف افرادی فعالیت دارند که ارزشمند بوده و باید برای نوع کاری که انجام می دهند، ارزش قائل باشند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی با اشاره به ارتباط بین صنعت و دانشگاه اظهار داشت: در این زمینه مشکل وجود دارد اما نمی توان تنها با برگزاری نمایشگاه این مشکل را رفع کرد.
وی گفت: ساز و کارهایی برای ارتباط صنعت و دانشگاه تعبیه شده است که بنا به دلایل متعدد منجر به نتیجه نشده است و در این نمایشگاه برنامه ریزی نشده که افراد محصولات خاصی برای صنعت داشته باشند.
فورگی نژاد عنوان کرد: یکی از مواردی که در بخش آموزش ها باید مدنظر قرار گیرد اینکه آموزش ها هدفمند بوده و آمایشی از نیازهای استان داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه در دانشگاه علمی کاربردی آموزش های مهارتی هدفگذاری شده است گفت: باید آموزش هایی منطبق با نیاز بازار کار در دانشگاه ارایه شود لذا تلاش داریم رشته هایی آموزش داده شود که جامعه پذیرای دانشجو یا فارغ التحصیل باشد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی افزود: در فرایند چند ساله ای به این سمت حرکت خواهیم کرد تا رشته های دانشگاهی به سمتی برود تا در آینده فردی که در رشته ای تحصیل می کند بعد از فارغ التحصیل احساس نیاز از وی در جامعه وجود داشته باشد.
وی از فعالیت کلینیک اشتغال و کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی در استان خبر داد و گفت: تمامی دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه می توانند با مراجعه به کلینیک از مشاوره لازم در خصوص ورود به بازار کار، اشتغال و کارآفرینی بهره مند شوند.
7557*3028
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی اشتغال بازار کار دانشجو علم و دانش کسب و کار راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۳۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمجتبی حسینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در مراسم افتتاحیه رویداد صدرا با شعار«صنعت، دانشگاه، راه اشتغال» در دانشگاه آزاد اسلامی همدان اظهار کرد: با توجه به برگزاری این رویداد‌ها باید ابتدا رویداد«عارضه‌یابی عدم حضور دانشجویان در این همایش‌ها و برنامه‌ها» را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شاید بخشی از استقبال کمرنگ دانشجویان به خاطر عدم عمل‌گرایی مسئولان در تحقق وعده‌ها بوده، افزود: یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ‌التحصیلان است که در استان همدان نیز روی این موضوع متمرکز شده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با طرح این سؤال که با وجود ایجاد اشتغال در استان و رشد در این زمینه چرا این اتفاق در جامعه محسوس نیست، گفت: یکی از دلایل این موضوع عمده ایجاد اشتغال برای جامعه غیردانشگاهی بوده و انتظار بیشتر نیز از سوی این قشر است.در سال جاری ۴۲ درصد تسهیلات و تعهد اشتغالزایی در استان را به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص خواهیم داد در همین راستا از ۱۷ هزار و ۶۹۹ مورد تعهد اشتغال برای قریب به ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان استان اشتغال پایدار ایجاد می‌کنیم.

حسینی روح رویداد صدرا را نقطه اتصال دانشگاه و صنعت عنوان کرد و با طرح این سؤال که دفاتر ارتباط با صنعت در دانشگاه‌ها چقدر کارایی داشته، تأکید کرد: باید چگونه مهارت‌آموزی را به دانشجو آموزش دهیم و بعد از او انتظار داشته باشیم. آموزش؛ کارآفرینی و اشتغال سه مؤلفه رشد جامعه بوده و دنیای امروز عصر دانش است و گذار به سمت هوش مصنوعی و دنیای پیچیده دیجیتال. نمی‌توان مفاهیم سال‌های پیش را به دانشجو آموزش داد و انتظار تحول داشت.

وی با بیان اینکه باید به‌روز بود و رویکرد آینده‌پژوهی داشت، اضافه کرد: توسعه فعالیت‌های فناورانه؛ برخورداری از خلاقیت، تکنیک حل مسئله و تفکر خارج از چارچوب اداری برای تحول باید مدنظر باشد امروز دیگر وقت آزمون‌وخطا نیست. تحقیقات و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد به‌واسطه سونامی فناوری برخی مشاغل از دست خواهد رفت؛ بنابراین حتماً باید نوآور و به‌روز باشیم؛ البته به لطف دانشگاه در بسیاری از علوم فناورانه پیشرو هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان مطرح کرد: پیشنهاد می‌کنم دانشگاه آزاد اسلامی رویدادی را برگزار کند و از ابتدا و تا انتها یک شغل مولد را آموزش دهد، خلق ایده و ایجاد مشاغل پیگیری را کند و آموزش‌ها کاملاً عملیاتی شود.
حسینی بر لزوم برگزاری«ایده بازار» در دانشگاه تأکید کرد و توضیح داد: برای مشارکت مردم در اقتصاد ایده‌ها به جد پیگیری می‌شود؛ در استانداری نیز فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای نحوه واگذاری به مردم را احصا کرده‌ایم ضمن اینکه اقناع‌سازی مردم برای مشارکت با تضمین سود لحاظ خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • برگزاری مراسم گرامیداشت دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه بیرجند
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی
  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد
  • ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی