Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی گفت: 90 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه پارک علم و فناوری این استان و تکمیل طرح های نیمه تمام این مرکز اختصاص می یابد.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی شهریاری شامگاه سه شنبه در آیین دیدار با نخبگان دانشگاهی استان که با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برگزار شد، افزود: 45 میلیارد ریال از این اعتبار توسط استانداری و 45 میلیارد ریال نیز از سوی ریاست جمهوری تامین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: توسعه فعالیت شرکت های فناور و دانش بنیان و همچنین فراهم کردن زیرساخت های لازم برای فعالیت این شرکت ها از اولویت های دولت و مسوولان استانی است.
وی افزود: 18 شرکت دانش بنیان در آذربایجان غربی فعالیت می کند و این رقم نشان از بی توجهی مسوولان گذشته به حوزه علم و فناوری دارد.
وی اضافه کرد: تعداد واحدهای دانش بنیان در آذربایجان غربی باید به 100 شرکت برسد و این امر نیازمند توجه جدی مسوولان و فعالان بخش علمی و فناوری است.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تحریم ها شرایط نامناسبی را در جامعه بوجود آورده، ادامه داد: تحریم ها فرصتی برای جوانان و نخبگان به شمار می رود تا با تکیه بر توان داخلی به توسعه فعالیت های علمی و فناوری بپردازند.
شهریاری بیان کرد: برای توسعه فعالیت های علمی باید از فرصت ها نهایت استفاده شود و در این راستا از نخبگان استان حمایت های لازم صورت می گیرد.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات عمده واحدهای فناوری، گفت: مشکلات مالیاتی سد پیش روی این واحدهاست و مانع توسعه فعالیت های شرکت ها می شود.
حسن حیدری ادامه داد: فعالان شرکت های دانش بنیان و فناور نیازمند توجه جدی مسوولان هستند و انتظار دارند تا معافیت های مالیاتی همانند استان های همجوار در این استان نیز اجرا شود.
به گزارش ایرنا برگزاری جلسات متعدد با مسوولان استانی و ارائه گزارش از عملکرد پارک علم و فناوری از مصوبه های این جلسه بود.
112 مورد اختراع تاکنون توسط جوانان و نخبگان این استان و استان های همجوار برای ثبت و تایید به این پارک ارجاع داده شده است.
پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با هدف بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری تاسیس شده است؛ این نهاد به عنوان یکی از ارکان مهم شکل گیری و توسعه اقتصاد دانش­ بنیان تلاش می­کند تا با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه کشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح کشور به حمایت همه جانبه از شرکت­های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه­ گذار بپردازد.
این پارک در تلاش است تا زمینه تجاری سازی و بازاریابی ایده های نوآورانه و فناورانه را فراهم کند و نقش کلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شرکت ها در سطوح ملی و بین المللی داشته باشد.
9918/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد پارك علم و فناوري اعتبارات تخصيصي آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۸۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به همراه شماری از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور شرکت می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت، پاویون شرکت‌های عضو خانواده پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ برپا می‌شود.

ششمین دوره این نمایشگاه از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه، بزرگ‌ترین رویداد صادراتی جمهوری اسلامی ایران است که در آن بیش از ۲ هزار بازرگان از ۱۰۰ کشور جهان برای حضور در آن دعوت شده‌اند.

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت نیز به همراه تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، در سالن ۳۸B نمایشگاه میزبان بازرگانان، متخصصان و صادرکنندگان فعال در این حوزه خواهد بود.

از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان که در پاویون پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور دارند می توان به شرکت  ارگ تجهیز پارسیان، شریف نانو پارس، پارس پرداز، پیک فرزانه پویا، پارت آریا نیرو پانیر، داتیس لیان آریا و تجارت اکسیر انرژی کیان اشاره کرد.

این نمایشگاه به‌عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی در حوزه صادرات ایران می‌تواند زمینه را برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و خدمات فنی-مهندسی در صنعت نفت و به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کند.

دیگر خبرها

  • اضافه‌شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان