Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری می گوید باید از فضای کنونی در دانشگاه ها استفاده کرد، چرا که فضای دینی امروز دانشگاه ها دیندارتر از اوایل انقلاب است پس هدف نفوذ دشمنان قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا از دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی روز سه شنبه در دومین نشست هم اندیشی فرهنگی مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، تاکید کرد: آغوش دانشگاه آزاد اسلامی برای پذیرفتن طرح های فرهنگی و معرفتی و اجرای آن باز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه فرصت و فضای فعلی دانشگاه آزاد اسلامی یک فرصت بی نظیر است، خاطرنشان کرد: سربلندی این دانشگاه، سربلندی تمام نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه خداوند به همه ما توفیق داده تا در یکی از مهمترین سنگرهای دین، اسلام و انقلاب و یکی از مهمترین مقاطع زمانی خدمت کنیم، تصریح کرد: بی تردید مقطع کنونی که در آن قرار داریم که همان نظام جمهوری اسلامی است، در طول دورانی که اسلام به خود دیده، یکی از مهمترین مقاطع است چرا که در این مقطع، آثار و ابعاد نقش آفرینی در هر عرصه ای اثرات بیشتری دارد.
وی با تأکید بر اهمیت فضای دانشگاه ها در کشور تصریح کرد: فضایی که مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از آن برخوردارند، فضایی بسیار مهم و مؤثر است. دانشگاه ها با جمع افراد نخبه، اساتید فرهیخته و متفکر، مهمترین جامعه ای هستند که در اختیار روحانیون قرار گرفته است.
رستمی ادامه داد: جامعه دانشگاهی، یک مجموعه فاخر، متفکر و دارای جوانان خوش آتیه و فاضل و اساتید فرهیخته است که همین نشان از اهمیت حضور و فعالیت در این فضا دارد. بنابراین اگر کوتاهی در این مسیر از سمت ما اتفاق افتد، پاسخگویی به آن بسیار سخت تر و اگر توفیقی کسب شود، بسیار ارزشمندتر خواهد بود.
وی با تأکید بر اینکه باید از فرصت مواجهه با دانشجویان استفاده کرد و در این میان باید متوجه هجمه دشمنان نیز باشیم، تصریح کرد: بی تردید فضای دینی دانشگاه های ما امروز بهتر و دیندارتر از اوایل انقلاب است. از این رو هدف نفوذ دشمنان قرار خواهد گرفت بنابراین باید بتوانیم از این فضایی که در اختیار ماست، استفاده کرده و مطالبات مقام معظم رهبری که مطالباتی بزرگ در این موقع حساس است را محقق کنیم.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تأکید بر اینکه دانشگاه محل حل مسائل کشور است، از مسئولان نهاد نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خواست تا گفتمان دانشگاه مسئله محور و مشکل گشا را در واحدها ترویج کنند.

**نهاد رهبری از جوانان مومن انقلابی دفاع می‌کند
به گزارش ایرنا از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، حجت‌الاسلام رستمی در گردهمایی هیات های دانشجویی که با حضور دانشجویان و اساتید در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های دین حقیقی اسلام، دعوت انسان به حرکت و مخالفت با با تاکید بر اینکه دین، مخالف سکون و رکود و آرامش و بی‌تحرکی انسان در همه ابعاد است و از انسان می‌خواهد که تلاش کند، گفت: انقلاب هم در ابتدا یک تحول درونی است در درون انسان‌ها، فرق بین انقلاب اسلامی و بقیه انقلاب‌ها هم در همین است.
حجت‌الاسلام رستمی با اشاره به ویژگی جوان مومن در قرآن گفت: جوان مومن نباید به وضع موجود قانع و راضی باشد و هر مومنی باید اینگونه باشد؛ به همین دلیل هم از ما مطالبه به حرکت و عدم سکون شده است.
وی در ادامه افزود: دعوای پذیرش وضع موجود و دعوای طالب تحول و حرکت و انقلابی بودن همیشه بوده و اینگونه نیست که بگوییم عده‌ای الان عافیت طلب شده‌اند؛ این دعوا در طول تاریخ هم بین کسانی که در وضع موجود منافع داشتند و هم کسانی که به دنبال تحول بودند و هم بین کسانی که امید، نشاط و قوتی برای حرکت نداشتند؛ ولو اینکه وضع موجود را نمی‌پسندیدند، گرفتاری‌های دنیاطلبانه و عافیت طلبی‌ها، آنها را زمین گیر کرده بود، یک دعوای دائمی بوده است.
وی با اشاره به برخی مخالفت‌ها با جریان جوان مومن انقلابی گفت: ممکن است وقتی می‌گوییم جوان تحول خواه است و مطالبه تغییر دارد این را برخی برنتابند و دسته بندی‌های مختلفی در مقابل این تحول و آرمانخواهی مقاومت کنند، دسته‌هایی که منافعشان در حفظ وضع موجود است، دسته‌ای که اگر آرامششان به هم بخورد برایشان هزینه دارد، دسته‌ای که به دنبال سلب مسئولیت از خودشان هستند؛ اینها ممکن است در مقابل جوان انقلابی بایستند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به بداخلاقی‌های جریان سکون و منتفع از وضع موجود، افزود: نهاد رهبری از جوانان مومن انقلابی که برخی با برچسب زدن‌هایی از قبیل فرقانی بودن به دنبال منزوی کردن آن هستند، دفاع می کند. ما با صدای رسا مدعی هستیم که دانشگاه ها و جوانان دانشگاهی ما در حال حرکت به سمت خوبی‌ها هستند، کدام مقطع بوده که ما وضعیت دینی را با آن گذشته مقایسه کنیم و خودمان را بهتر از آن نبینیم؟ نمونه بارز آن برگزاری نماز جماعت در دانشگاه تهران است.
وی در ادامه افزود: چرا باید چشمان خود را ببندیم و برای اینکه نمی توانیم عملکرد خود را پاسخگو باشیم بیاییم دانشگاهیان و حوزویان را زیر سوال ببریم و بگوییم روحانیت باید پاسخگو باشد. روحانیت در حوزه خودش می‌تواند پاسخگو باشد و هست.
حجت‌الاسلام رستمی با بیان اینکه مسائل و شبهاتی که نسل امروز دانشجو با آن مواجه است و هجمه‌هایی که امروز علیه دانشجویان و جوانان جامعه است، ده‌ها برابر ابتدای انقلاب و هزاران برابر ابتدای اسلام است، افزود: اگر شبهات دهه اخیر با گسترش فضای مجازی و هجمه دشمن علیه جوانان را جمع کنیم و در یک کفه ترازو بگذاریم و در مقابل آن شبهات و هجمه‌های صدر اسلام تا ابتدای انقلاب را بگذاریم می‌بینیم شبهات دهه اخیر و بعد از انقلاب اسلامی بسیار بیشتر است ولی می‌بینیم دانشجویان مومن ما با سربلندی حرکت می‌کنند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها با بیان اینکه امروزه عظیم ترین اجتماعات دینی، اجتماعات دینی در دانشگاه‌هاست، گفت: اگر جوانی نسبت به عملکرد مسئولان انتقاد کرد، نباید به او برچسب فرقانی بزنیم. ما باید پاسخگوی عملکردها و مسئولیت‌هایمان باشیم.
حجت‌الاسلام رستمی ادامه داد: با افتخار می‌گوییم هنوز هم امثال بهشتی‌ها و مطهری‌ها در خط امام و مقام معظم رهبری‌ در دانشگاه‌ها سربلندتر از گذشته حضور دارند و محبوب دانشجویان و در دل و همراه دانشجوها هستند؛ انتقاد دانشجو نسبت به عملکرد آن مسئول اشرافی است که شعار داده، بی عمل یا ناکارآمد بوده و طلبکار هم شده است. بیایید روحانیت امروز را با روحانیت دهه شصت و عملکرد مسئولان امروز را هم با عملکرد مسئولان آن زمان مقایسه کنیم تا سیه رو شود هرکه در او غش باشد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه جوان، جوان مطالبه‌گر است و اگر جوان مومن انقلابی باشد و ما ایمان و اسلام را درست فهمیده باشیم، باید از چنین جوانی استقبال کنیم، افزود: نباید از اینکه جوان دانشجو دارای چنین شاخصه هایی بود و سوال تند و تیزی از ما کرد به ما بر بخورد. اگر پاسخ داریم مهربانانه پاسخ دهیم. اگر می‌بینیم پاسخی نداریم، روند را اصلاح کنیم و یا نمی توانیم اصلاح کنیم، حداقل سکوت کنیم. نه اینکه در محیط دانشگاه متفرعنانه و با کبر و غرور رفتار کنیم. برچسب زنی و متهم کردن جوان‌ها بدترین روشی است که در این زمان که این همه هجمه نسبت به عقاید جوانان وجود دارد، ممکن است رخ دهد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیرامون برخی کج سلیقگی‌ها در میان دستگاه‌ها گفت: بیچاره آن کسانی که هزینه کردن برای اربعین را سیاسی می‌بینند؛ انسان باید دلش برایشان بسوزد، باید برای شفای کوری آنها دعا کنیم و از کسانی که محروم از چشیدن این حلاوتی که خداوند در این مجاهدت قرار داده دستگیری کنیم.
وی در ادامه تاکید کرد: بزرگترین تهدید برای فرهنگ منحط غربی، فرهنگ عاشورا و اربعین است و به همین دلیل سنگ اندازی می‌کنند و نوکران و اراذل داخلی جریان غربگرا در مقابل فرهنگ اربعین می‌ایستند و به بهانه‌های واهی از هزینه برای سفر اربعین دردشان می‌گیرد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه اربعین ادامه حرکت امام حسین(ع) است و هر آنچه از خوبی بگوییم در اربعین خودش را نشان می‌دهد، افزود: اربعین امسال امتحان ارتقای فرهنگ اربعین ما هم است، دشمن بعد از اینکه با تهدید موفق نشد ما را عقب براند، این بار با آزمون اقتصادی آمده و هرچه ما رشد کنیم، آزمون هم سخت‌تر خواهد شد و این برای آنانی که از همه آزمون‌ها سربلند بیرون می‌آیند افتخار است. با گذر زمان امتحان‌ها سخت‌تر می‌شود و جامعه‌ای که موفق در آزمون‌ها بود نشان می‌دهد که شایستگی حضور در عصر ظهور را هم دارد.
**9103**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري دانشگاه ها اوايل انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۵۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است

جمعی از معلمان سراسر کشور در سالروز شهادت شهید مطهری با آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.   به گزارش ایسنا، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با مقام معظم رهبری دیدار  کردند.   ️این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبری است که در تکریم مقام معلم بطور پیوسته برگزار شده است.   گزیده بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار را در ادامه بخوانید:   * تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است   * تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی است؛ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند.   * الگوهای جامعه معلمین باید به عنوان قهرمان معرفی شوند.   * غزه امروز مسئله اول دنیا است؛صهیونیست‌ها و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی آنها نمی‌توانند مسئله غزه را از دستور کار  افکار عمومی دنیا خارج کنند؛ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید! باید فشار به رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند.   * نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکا است.   * فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد. عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد.   * دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این‌جور با آنها رفتار میشود/ رفتار آمریکا حقانیت موضع جمهوری اسلامی را نشان داد   *شما ملاحظه کنید آمریکایی‌ها و دستگاه‌های مرتبط با آنها، با مخالفت زبانی با اسرائیل چه معامله‌ای دارند انجام می‌دهند! دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا نه تخریب کردند، نه شعار تخریب دادند، نه کسی را کشتند، نه جایی را آتش زدند، نه شیشه‌ای را شکستند؛ این‌جور دارد با آنها رفتار می‌شود.   *این رفتار آمریکایی‌ها هم، حقانیت موضع جمهوری اسلامی را در بدبینیِ به آمریکا نشان داد؛ یعنی در واقع شد پشتوانه‌ی همین «مرگ بر آمریکا»یی که شما می‌گویید. نشان داد به همه که آمریکا شریکِ جرم است. یک حرفی هم ممکن است یک وقتی بزنند به‌عنوان مثلاً دلسوزی! دروغ است، خلاف واقع است.   *آنچه که انسان مشاهده می‌کند در عمل، نشان‌دهنده‌ی همراهی و همدستی آمریکا در این جرم بزرگ، در این گناه نابخشودنی، با رژیم صهیونیستی است. اینها شریک جرمند. چطور میشود نسبت به یک چنین نظامی، نسبت به چنین رژیمی، انسان خوش‌بین باشد؟ چطور ممکن است؟ یا به حرف او اعتماد بکند.   این خبر تکمیل می‌شود کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری است
  • بیداری در دانشگاه های جهانی حاصل دوراندیشی مقام معظم رهبری است
  • آموزش و پرورش محوری‌ترین دستگاه در شکل‌گیری هویت نسلی است
  • بیانات رهبری در جمع معلمان شور امید آفرین و انگیزه بخش بود
  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • کارگران فولاد اکسین ثابت کرده‌اند در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری پیشرو هستند / همه روزهای سال، "روز کارگر" است
  • ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • مهم‌ترین بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۳
  • مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است