Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-01@09:06:31 GMT

صدور کارت ملی برای 97 درصد مردم استان

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۱۷۱۷

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت:  یک میلیون و 100 هزار نفر در استان مرکزی با سن بالای 15 سال  واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند.

خسروی با اشاره به  جایگاه دهم کشور در زمینه صدور کارت ملی هوشمند افزود:  40 دفتر پیشخوان دولت و پستی در استان خدمات صدور کارت ملی هوشمند و اسناد هویتی را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ارایه خدمات هویتی مانند تعویض شناسنامه در همه ادارات ثبت احوال استان در مدت یک روز انجام می شود و به دلیل سرعت در خدمات از بسیاری از استان های همجوار نیز برای دریافت کارت ملی هوشمند به ادارات این استان مراجعه می شود.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: پنج هزار و 129 واقعه ازدواج ثبت شده که  رشد  4 درصدی داشته و همچنین هزار و 446 واقعه طلاق نیز در نیمه نخست امسال اتفاق افتاده است.

خسروی تاکید کرد: بررسی ها حاکی از آن است که 30 درصد از وقایع طلاق در سال اول ازدواج و 50 درصد نیز در سال پنجم ازدواج روی می دهد.

وی اضافه کرد:  9 هزار و 694 واقعه ولادت امسال در این استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل  11 و نیم درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: پنج هزار و 21 پسر و چهار هزار و 673 دختر در نیمه نخست امسال در این استان متولد شده اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: صدور کارت ملی امسال مردم استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۱۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل سیدمحمد اعتماد اعجازی اظهار کرد: خدمت‌رسانی به واحد‌های صنفی براساس تبصره ۷ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوز انجام می‌شود و آخرین مهلت صدور مجوز الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در نظر گرفته شده است.
وی افزود: کلیه واحد‌هایی صنفی که تابه امروز موفق به اخذ مجوز الکترونیکی نشده‌اند، می‌توانند در فرصت باقی مانده با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوز نسبت به دریافت مجوز به صورت غیر حضوری و رایگان و دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.
فرماندار شهرستان اردبیل تصریح کرد: در استان اردبیل تا به امروز ۲۱/۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه کسب کار الکترونیکی تبدیل شده است که در این راستا رتبه استان در کشور دهم است.
اعتماد اعجازی گفت: با توجه به هوشمند شدن خدمات دولت در آینده ارائه خدمات اداری به صاحبان کسب وکار‌هایی است که دارای مجوز الکترونیکی بوده و عنوان آنها در بانک اطلاعات کسب وکار کشور ثبت شده باشد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۵۷ درصد فوتی‌های سال گذشته زنجان به مردان اختصاص داشت
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی
  • برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی به کجا مراجعه کنیم؟
  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • مدارک لازم برای تعویض شناسنامه در ۱۴۰۳ + جزئیات