Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@01:04:07 GMT

سن جدید فرسودگی انواع خودرو و موتور سیکلت تعیین شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۵۹۴۵

سن جدید فرسودگی انواع خودرو و موتور سیکلت تعیین شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، هیات وزیران بنابر پیشنهاد سازمان های مسوول ازجمله وزارت صنعت ، معدن و تجارت، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان ملی استاندارد و بیمه مرکزی ایران و به استناد قانون هوای پاک همچینن سن فرسودگی خودروها ی عمومی شامل سواری تاکسی و استیشن ون و سواری کار را بر حسب بنزینی و دو گانه سوز بودن ۱۰ سال ، پایه گاز سوز ۱۲ سال و برقی و هیبریدی و نیز تاکسی هایی که بنابر پیشنهاد وزارت کشور یا وزارت راه و شهر سازی و تایید سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد کماکان کیفیت ارایه خدمات مناسبی دارند را ۱۵ سال تعیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس وانت پایه گاز سوز ۱۵ سال و بنزینی و دو گانه سوز دیزلی ۱۴سال تعیین شد. همچنین بر اساس این مصوبه سن فرسودگی اتوبوس درون شهری نیز بر حسب دیزلی بودن ۱۰ سال ، پایه گاز سوز ۱۲ سال و ‌ اتوبوس برقی منوط به بازسازی و رعایت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ۲۰ سال در نظر گرفته شده است.

با ابلاغ این مصوبه سن فرسودگی مینی بوس و میدل باس درون شهری و برون شهری دیزلی ۱۰ ،‌پایه گازسوز ۱۲ و برقی منوط به بازسازی و رعایت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ۲۰ سال مقرر شده است.

بر اساس این مصوبه سن فرسودگی اتوبوس برون شهری ۱۵ سال و کشنده، کامیون و کامیونت ۲۲ سال، موتور سیکلت بنزینی کاربراتوری ۶ سال، بنزینی انژکتوری ۸ سال، برقی ۱۲ سال و سواری دولتی ۱۵ سال خواهد بود.

کد خبر 4432304

منبع: مهر

کلیدواژه: خودروهای فرسوده خودروی فرسوده وزارت صنعت معدن و تجارت اربعین ۹۷ قیمت نفت بانک مرکزی ایران تولید نفت صادرات نفت تحریم اقتصادی ایران گمرک ایران وزارت جهاد کشاورزی صادرات غیرنفتی بورس بازار ارز دلار بازار سهام روسیه مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۵۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط ۲ دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز

یداله ملکی مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران گفت: پرونده ۲ دستگاه موتور سیکلت بدون پلاک و قاچاق به ارزش ۹ میلیارد و ۸۷۴ میلیون ریال در شعبه دوم تعزیرات حکومتی شهرستان بهشهر رسیدگی شد.

او افزود: شعبه باتوجه به مدارک موجود در پرونده و دریافت نظر کارشناسی تخلف را محرز و متهمین را علاوه بر ضبط کالابه پرداخت ۹ میلیارد و ۸۷۴ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

ملکی گفت: ماموران پلیس آگاهی گزارش این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • 2 خودرو جدید کرمان موتور (+عکس )
  • قیمت 2 خودرو جدید کرمان موتور اعلام شد (عکس)
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • موتورسیکلت ۴ میلیاردی قاچاق در اصفهان توقیف شد
  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها
  • ضبط ۲ دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز
  • موتور برق ویژه مسافرت و کمپینگ | باغ ویلا
  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود