Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون کشاورزی گفت:نکته قابل توجهی که امروز کارشناسان و مسئولان باید به آن توجه کنند تغییرات اقلیمی در کشور است.

علی ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به مشکلات مدیریتی منابع آبی در کشور اظهار داشت: کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده و مساله آب همواره جزو موضوعات مهم آن محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پراکش بارندگی در نقاط مختلف کشور یادآور شد: در حالی که در برخی مناطق شمالی شاهد 1000 میلیمتر بارش هستیم و در برخی مناطق جنوبی این میزان به 25 میلیمتر می رسد می طلبد که این موضوع با یک برنامه ریزی دقیق و کارشناسی شده مدیریت شود.

ابراهیمی تصریح کرد: متاسفانه آنطور که باید براساس آمایش سرزمینی در خصوص حفظ منابع آبی مان نه مطالعه کرده ایم و نه برنامه ریزی موفقی داشته ایم که اگر به این موضوع توجه می شد اکنون شاهد مشکلات فعلی نبودیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تغییرات اقلیمی در کشور بیان داشت: نکته قابل توجهی که امروز کارشناسان و مسئولان باید به آن توجه کنند تغییرات اقلیمی در کشور است این تغییرات به نحوی است که اغلب بارندگی ها در مناطق سردسیر و کوهستانی از برف به باران تبدیل شده و یا این بارندگی ها در یک مقطع کاملا کاهش یافته و در مقطعی دیگر بسیار افزایش یافته است.

عضو کمیسیون کشاورزی در ادامه یادآور شد: با توجه به اینکه امروز شکل بارندگی ها تغییر کرده است حفظ و نگهداری منابع آبی زیرزمینی جزو واجبات محسوب می شود. این در حالی است که اقدام جدی از سوی دولت در این زمینه مشاهده نمی کنیم.

ابراهیمی با اشاره به تخصیص منابع در زمینه طرح های آبخیزداری گفت: خوشبختانه سال گذشته مبلغی حدود 300 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به این طرح ها تخصیص یافت اما با توجه به ویژگی های آب و هوایی کشور همچنان می طلبد که به مقوله آبخیزداری توجه ویژه ای شود.

وی با تاکید بر اینکه باید تا جایی که می توانیم منابع آبی را در مرزها مهار کنیم یادآور شد: متاسفانه همسایگانمان در مرزهای غربی و شرقی آن طور که باید در زمینه آبی با ما همکاری نمی کنند که بهتر است دولت از طریق دیپلماسی حق و حقوقمان را تعیین تکلیف کند.

عضو کمیسیون کشاورزی در ادامه افزود: همچنین با ایجاد موانع در مسیر حرکت سریع آب می توانیم منابع آبی زیادی حفظ کنیم و با این اقدام از خسارات خاکی جلوگیری کنیم هرچند کشور در این زمینه عملکرد قابل قبولی نداشته که بخشی از آن به اعتبارات تخصیص یافته در این حوزه برمی گردد.

ابراهیمی ضمن انتقاد از عملکرد دولت در بی توجهی به طرح های آبخیزداری گفت: معتقدم دولت بسیار دیر به فکر حفظ منابع آبی افتاده است. چرا تاکنون وزارتخانه های نیرو، جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست که در این زمینه صاحب نظر هستند تاکنون یک طرح مشترک در این زمینه ارایه نداده اند؟

 

نماینده مردم شازند در پایان خاطرنشان کرد: برخی از خسارات مانند تصادفات جاده ای سر و صدایی زیادی دارد در حالی که حوادث طبیعی که هر ساله تکرار می شود خسارات سنگینی بر کشور تحمیل خواهد کرد که مردم  متوجه آسیب های آن در درازمدت خواهند شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آبخیزداری دولت مجلس آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۱۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا اینانلو افزود: ۲۰ کشور آفریقایی و ۲۰۰ تاجر در اجلاس اخیر اقتصادی تجاری ایران و آفریقا حضور داشتند که با توجه به ظرفیت‌های صنعتی بالای کشورمان زمینه همکاری با آنان مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته و بررسی شد.

وی با بیان توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت، ادامه داد: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داشته است می‌تواند توانمندی خود را به کشورهای دیگر ارائه دهد، همچنین در مورد خدماتی که برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی لازم است، آمادگی داریم که به کشورهای آفریقایی کمک کنیم و این مراکز را با صد در صد تجهیزات پزشکی به مرحله بهره برداری برسانیم.

به گفته اینانلو، زمینه همکاری در مورد انتقال تکنولوژی و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با توسعه روابط با این کشورها امکان پذیر است.

کد خبر 6096767 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • تغییرات گوگل مپس برای گوشی‌های اندرویدی از راه می‌رسد
  • بهبود کیفیت محصولات کشاورزی با تلاش متخصصان بومی
  • تغییرات اقلیمی دشمن پنهان کارگران است
  • توزیع منابع با نگاه عدالت محور کلیدواژه حل مشکل حاشیه نشینی است
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی