Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@14:19:27 GMT

◄ حرکت به سمت احداث پارک‌های لجستیک در ایران

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۴۰۷۳

◄ حرکت به سمت احداث پارک‌های لجستیک در ایران

تین‌نیوز | 

«هشتمین جلسه کارگروه لجستیک کشور» با مشارکت و حضور نمایندگان سازمان‌های متبوع وزارت راه‌وشهرسازی، شرکت‌های حمل‌ونقلی و نمایندگان آنها، وزارت صنایع، انجمن‌های علمی و صنفی فعال در حوزه حمل‌ونقل لجستیک، مدیران سازمان بنادرکشور و اساتید و صاحب‌نظران، صبح امروز در محل ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی آغاز شد و ساعتی قبل به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی و دبیر شورای عالی ترانزیت درباره چگونگی ایجاد کارگروه لجستیک گفت: ما در معاونت حمل‌ونقل وزارت راه درباره مباحث لجستیک بحث کردیم و سپس با کار کارشناسانه سند لجستیک را تنظیم و ابلاغ کردیم.

مهرداد تقی‌زاده اضافه کرد: از طرف بسیاری از مسئولان شهرهای کشور، درخواست ایجاد مرکز لجستیک به ما داده شد و ما فقط با بررسی کارشناسانه و با حمایت وزیر محترم راه‌وشهرسازی این کار را به نحوی کاملاً علمی انجام دادیم.

دبیر شورای عالی ترانزیت ادامه داد: به‌زعم ما منطقه آزاد انزلی زمینه مساعدی برای تبدیل شدن به یک مرکز لجستیک را داشت؛ بنابراین بنده این موضوع را با مهدی صفری‌مقدم، مدیرکل دفتر جامع مدهای حمل‌ونقل مطرح کردم.

تقی‌زاده توضیح داد: ایشان پیشنهاد دادند که رشت به‌عنوان مرکز اصلی لجستیک و بندر انزلی به‌عناون یک پارک لجستیکی عمومی انتخاب شود که همین کار نیز انجام شد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی تصریح کرد: در حقیقت این کار حرکتی به سمت احداث پارک‌های لجستیک در ایران است .

تقی‌زاده مراکز لجستیک را مفصل‌های اتصال مدهای حمل‌ونقل در کشور و حلقه‌های اتصال تجارت عنوان کرد و خاطرنشان کرد: مراکز لجستیک محدوده مشخصی هستند که به‌منظور تجمیع فعالیت‌های مرتبط با لجستیک و حمل‌ونقل کالا در بعد داخلی و بین‌المللی و در جهت بهینه‌سازی فرایندها و کاهش هزینه‌ها ایجاد می‌شوند.

او افزود: خدمات موجود در این مراکز نیز شامل امکانات و خدمات زیربنایی، خدمات لجستیک پایه، خدمات ارزش‌افزوده و خدمات مالی و تجاری هستند که به منظور تسهیل تجارت و رقابتی کردن فعالیت‌های حمل‌ونقل ایجاد شده‌اند.

تقی‌زاده اظهار امیدواری کرد که با توسعه مراکز لجستیک در کشور، توسعه صنعت حمل‌ونقل با سرعت بیشتری انجام شود و امر تجارت به شکل بهینه‌تری پیگیری شود.

زهرا ایرانشاهی خبرنگار

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: لجستيك آمایش لجستیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۴۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ،نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز در نشست با دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: تاثیر کتابخوانی در گسترش فرهنگ و پیشرفت جامعه روزافزون است و نمیتوان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را بدون مطالعه و کتاب متصور شد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی و اهمیت دادن به این موضوع در میان جوانان و نوجوانان یکی از مهمترین راه‌های توسعه فرهنگی است گفت ایجاد کتابخانه درشهر‌ها و مدارس استان وایجاد انگیزه برای دانش آموزان از اقدامات مهمی است که باید انجام شود.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان از راه اندازی کتابخانه بدون کتاب یا الکترونیک در تهران برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت در آینده‌ای نزدیک این امکان در سایر استان‌های کشور هم ایجاد خواهد شد.

رمضانی در ادامه با اشاره به اینکه ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا از نظر شبکه کتابخانه‌ها و دستری را به خود اختصاص داده است گفت در حال حاضر ۳ هزار و ۸۰۰ کتابخانه عمومی در کشورمشغول فعالیت است.وی ایجاد کتابخانه در شهر‌های استان را از اولویت‌های این نهاد اعلام کرد و گفت : در ده شهر استان کتابخانه احداث می شود .

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه توجه به حوزه کودک و نوجوان را از دیگر برنامه‌های این نهاد عنوان کرد و گفت در برنامه‌های کتاب هدهد سفید، برنامه تلویزیونی هدهد سفید و جایزه هدهد سفید به این امر توجه ویژه شده است.

دیگر خبرها

  • کلنگ‌زنی پارک دادا و کاکا در بندرعباس
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک
  • رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در هشترود
  • تلاش برای ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در هشترود
  • دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود