Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز آذربایجان غربی ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در دیدار با نخبگان ، مدیران عامل شرکت های دانش بنیان و روسای دانشگاه های آذربایجان غربی با اشاره به اینکه توسعه کشور در گرو توجه به نخبگان است گفت: عدم حمایت از نخبگان داخلی عرصه را برای ورود عوامل خارجی باز و بازار را از دست ما خارج می کند که این امر به ضرر کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای ستاری  ادامه داد : جمهوری اسلامی ایران رتبه پنجم تربیت مهندس در دنیا را دارد بر همین اساس است که  باید کارآفرینی در جامعه به عنوان یک ارزش و اصل اساسی پیشرفت هر کشوری شناخته شود و فراهم کردن زمینه های کارآفرینی و نوآوری نیازمند کار عاقلانه و با برنامه است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود : باید نگرش دانشکاه به آموزش و پژوهش توجه به اصل کارآفرینی باشد زیرا این امر زمینه های تغییر محیط را فراهم می کند.

آقای ستاری اضافه کرد: دولت تنها تسهیل کننده محیط کسب و کار بوده و رونق این محیط و افزایش سرمایه گذاری بر عهده فعالان و نخبگان است.

وی با انتقاد از فعال نبودن صندوق پژوهش و فناوری در آذربایجان غربی گفت : فعالیت این صندوق می تواند به توسعه شرکت های دانش بنیان سرعت ببخشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت : برای راه اندازی این صندوق 30 میلیار ریال اعتبار اولیه از سوی این معاونت اختصاص می یابد تا مشکلات واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان آذربایجان غربی حل وفصل شود.

وی اضافه کرد: پارک علم و فناوری آذربایجان غربی نیازمند ساختمانی مجهز در داخل شهر بوده و مسوولان استانی این امر را در اولویت برنامه های خود بگذارند.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت : 45 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته برای توسعه پارک علم و فناوری آذربایجان غربی از سوی استانداری این استان  و 45 میلارد ریال نیز از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اختصاص می یابد.

آقای شهریاری افزود : 18 شرکت دانش بنیان در آذربایجان غربی فعالیت می کنند .

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: تحریم فرصتی برای جوانان و نخبگان است تا برای توسعه فعالیت های علمی و افتخار آفرینی در جامعه استفاده کنند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی نیز در این دیدار با اشاره به مشکلات عمده واحدهای فناور گفت: مشکلات مالیاتی سد پیش روی این واحدهاست و مانع توسعه فعالیت های شرکت ها می شود.

آقای حیدری افزود :  فعالان شرکت های دانش بنیان و فناور نیازمند توجه جدی مسئولان هستند و انتظار دارند معافیت های مالیاتی همانند استان های همجوار در این استان نیز اجرا شود.

تاکنون 112 اختراع توسط جوانان و نخبگان آذربایجان غربی و استان های همجوار برای ثبت و تأئید به این پارک ارجاع داده شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: پارک علم و فناوری آذربایجان غربی بودجه 90 میلیارد ریال بودجه توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۲۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه حوزه ICT در کردستان به نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی تحمیل شده و شتاب‌دهی اقتصاد استان کمک خواهد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، میثم عابدی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با فعالان حوزه ICT که در پارک علم و فناوری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: استان کردستان به‌واسطه داشتن نیرو‌های جوان و متخصص در حوزه مهارت‌های مرتبط با ICT و اقتصاد دیجیتال، می‌تواند سهم قابل توجهی از اقتصاد دیجیتال کشور داشته باشد.

وی افزود: توسعه حوزه ICT در کردستان به نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی تحمیل شده و شتاب‌دهی اقتصاد استان کمک خواهد کرد.

 معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حوزه ICT را مردمی خواند و تصریح کرد: برای ایجاد تغییرات در استان می‌بایست مشکلات موجود احصا و با برنامه‌ریزی‌های مناسب موانع و مشکلات برطرف شود.

وی تصریح کرد: طی جلسات با فعالان راهکارهایی برای توسعه و گسترش فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان استان در حوزه مهارت‌های مرتبط با ICT و اقتصاد دیجیتال مطرح و پیگیری خواهد شد. 

عابدی همسایگی کردستان با کشور عراق و اقلیم را مزیت مناسبی دانست و عنوان کرد: با توجه به عقب‌ماندگی و تقاضای بازار عراق در حوزه اقتصاد دیجیتال و ICT، فرصت مناسبی برای حضور و توسعه خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان استان کردستان در این فضا وجود دارد.

وی به حوزه آموزش‌ دیجیتال اشاره و اضافه کرد: وزارت ارتباطات با همکاری آموزش و پرورش در حال اجرای برنامه ملی "ایران دیجیتال" است که سال گذشته به صورت آزمایشی در 10 استان اجرا شد و امسال در کل کشور انجام می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اذعان کرد: کردستان نیز با توجه به ظرفیت دانش‌آموزشی مناسب استان، 10هزار نفر از دانش‌آموزان دوره متوسطه با همکاری بخش خصوصی و آموزش و پرورش اجرا خواهد شد.

وی؛ هدف از سفر به استان کردستان را احصا‌ء‌ مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه صنعت، چاره‌اندیشی برای رفع آن‌ها و پیگیری مسائل وزارت‌خانه در استان کردستان عنوان کرد.

گفتنی است که در این جلسه واحد‌های دانش‌بنیان به طرح مسائل و موانع پیش‌روی شرکت‌ها پرداختند و خواستار حمایت‌های ویژه از سوی وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران استانی شدند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»