Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاری فرانسه، جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد به رغم شکست گروه (وهابی صهیونیستی) داعش، هر ماه صدها خارجی به این گروه در سوریه می پیوندند.

دانفورد در کنفرانسی در مورد مبارزه با خشونت های افراط گرایی گفت از رقم عضویت ماهانه 1500 نفر در سه سال پیش، فاصله گرفته ایم اما این موج که عمدتا از مرز ترکیه است موجب می شود این گروه همچنان فعال بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه (وهابی صهیونیستی) داعش که در سال 2014 بخش وسیعی از خاک عراق و سوریه را تحت کنترل داشت ، در حال حاضر تنها در بخش های کوچک بیابانی فعالیت دارد.
بیشتر اعضای داعش در حال حاضر در استان دیر الزور در شرق سوریه حضور دارند. از بیش از یک ماه پیش نیروهای عرب و کرد حمله ای را برای ریشه کن کردن داعش در این مناطق آغاز کردند.
بر اساس اعلام نیروهای دموکراتیک سوریه (اف دی اس) حدود سه هزار عضو داعش که بیشتر آنها خارجی هستند، در منطقه هجین نزدیک مرز عراق حضور دارند.
به عقیده دانفورد برای از بین بردن جذابیت داعش برای خارجی ها باید ابزار هایی « برای شناسایی ، محاکمه ، غیر افراطی کردن و ادغام مجدد این خارجی ها» پیدا کرد.
وی تصریح کرد :«باید راهی پیدا کنیم تا این زندانی ها سران آتی سازمان های افراطی نباشند.» وی همچنین از این موضوع ابراز تاسف کرد که بازکشت این افراد به کشور مبدا ، با توجه به ملاحظات سیاسی و قوانین نامناسب به تعویق می افتد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: دانفورد داعش پيوستن اعضا سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۹۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت که حمله روز دوشنبه بر مسجد اهل تشیع در ولسوالی گذره هرات به معنای نیرومند شدن داعش در افغانستان نیست.

سخنگوی طالبان این حمله را یک جنایت خوانده و افزود که تلاش‌ها برای جستجوی عاملان این رویداد ادامه دارند.

مجاهد افزود: «جنایت اخیر داعش در ولایت هرات کدام دست‌آوردی برای آن‌ها نیست و قوت آنان را هم نشان نمی‌دهد. این یک جنایت محض است که انجام شده و در اکثر کشورها ممکن انجام شود. نیروهای امنیتی متوجه پیدا کردن سرنخ این جنایت هستند و عاملان را به جزا خواهد رساندند.»

مسئولیت حمله روز دوشنبه بر مسجد اهل تشیع در ولسوالی گذره هرات را گروه داعش پذیرفت؛ در این حمله تروریستی ۷ نفر جان باختند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه