Web Analytics Made Easy - Statcounter


افراد مبتلا باید برای بارداری، درمان دارویی مناسب دریافت کنند. همسر فرد بیمار نیز حتماً باید درباره بیماری و دارو‌های آن، اطلاع کافی داشته باشد. فاطمه صدیق مروستی، با اشاره به این که تشنج در هر زمانی ممکن است به وقوع بپیوندد، گفت: بر همین اساس، افراد شاغل در محل کار و دانش‌آموزان در مدرسه نیز باید درباره بیماری و دارویشان اطلاع رسانی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنان نیز قبل از ازدواج و بارداری باید این نکته را مدنظر قرار دهند.

به دلیل مسائل فرهنگی و اجتماعی، زنان مبتلا به صرع نسبت به مردان، بیشتر درباره بارداری و ازدواج سؤال می‌کنند و این موضوع برای مردان در خصوص محیط کاری آنان مطرح است، ولی به طور کلی، آمار ابتلا به صرع در زنان و مردان تقریباً مشابه یکدیگر است. کودکانی که مادران آن‌ها مبتلا به صرع هستند نسبت به وقتی که پدرشان صرع داشته باشد، احتمال دو برابری برای ابتلا به این بیماری دارند یعنی ژنتیک مادر در این زمینه قوی‌تر از پدر عمل می‌کند.

زنان مبتلا به صرعی که قصد بارداری دارند، حداقل باید یک سال قبل به پزشک مراجعه تا مؤثرترین و کم عارضه‌ترین دارو را در بارداری مصرف کنند و این موضوع اهمیت زیادی دارد.

زنانی که مبتلا به صرع نیستند احتمال این که جنین یا نوزاد آن‌ها دچار عارضه شود، یک تا ۳ درصد است و این آمار در زنان مصروع به ۵ تا ۶ درصد می‌رسد که اختلاف چندانی ندارد، ولی به هر حال، در دوران بارداری باید ملاحظات لازم برای این بیماران در نظر گرفته شود.   منبع: سیمرغ

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بارداری صرع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۱۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟

با توجه به شیوع زیاد آلرژی در فصل بهار فاطمه عدالت فر، کارشناس مامایی با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره احتمال آلرژی گرفتن مادران باردار در فصل بهار توضیح داد.

او گفت: ممکن است مادرانی که قبلا آلرژی نداشته اند، حین بارداری در فصل بهاری این آلرژی را داشته باشند.

او همچنین رعایت برخی نکات برای مادران بارداری که در فصل بهار دچار آلرژی شده‌اند را ضروری دانست و افزود: مادری که به آلرژی مبتلا شده٬ ممکن است به جنینش هم انتقال دهد.

عدالت فر در پاسخ به این سوال که آیا حتما مادران باردار آلرژی را به جنین منتقل می‌کنند؛ گفت: اگر رعایت نشود به صورت تنگی نفس یا وزن کم هنگام تولد خودش را بروز می‌دهد.

او همچنین در پاسخ به این سوال که افرادی که جراحی شکمی انجام داده‌اند هم می‌توانند باردار شوند؛ بیان کرد: بهتر است بگذارند زخم ترمیم شود.

این کارشناس درباره چکاپ‌های مهم برای مادران بالای ۴۰ سالی که می‌خواهند باردار شوند نیز توضیح داد.

او گفت: این افراد باید ذخیره تخمدانی کافی داشته باشد.

در پایان نیست موضوع افرادی که تعویض مفصل انجام داده‌اند و می خواهند باردار شوند بررسی شد.

عدالت فر در این باره گفت: باید تاییدیه پزشکشان را بگیرند.

توضیحات بیشتر را در ویدیوی زیر تماشا کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ویدیو/ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و رژیم صهیونیستی را بدانند
  • رهبر انقلاب: جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند | ویدئو
  • جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا (فیلم)
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا + فیلم
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • فواید فوق العاده انجیر در دوران بارداری (فیلم)