Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@00:47:40 GMT

نجفی توانا: هیچ وقت از شفاف سازی ضرر نمی‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۹۰۹۸

یک وکیل دادگستری ضمن تاکید بر لزوم پیوستن به FATF، گفت: ما ناگزیر هستیم هم با تصویب قوانین در داخل و هم در حوزه فراملی با دنیا همراهی کنیم. ما هیچ وقت از شفاف سازی ضرر نمی کنیم.از سویی تبعات مثبت این حضور با لحاظ تبعات منفی موجب می شود از شر رانت خوارهایی که ملت را به شرایط اقتصادی امروز رساندند راحت شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، علی نجفی توانا در نشستی با موضوع گفته ها و ناگفته های FATF که در کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد، با بیان اینکه ما در دنیایی زندگی می کنیم که الزاما مجبور به برقراری روابط و همکاری با نهادهایی هستیم که ممکن است نظم جهانی را به خطر بیاندازد، اظهار کرد: FATF مانند سازمان هایی مانند فیفا یک نهاد ناظر محسوب می شود که ساز و کار آنها اسناد بین المللی است. اینکه این اسناد تا چه میزان می تواند همکاری ما را تسهیل کند قابل بحث است.این اسناد فی نفسه اسناد بدی نیستند. متاسفانه امروز با وصف شعارهای بشر دوستانه در دنیا، بسیاری از کشورها تحت عنوان حقوق بشر سوء استفاده هایی می کنند. جنایت های آمریکا و زندان های ابوغریب و فاجعه های یمن را فراموش نمی کنیم. ولی ما تا چه میزان با نگاه جزیره ای می توانیم کشور خود را هدایت کنیم؟

این وکیل دادگستری، عنوان کرد: ما به تنهایی نمی توانیم هزینه های مربوط به مواد مخدر و قاچاق انسان را بپردازیم و قربانی هستیم. سازوکارهای همکاری و تصویب این ضوابط با در نظر گرفتن حد تحفظ امکان پذیر می شود. پیوستن به این اسناد منجر به کاهش مشکلات مالی نیست اما بستر را فراهم می کند و به دشمن بهانه نمی دهد. تبعات مثبت این حضور با لحاظ تبعات منفی موجب می شود از شر رانت خوارهایی که ملت را به شرایط اقتصادی امروز رساندند راحت شویم. هیچ ایرادی ندارد، شفافیت بسیاری از مسائل را مرتفع می کند. ما درآمد داریم اما به دلیل بهره مندی از رانت عده قلیلی سود می برند. این کنوانسیون باعث می شود ما در معاملات خود دقت کنیم و مرتکب جرم نشویم.

وی، خاطرنشان کرد: نگرانی از مفاهیمی مانند تعریف تروریسم وجود دارد اما سازمان هایی که امروز وفاق جهانی حول محور تروریسم تعریف می شوند و هنوز آزادی طلبان و استقلال طلبان در این دایره قرار ندارند. ما هرچه ازدنیا فاصله بگیریم بیشتر متضرر می شویم. نباید در پیوستن به این اسناد نگرانی داشته باشیم. توصیه های موجود همه درجهت شفاف سازی است. این سازمان ها موظف هستند اسرار ما را حفظ کنند. نگرانی درست زمانی باید باشد که این شفافیت در کشور حاکم شود. بزرگترین مشکل کشور شفافیت است. نظارت های درون قوه ای و برون قوه ای درست انجام نمی شود که اگر انجام می شد کار به اینجا نمی رسید.

نجفی توانا، بیان کرد: ما می توانیم با لحاظ این اسناد که مفادا از این مفاسد جلوگیری می کنند نیاز به ارتباط جهانی داریم. مبارزه با جرایمی که ما اولین قربانی آن هستیم باید با همکاری جهانی انجام شود. البته آنجایی که ممکن است به امنیت ما تعرض شود باید ایستادگی کنیم. ما برای مبارزه با فساد اداری جزء کشورهای پیشرو دنیا هستیم و ناگزیر هستیم هم در داخل با تصویب قوانین و هم در حوزه فراملی با دنیا همراهی کنیم. ما هیچ وقت از شفاف سازی ضرر نمی کنیم. فضای مجازی فعلی به دلیل آزادی اطلاعات مانع از حضور مستمر افراد دارای رانت شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام سازمان FATF

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۹۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روبیکا در سال ۱۴۰۳ به بیش ۱۰ حوزه جدید ورود خواهد کرد

معاون بازاریابی روبیکا از راه‌اندازی ۱۰ سرویس جدید در حوزه‌های سفارش آنلاین خدمات، فروش بلیت و ... در سال جاری خبر داد.

اخیرا کمپین تبلیغاتی جدید روبیکا با شعارهای «من با روبیکا فیلم و سریال می‌بینم»، «من با روبیکا تماس صوتی و تصویری می‌گیرم»، «من با روبیکا آموزش می‌بینم» و ... فعالیت خود را آغاز کرده است. امیرعلی نجفی، معاون بازاریابی روبیکا، در گفت ‏وگو با فرارو این کمپین را پیش‌درآمدی برای ورود این سوپراپلیکیشن به یک دوره جدید دانست.

نجفی در این باره گفت: «کمپین زندگی دیجیتال با روبیکا قصد دارد که سرویس‌های مختلف این سوپراپلیکیشن را به مردم معرفی کند. پیش از این بسیاری روبیکا را فقط به‌عنوان یک پیام‌رسان یا سرویس پخش فیلم و سریال می‌شناختند، در حالی که سرویس فروشگاه، سرویس آموزش، سرویس کسب درآمد، سرویس روبینو و سرویس بازی از دیگر سرویس‌های فعال روبیکا هستند».

معاون بازاریابی روبیکا در ادامه با اشاره به برنامه‌های این سوپراپلیکیشن در آینده، گفت: «این کمپین آغازی است برای دوره جدید روبیکا؛ دوره‌‌ای که در آن روبیکا قصد دارد پا را فراتر گذاشته و به بیش از ۱۰ حوزه‌‌ جدید ورود کند.»

وی در ادامه افزود: «روبیکا قصد دارد به زودی سرویس‌های خود را در حوزه کسب‌وکارهایی مانند سفارش غذا، سفر، بلیت‌های امور فرهنگی و تفریحی، فینتک، شارژ اینترنت و ... رونمایی کند».

نجفی در پایان با بیان این موضوع که روبیکا ۵ تا 10 درصد سهم بازار این حوزه‌ها را هدف قرار داده است، گفت: «توسعه کسب‌وکار روبیکا در سال ۱۴۰۳ برای اکوسیستم دیجیتال و جامعه بسیار هیجان‏انگیز خواهد بود. برای ما بسیار مهم است که در آینده‌ی نزدیک بتوانیم به اصلی‌ترین اهداف خود یعنی عدالت اجتماعی و جریان‌سازی در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش دست پیدا کنیم.»

دیگر خبرها

  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • (تصاویر) تشییع پیکر آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی
  • معرفی قهرمانان تالوکار قمی
  • روبیکا در سال ۱۴۰۳ به بیش ۱۰ حوزه جدید ورود خواهد کرد
  • تاریخ‌سازی افغانستان با یک ایرانی
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • افغانستان به‌طور رسمی شگفتی‌سازی کرد و به جام‌جهانی رسید
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار | تبعات شکست تلخ