Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@00:04:24 GMT

پروسه نامشخص دریافت مجوز

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۰۱۸۷

پروسه نامشخص دریافت مجوز

درحال حاضر شرایط ثبت وضبط آثارهنری بویژه موسیقی در کشورما پروسه نامشخصی دارد. در خصوص نحوه دریافت مجوز شعر و ترانه یا آهنگ باید بگویم، وظیفه این کارها برعهده تهیه‌کننده یا سرمایه‌گذار (شخص حقیقی یا حقوقی) کار است که شامل رضایت شاعر و آهنگساز است. بابک چمن آرا ناشر و تهیه‌کننده موسیقی          درواقع فردی که برای درخواست مجوز آلبوم به ارشاد مراجعه می‌کند تمامی این قوانین را در برگه ای -که سال‌ها است تغییر نکرده و به روز نشده- به ثبت رسیده و تهیه‌کننده یا ناشر با امضا درپای آن برگه متعهد می‌شود که مسئولیت موارد حقوقی کاررا برعهده بگیرد و پاسخگوی مشکلات پیش آمده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واقع با این کار تمام نظارت و کارشناسی حقوقی را ازخود سلب کرده است که البته دلایل منطقی و غیرمنطقی مختلفی را می‌شود برای این تصمیم در نظر گرفت؛ و به هر حال مشکلات احتمالی پیش آمده را از خود دور می‌کند. اما گاهی خود خواننده تهیه کنندگی کار را بر عهده دارد به مانند آقایان محمدرضا و همایون شجریان، علی رستمیان و اخیراً آقای علیرضا قربانی.گاهی هم اثر ارائه شده برای مجوز توسط ناشرانی که صرفاً مراحل اخذ مجوز را در قبال دریافت پول انجام می‌دهند؛ انجام می‌شود. در این مدل تنها مبلغی پول به فردی می‌دهند و البته آن شخص هم اطلاع کافی از روند کاری مجوزها ندارد.البته گاهی هم آهنگسازان و خوانندگانی هستند که هیچ شناختی از شعر و نام شاعر و حتی قوانین مالکیت فکری ندارند و از روی بی‌اطلاعی اقدام به استفاده بی‌اجازه و غیر قانونی می‌کنند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۰۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت نامشخص آزمون و ۵ بازیکن رم در پایان فصل

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال رم با انجام ۳۴ بازی و ۵۹ امتیاز در رده پنجم جدول سری آ قرار دارد و شاگردان «دنیله دروسی» امیدوارند تا در پایان فصل در جمع ۴ تیم بالای جدولی حضور داشته باشند.

در ترکیب فعلی تیم رم، «دیگو یورنته»، «روملو لوکاکو»، «راسموس کریستنسن»، «دین هویسن»، سردار آزمون و «آنجلینو» به طور قرضی از باشگاه های دیگر حضور دارند و اکثر این نفرات در فصل جاری تاثیر زیادی در کسب نتایج رم داشته اند و دروسی خواهان ماندن آنها در تیم خود است.

سایت ایتالیایی «oggisportnotizie» در این رابطه نوشت: بازیکنان زیادی در رم حضور دارند که قراردادشان رو به پایان است و باشگاه رم قصد دارد هزینه های خود را در فصل آینده کاهاش دهد.

این سایت در ارتباط با سردار آزمون مهاجم ایرانی رم می نویسد؛ بازیکن ایرانی نشان داده که ویژگی های مفیدی برای تیم دروسی دارد اما عدم تداوم او باعث شده تا تردید هایی در بین مدیران باشگاه رم به وجود آید.

سایت «oggisportnotizie» در پایان مطلب خود آورده است؛ رم باید هر بازیکن را مطابق با پتانسیل و عملکردش حفظ کند و با توجه به شرایط اقتصادی که دارد، مدیران باشگاه باید دقت های لازم را داشته باشند.

کد خبر 6093720

دیگر خبرها

  • الزام کسب و کارها برای دریافت شناسه یکتا
  • دریافت بیمه مسافرتی چه ضرورتی دارد؟
  • وضعیت نامشخص آزمون و ۵ بازیکن رم در پایان فصل
  • کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • گردانندگان کانال‌های خبری برای دریافت مجوز قانونی اقدام کنند
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • برگزاری میز تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا در سراسر کشور
  • مجوز‌های کاغذی باید شناسه یکتا بگیرند
  • محرومیت از خدمات دولتی در صورت عدم دریافت شناسه یکتا