Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی موزه سینما، در این برنامه که تا پایان سال ۱۳۹۷ ادامه خواهد داشت، پنج‌شنبه‌های هر هفته در دو نوبت ۱۵ و ۱۷ دو فیلم سینمایی ویژه مخاطبانی که در این گردهمایی ثبت‌نام کرده‌اند، نمایش داده می‌شوند.

گزیده فیلم‌های چهل سال سینمای ایران به همت علی بختیاری از بین تولیدات سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۷ انتخاب و با تلاش فیلم خانه ملی ایران برای نخستین بار و ویژه این برنامه، پیمایش و اصلاح شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایش گزیده چهل سال سینمای ایران ویژه افرادی است که کد اختصاصی و کارت عضویت خود را از روابط عمومی موزه سینما دریافت کرده‌اند.

به دلیل استقبال کم‌نظیر مخاطبان از این برنامه، اعضا باید با بررسی جدول نمایش و انتخاب فیلم‌های مورد علاقه خود، یک هفته قبل از نمایش برای رزرو برنامه اقدام کنند.

در این برنامه فیلم‌های «آقای هیروگلیف» غلامعلی عرفان، «شهدا» داریوش کوشان، «گل‌های داوودی» رسول صدرعاملی، «جاده‌های سرد» مسعود جعفری جوزانی، «کلید» ابراهیم فروزش، «آن سوی مه» منوچهر عسگری نسب، «ناخدا خورشید» ناصر تقوایی، «اجاره‌نشین‌ها» داریوش مهرجویی، «بگذار زندگی کنم» شاپور قریب، «گزارش یک قتل» محمدعلی نجفی، «آن سوی آتش» کیانوش عیاری، «نار و نی» سعید ابراهیم زاده، «دندان مار» مسعود کیمیایی، «هامون» داریوش مهرجویی، «شب بیست و نهم» حمید رخشانی، «پرده آخر» واروژ کریم مسیحی، «عروس» بهروز افخمی، «مسافران» بهرام بیضایی، «نرگس» رخشان بنی‌اعتماد، «کلاه قرمزی و پسرخاله» ایرج طهماسب، «آدم برفی» داوود میرباقری، «لیلی با من است» کمال تبریزی، «آژانس شیشه‌ای» ابراهیم حاتمی‌کیا، «طعم گیلاس» عباس کیارستمی، «غریبانه» احمد امینی، «شوکران» بهروز افخمی، «شام آخر» فیردون جیرانی، «یک شب» نیکی کریمی، «گل یخ» کیومرث پوراحمد، «مزرعه پدری» رسول ملاقلی پور، «درباره الی» اصغر فرهادی، «روایت ناپدید شدن مریم» محمدرضا لطفی، «چهارشنبه خون به پا می‌شود» حماسه پارسا و «اژد‌ها وارد می‌شود» مانی حقیقی فیلم‌هایی هستند که در این برنامه نمایش داده می‌شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: موزه سینما نمایش سینما تولیدات ویژه برنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۵۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزیده‌های نفتی هفته

خبرهای مربوط به سفر وزیر نفت به همراه رئیس‌جمهوری به پاکستان و سریلانکا، معرفی ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری و استفاده از فناوری هسته‌ای برای کمک به صنعت نفت را در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

سفر وزیر نفت به پاکستان و سریلانکا: جواد اوجی، وزیر نفت روز دوشنبه این هفته (سوم اردیبهشت) به همراه رئیس‌جمهوری و برخی دیگر از وزیران کابینه عازم اسلام‌آباد پاکستان و پس از پایان این سفر، بامداد روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت) عازم کشور سریلانکا شد.

وزیر نفت در جریان سفر به اسلام‌آباد با مصدق مسعود ملک، وزیر نفت پاکستان، دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار، هر دو طرف بر تحکیم روابط دو کشور، به‌ویژه در بخش انرژی و نفت و گاز تأکید کردند.

توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه انرژی و صدور خدمات فنی و مهندسی از مهم‌ترین محورهای مذاکرات وزیران نفت ایران و پاکستان بود. اوجی همچنین در حاشیه اعلام کرد که طرف پاکستانی مشتاق است هرچه زودتر تزریق گاز به خط لوله آی‌پی انجام شود و با اقدام‌هایی که انجام خواهد شد، امیدواریم طبق قرارداد بین‌المللی که بین ایران و پاکستان امضا شده است، در دوران فعالیت دولت سیزدهم شاهد آغاز صادرات گاز به پاکستان باشیم.

هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای حجم مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان: سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری نیز در جریان سفر به پاکستان، در نشست مطبوعاتی مشترک با شهباز شریف، نخست‌وزیر این کشور بیان کرد: افزایش تبادلات اقتصادی و تجاری ایران و پاکستان در گام نخست ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است. وی همچنین در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور، با تشریح برخی زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌ها و روابط ایران و پاکستان از جمله در حوزه انرژی، به اهمیت امنیت به‌ویژه در مرزهای مشترک دو کشور برای رونق تبادلات مرزی اشاره کرد.

سیدابراهیم رئیسی همچنین روز پنجشنبه (ششم اردیبهشت) پس از بازگشت از سفر رسمی به دو کشور پاکستان و سریلانکا، در گفت‌وگویی درباره نتایج و دستاوردهای این سفر تصریح کرد: در سفر به پاکستان درباره همکاری‌ها در حوزه انرژی تصمیم‌هایی گرفته و مقرر شد این همکاری‌ها با قوت ادامه یابد.

استفاده از فناوری هسته‌ای برای کمک به صنعت نفت: تفاهم‌نامه همکاری وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران این هفته بین محمد قنادی‌مراغه، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران، و وحیدرضا زیدی‌فر، معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری امضا شد.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری در آیین امضای این تفاهم‌نامه با بیان اینکه با آغازبه‌کار دولت سیزدهم بحث افزایش همکاری میان این وزارتخانه و سازمان انرژی اتمی ایران بیشتر مورد تأکید قرار گرفت، گفت: تلاش می‌کنیم از سرریز فناوری‌های به‌دست‌آمده در صنعت هسته‌ای کشور برای افزایش کیفیت محصولات نفتی بهره ببریم.

معرفی ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری: نشست متقاضیان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مخازن ذخیره‌سازی زیرزمینی گاز طبیعی، مگاپروژه هوشمندسازی و بهینه‌سازی مصرف گاز در ایستگاه‌های تقویت فشار، این هفته با حضور نمایندگان شرکت‌های فولادی کشور به میزبانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران برگزار شد که طی آن پروژه‌های ذخیره‌سازی مخزن نمکی نصرآباد کاشان، میدان هیدروکربنی شوریجه مشهد، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و پروژه بهینه‌سازی مصرف گاز در ایستگاه‌های تقویت فشار گاز برای سرمایه‌گذاری به نمایندگان شرکت‌های فولادی کشور معرفی شدند.

تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه جهش تولید در صنعت پتروشیمی: مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی روز یکشنبه این هفته (دوم اردیبهشت) در نشست‌های تخصصی جداگانه با مدیریت‌های صنایع پایین‌دستی، کنترل تولید و طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گلوگاه راهبرد جهش تولید در صنعت پتروشیمی را تکمیل زنجیره ارزش محصولات دانست.

وی همچنین در سفر به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در جمع مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی مستقر در این منطقه تأکید کرد که شرکت‌های پتروشیمی باید در صورت تولید تجهیز یا قطعه‌ای در داخل کشور، نیاز خود را از طریق تولیدکنندگان و سازندگان ایرانی تأمین کنند.

وی در سفر عملیاتی خود به عسلویه با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گازهای همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳ هم گفت: تا پایان امسال مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند.

تداوم تنش‌ها در خاورمیانه و افزایش قیمت نفت: ادامه ارزیابی خطرهای ژئوپلیتیک در منطقه خاورمیانه از سوی سرمایه‌گذاران، سبب شد قیمت‌ نفت این هفته و در روز سه‌شنبه (چهارم اردیبهشت) پس از کاهش در معامله‌های روز پیش افزایش یابد؛ قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در این روز تا ساعت ۶ و ۳۴ دقیقه به‌وقت گرینویچ با ۱۸ سنت افزایش به ۸۷ دلار و ۱۸ سنت برای هر بشکه رسید. در همین حال، نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا نیز در این روز با ۱۶ سنت افزایش، ۸۲ دلار و ۶ سنت برای هر بشکه معامله شد.

دیگر اخبار: برگزاری نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت، تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز و بهره‌برداری از ۱۴ جایگاه سوخت مایع در منطقه فارس از دیگر خبرهای صنعت نفت در هفته جاری بودند.

دیگر خبرها

  • گزیده‌های نفتی هفته
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • «مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» و یک رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم
  • تصاویر استقبال ویژه مسلمانان سریلانکا از رئیسی در مسجد تاریخی کالپیتی + ویدئو
  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی
  • قابهایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان
  • آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور
  • بزرگ‌ترین گنج گمشده ایران کجاست؟