Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب از ایلام، عبدالرضا رحمانی فضلی پیش از ظهر امروز در سفر یک‌روزه خود به ایلام ضمن بازدید از زیرساخت‌های اربعین امسال و پایانه مرزی مهران در نشست ستاد اربعین مهران حضور یافت و اظهار داشت: حماسه پرشور، معنوی و اقتدارآفرین راهپیمایی اربعین حسینی(ع) یکی از ارکان قدرت انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر کشور گفت: حماسه عظیم راهپیمایی اربعین، نادرترین راهپیمایی جهان است که امروز ایران بانی این پدیده جهانی است که شرکت کنندگان آن با عشق و علاقه به ائمه اطهار(ع) در این وادی گام می‌نهند و فارغ از هرگونه پیش‌آمد برای رسیدن به زیارت و توشه برداشتن برای آخرت به‌پیش می‌روند و سختی‌های این راه برایشان شیرین‌تر از عسل است.

رحمانی فضلی این حضور را خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دشمن برای کم‌اهمیت جلوه دادن راهپیمایی اربعین حسینی تمام تلاش خود را به‌کار برده و ما موظفیم با استفاده از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای خود در انعکاس این رویداد تاریخی تلاش کنیم.

توجه به قوانین و مقررات عراق

وزیر کشور در ادامه افزود: از زائران اربعین حسینی انتظار می‌رود که نسبت به رعایت قوانین و مقررات کشور عراق نهایت تلاش را داشته باشند.

وی به اقداماتی که توسط مسئولان ایلام و خوزستان و فرمانداران شلمچه و چذابه و مهران برای سهولت در تردد زائران اربعین انجام داده‌اند پرداخت و گفت: سطح هماهنگی‌ها در سطوح عالی است و امورات بهداشتی، امدادی، درمانی و پزشکی همراه با هماهنگی‌های وزارت خارجه سفر ایمن با لحاظ نمودن تمام شرایط را برای زائران اربعین امسال فراهم کرده است.

تردد زائران بدون گذرنامه در مرزهای سه‌گانه ممنوع است

وزیر کشور با توجه به مراجعه 150 هزار نفری به مرزهای سه‌گانه و عودت آنان توسط عوامل انتظامی و امنیتی تأکید کرد و اظهار داشت: زائران بدون ویزا به مرزها مراجعه نداشته باشند که امکان خروج آنان بدون ویزا تحت هر شرایطی ناممکن و توسط عوامل انتظامی عملیاتی برگشت داده می‌شوند.

وی کسب هرگونه درآمد از راهپیمایی اربعین برای دولت را تکذیب کرد و یادآور شد: این مراسم توسط مردم اداره می‌شود و دولت نقش پشتیبان مردم را دارد.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۵۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلال ماب یکشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هفت کمیته زیر مجموعه ستاد اربعین فعالیت می‌کنند، گفت: کمیته‌های تغذیه و درمان جزو کمیته‌های با فعالیت گسترده محسوب می‌شود.

وی با اظهار اینکه سه هزار موکب زیر پوشش کمیته تغذیه ستاد اربعین سازمان دهی می‌شود می‌کنند، گفت: حدود دو هزار موکب در عراق مستقر می‌شوند و خدمات دهی می‌کنند و هزار موکب نیز در مسیر و مرزها و استان‌های مرزی فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بین ۹۰۰ تا هزار موکب نیز به صورت خودجوش و بدون اینکه زیر پوشش و سازماندهی قرار گیرند، خدمات دهی می‌کنند، افزود: این موکب‌ها در مناطق مختلف از جمله خوزستان فعالیت و از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند.

جلال ماب یادآور شد: حدود ۷ هزار دستگاه کامیون و خودرو اقدام به انتقال تجهیزات موکب‌ها می‌کنند و بیشتر مالکان خودروها به صورت افتخاری خدمات دهی می‌کنند و طبق پروتکل خاصی و بر اساس همکاری بین گمرک ایران و عراق این خودروها منتقل می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حدود ۲۰۰ هزار نیروی داوطلب به اداره موکب‌ها می‌پردازند، یادآور شد: اتباعی که از خاک ایران برای اربعین حضور می‌یابند، پتانسیل بسیار خوبی برای تبلیغ هستند و باید از این ظرفیت برای تبیین اربعین حسینی استفاده کرد.

وی با اظهار اینکه که سال گذشته ۷۰ هزار زائر خارجی ازخاک ایران روانه اربعین شدند، تصریح کرد: باید از این دستاورد برای تبیین اربعین بهره گرفت.

کد خبر 6091523

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمالی کشور
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود