Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از  آسوشیتدپرس، دانشگاه هاروارد آمریکا به تبعیض ضد دانشجویان آسیایی تبار متهم شد.

پرونده شکایت ضد دانشگاه هاروارد آمریکا به علت رفتار تبعیض آمیز آن ضد آسیایی تبارها روز دوشنبه در دادگاهی در این کشور مطرح شد و توجه همگان را در سراسر آمریکا به موضوع تبعیض در دانشگاه های این کشور جلب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک گروه مردم نهاد در آمریکا موسوم به پذیرش عادلانه دانشجویان در این کشور که معتقد است مراکز آموزشی آمریکا هنگام پذیرش دانش آموزان و دانشجویان به نژاد آنها توجه و براساس نژاد آنها را انتخاب می کنند چهار سال پیش شکایتی ضد دانشگاه هاروارد ارائه و اعلام کرد این دانشگاه آمریکا از چند دهه قبل در انتخاب دانشجویان خود به نژاد آنها توجه کرده است.
البته دانشگاه هاروارد این اتهامات را رد کرده است.
روز دوشنبه در جلسه دادگاه بررسی پرونده شکایت ضد دانشگاه هاروارد، شاکیان اعلام کردند دانشجویان آسیایی تبار این دانشگاه در مقایسه با دانشجویان و کادر آموزشی غیر آسیایی در رتبه بندی شخصی، امتیاز کمتری دریافت می کنند.
رتبه بندی شخصی دانشگاه هاروارد شامل توانایی رهبری افراد، ثبات، انگیزه و محبوبیت آنها می شود.
تیم حقوقی دانشگاه هاروارد که در این جلسه حضور داشت این اتهام را رد و اعلام کرد که عامل نژاد یکی از عوامل کم تاثیر در رتبه بندی شخصی دانشجویان این دانشگاه است.
در حال حاضر دانشجویان آسیایی تبار حدود بیست و سه درصد از دانشجویان این دانشگاه را تشکیل می دهند.
روز دوشنبه همزمان با بررسی پرونده شکایت ضد دانشگاه هاروارد گروهی از دانشجویان در برابر دادگاه تظاهرات کردند و شعار دادند دانشگاه هاروارد باید تصمیم گیری بر اساس نژاد را متوقف کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: هاروارد دانشگاه دانشجويان تبعيض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۴۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دانشجویان حامی آرمان فلسطین در دانشگاه اوهایو، سومین دانشگاه بزرگ ایالات متحده، تظاهرات کردند.

پلیس تعدادی از دانشجویان دانشگاه اوهایو را که در اعتراض به تجاوز اسرائیل به نوار غزه شرکت کرده بودند، بازداشت کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان دانشگاه شهرکرد در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • پرچم فلسطین بر فراز دانشگاه هاروارد!
  • تجمع دانشجویان دانشگاه های تهران در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • ببینید | قدردانی آوارگان فلسطینی از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • دانشجویان معترض در آمریکا آقازاده‌های این کشور هستند
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا
  • بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا
  • نظرسنجی هاروارد چگونه تعبیر شد؟/ عواقب اصرار بر جنایت