Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز آذربایجان غربی ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در دیدار با نخبگان ، مدیران عامل شرکت های دانش بنیان و روسای دانشگاه های آذربایجان غربی با اشاره به اینکه توسعه کشور در گرو توجه به نخبگان است گفت: عدم حمایت از نخبگان داخلی عرصه را برای ورود عوامل خارجی باز و بازار را از دست ما خارج می کند که این امر به ضرر کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای ستاری  ادامه داد : جمهوری اسلامی ایران رتبه پنجم تربیت مهندس در دنیا را دارد بر همین اساس است که  باید کارآفرینی در جامعه به عنوان یک ارزش و اصل اساسی پیشرفت هر کشوری شناخته شود و فراهم کردن زمینه های کارآفرینی و نوآوری نیازمند کار عاقلانه و با برنامه است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود : باید نگرش دانشکاه به آموزش و پژوهش توجه به اصل کارآفرینی باشد زیرا این امر زمینه های تغییر محیط را فراهم می کند.

آقای ستاری اضافه کرد: دولت تنها تسهیل کننده محیط کسب و کار بوده و رونق این محیط و افزایش سرمایه گذاری بر عهده فعالان و نخبگان است.

وی با انتقاد از فعال نبودن صندوق پژوهش و فناوری در آذربایجان غربی گفت : فعالیت این صندوق می تواند به توسعه شرکت های دانش بنیان سرعت ببخشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت : برای راه اندازی این صندوق 30 میلیار ریال اعتبار اولیه از سوی این معاونت اختصاص می یابد تا مشکلات واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان آذربایجان غربی حل وفصل شود.

وی اضافه کرد: پارک علم و فناوری آذربایجان غربی نیازمند ساختمانی مجهز در داخل شهر بوده و مسوولان استانی این امر را در اولویت برنامه های خود بگذارند.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت : 45 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته برای توسعه پارک علم و فناوری آذربایجان غربی از سوی استانداری این استان  و 45 میلارد ریال نیز از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اختصاص می یابد.

آقای شهریاری افزود : 18 شرکت دانش بنیان در آذربایجان غربی فعالیت می کنند .

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: تحریم فرصتی برای جوانان و نخبگان است تا برای توسعه فعالیت های علمی و افتخار آفرینی در جامعه استفاده کنند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی نیز در این دیدار با اشاره به مشکلات عمده واحدهای فناور گفت: مشکلات مالیاتی سد پیش روی این واحدهاست و مانع توسعه فعالیت های شرکت ها می شود.

آقای حیدری افزود :  فعالان شرکت های دانش بنیان و فناور نیازمند توجه جدی مسئولان هستند و انتظار دارند معافیت های مالیاتی همانند استان های همجوار در این استان نیز اجرا شود.

تاکنون 112 اختراع توسط جوانان و نخبگان آذربایجان غربی و استان های همجوار برای ثبت و تأئید به این پارک ارجاع داده شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: پارک علم و فناوری آذربایجان غربی بودجه 90 میلیارد ریال بودجه توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۲۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰ هزار هکتار از باغات کشور به سیب درختی اختصاص دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، نبی هداوند روز چهارشنبه در حاشیه بازدید هیات تجاری و اداری عراقی از واحد سورت و بسته بندی میوه در روستای زینالو ارومیه، افزود: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و تهران از استان‌های عمده تولید سیب درختی در کشور هستند که آذربایجان غربی استان پیشرو در این زمینه است.
وی با اشاره به اینکه کشور ایران از کم رقیب‌ترین و مهم‌ترین صادر کنندگان سیب به کشور عراق است ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی درصدد توسعه صادرات به این کشور و آشنایی آنان با دیگر پتاسیل‌های بخش کشاورزی کشور است.
معاون امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: در راستای گسترش همکاری‌های فنی و تجاری بین دو کشور عراق و ایران و با توجه به اینکه ایران از صادر کنندگان عمده سیب درختی به عراق است بنا شد تا این هیات به کشور سفر کرده و از باغ‌های سیب، سردخانه‌های نگهداری، واحد‌های سورت و بسته بندی و در کل زنجیره سیب در کشور بازدید کنند.
وی اضافه کرد: روز گذشته این هیات از شهرستان دماوند و آذربایجان شرقی بازدید کردند و، چون بیشترین سطح زیر کشت میوه سیب در این استان است، امروز از باغ‌های سیب، سردخانه‌های نگهداری، ظرفیت فراوری محصولات و زنجیره‌های آن بازدید می‌شود و این بازدید‌ها زمینه ساز انعقاد تفاهم نامه‌ای همه جانبه می‌شود که قرار است بین وزرای کشاورزی ایران و عراق منعقد شود.
لازم به ذکر است که یکی از مهم‌ترین محصولات باغبانی سیب درختی است و سالانه بیش از چهار میلیون تن سیب در کشور تولید می‌شود، آذربایجان غربی حدود ۳۰ درصد سیب درختی کشور را تولید می‌کند.

دیگر خبرها

  • حمایت از پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان یک وظیفه فراقوه‌ای‌ است
  • ۲۵۰ هزار هکتار از باغات کشور به سیب درختی اختصاص دارد
  • خدمات صندوق توسعه فناوری‌های نوین توسعه یافت
  • از حضور چشمگیر دانش‌بنیان‌ها و پارک‌های فناوری تا اکتشاف و تولید در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت
  • برنامه وزارت علوم برای افزایش ضریب نفوذ فناوری در صنایع سنتی
  • اختصاص ۴ هزار میلیارد برای اقتصاد دانش بنیان به به ۲۵ استان
  • ایجاد شهرک مسکونی نخبگان در کلاس جهانی
  • شهرک مسکونی نخبگان پردیس رونمایی می‌شود
  • قوانینی که می‌تواند ناجی علم و فناوری باشد
  • ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری