Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ تیم‌های ملی ایران و بولیوی دیشب (سه‌شنبه) در دیداری دوستانه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی ۲ بر یک شاگردان کارلوس کی‌روش به پایان رسید. در این دیدار برای نخستین بار پس از حدود ۳۶ سال بانوان اجازه حضور در ورزشگاه آزادی را پیدا کردند تا بازی تیم‌ ‌ملی ایران را از نزدیک ببینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



غلامحسین زمان آبادی  درباره روندی که برای حضور بانوان در دیدار دیشب (سه‌شنبه) طی شد، اظهار کرد: از حدود یک سال پیش تلاش‌های فدراسیون فوتبال برای فراهم کردن بستر حضور بانوان در ورزشگاه، آغاز شد. در این راه مشکلات فراوانی پیش روی فدراسیون قرار داشت که خود وزارت ورزش و جوانان وارد این کار شد و وزیر ورزش و جوانان دستور دادند زیر ساخت‌ها فراهم شود. همچنین مسئولان برگزاری مسابقات هم وارد عمل شدند و همکاری خوبی با ما در این زمینه داشتند.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: ما یکسری مشکلات از مسائل بهداشتی گرفته تا رفت و آمد داشتیم که باید برای حضور بانوان حل می‌شد. خدا را شکر یک عزم ملی برای حل این مشکل به وجود آمد و با در نظر گرفتن جایگاهی برای بانوان و ایجاد شرایطی برای حضور آنها توانستیم بازی ایران و بولیوی را با حضور بانوان برگزار کنیم.

زمان آبادی خاطر نشان کرد: مشکلاتی که از قبل در ورزشگاه آزادی وجود داشت قابل تحمل برای آقایان است اما بانوان که خانواده‌ محسوب می‌شوند، باید شرایط خاصی برای آنها در نظر گرفته شود و ساختارهای لازم برای حضور آنها فراهم گردد. خوشبختانه توانستیم به صورت نسبی این شرایط را در بازی مقابل بولیوی فراهم کنیم. حضور بانوان در این بازی به عنوان تست بود تا مشکلات را ارزیابی کنیم.

مشاور رییس فدراسیون فوتبال در امور فرهنگی و اجتماعی در ادامه‌ توضیح داد: ما از همکارانمان در فدراسیون فوتبال و بازیکنان ملی، همچنین از مهمانانی از کشورهای آمریکای لاتین مانند بولیوی و نیکاراگوئه دعوت به عمل آوردیم تا ببینیم چه مشکلاتی در ورزشگاه در صورت حضور بانوان وجود دارد. در حال‌ حاضر باید این مشکلات را بررسی کنیم تا برای هر کدام راه‌حلی پیدا کنیم.

زمان آبادی همچنین در پاسخ به این سوال که  آیا قرار است در بازی پرسپولیس و السد به بانوان برای حضور ورزشگاه در آزادی اجازه داده شود، توضیح داد: دیروز این خبر راجع‌ به بازی السد منتشر شد اما صحت ندارد. ما فعلا برنامه‌ای برای حضور بانوان در بازی‌های غیر از بازی‌های تیم‌ ‌ملی نداریم و باید مشکلات بر طرف شود تا آنها بتوانند در ورزشگاه حضور داشته باشند.  حضور بانوان در ورزشگاه آزادی فعلا در بازی‌های تیم‌ ‌ملی مقدور است.

او درباره مشکلاتی که برای بانوان در ورزشگاه آزادی وجود دارد، بیان‌ کرد: یک موردی که وجود دارد ولی شاید کمی بد باشد، این است که سرویس‌های بهداشتی که در طبقه دوم ورزشگاه آزادی نصب شده است، فقط برای آقایان قابل استفاده است. این مشکل نیز باید حل شود. یا مثلا در بحث تغذیه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید روی این مساله نظارت کافی داشته باشد تا مشکلی برای خانواده‌هایی که به ورزشگاه می‌آیند به وجود نیاید. همچنین باید به مساله بلیت فروشی و رفت و آمد نیز رسیدگی شود. فدراسیون فوتبال برای بررسی این مشکلات یک کار پژوهشی را آغاز کرده و از تماشاگرانی که به ورزشگاه می‌آیند درباره مشکلاتی که وجود دارد سوال می‌کنند.

مشاور  رییس فدراسیون فوتبال در امور فرهنگی و اجتماعی در پایان درباره ارزیابی‌اش از حضور بانوان در بازی دیشب هم گفت‌: واقعا حضور بانوان در دیدار ایران و بولیوی مثبت بود و شور و نشاط غیر منتظره‌ای در ورزشگاه ایجاد کرده بودند. خانم‌ها تشویق‌هایی جالبی انجام می‌دادند و جو زیبایی به ورزشگاه داده بودند. خدا را شکر  بانوان حاضر در  ورزشگاه مشکل خاصی هم نداشتند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حضور بانوان ورزشگاه آزادی پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۵۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوش‌آمد پورموسوی به ملوان و امیدواری به پیروزی

به گزارش "ورزش سه"، سیروس پورموسوی سرمربی تیم استقلال خوزستان در نشست خبری پیش از بازی با ملوان در گفت‌وگو با خبرنگاران حاضر شد و گفت: ابتدا یک هسته نباشید به آقای محمدی، مدیرعامل اسبق گروه ملی می‌گویم و به‌عنوان فرد غیر بومی واقعا به ورزش استان کمک کرده و نگاه ویژه داشت. می‌توانیم به دو نکته در این بحث اشاره کنیم. ابتدا باشگاه استقلال خوزستان را که به مرحله فروش رسیده بود، با مشارکت ایشان این تیم را ساپورت کرد و منابع مالی‌اش را تامین کرد. اکنون اگر در لیگ برتر حضور داریم ایشان از مهره‌های اصلی این صعود بوده. در مورد دوم هم راه‌اندازی ورزشگاه غدیر که ورزشگاه ملی ماست ولی مخروبه شده بود که حالا زنده شده. می‌توانیم از زحمات آقای محمدی همچنان یاد کنیم که با تلاش‌های ایشان این ورزشگاه راه‌اندازی شد.

سرمربی استقلال خوزستان درباره بازی فردا و شرایط تیمش گفت: به تیم ملوان خوش‌آمد می‌گویم و بازی فردا قطعا بازی سختی خواهد بود. در بازی رفت هم بازی سختی را در حضور تماشاگران انجام دادیم و امتیاز هم گرفتیم. الان به ۳ امتیاز بازی فردا امیدوار هستیم و حضور هواداران در بازی فردا به ما کمک خواهد کرد تا این سه امتیاز را به دست آوریم.

پورموسوی درباره نحوه آماده‌سازی تیمش توضیح داد: ما بعد از بازی با سیرجان ریکاوری کردیم و شرایط روانی خوبی داشتیم اما اتفاقاتی و مصاحبه‌‌هایی به وجود آمد که به باشگاه هجمه وارد کرد.

درباره شرایط استفاده از بازیکنان جوان‌تر توضیح داد: یکی از ویژگی تیم ما در نیم فصل دوم باوری بود که تبدیل به اعتماد شد. در بازی با آلومینیوم و گل‌گهر دیدیم که توانستیم وقتی عقب بودیم به بازی برگردیم. امیدوار هستم فردا از شروع بازی این اعتماد و باور در بازیکنان ما وجود داشته باشد و بتوانیم از آغاز از آن استفاده کنیم. من هر جا کار کرده‌ام، تمام هدفم همین است که از جوانان استفاده کنیم. در فوتبالی که همه دنبال بازیکنان میلیاردی هستند، تیم‌هایی مثل استقلال خوزستان، پیکان و هوادار به این سمت می‌روند چون بضاعت مالی ما نمی‌رسد. ۴-۵ تیم اول دنبال بهترین‌ها هستند، تیم‌های وسط باتجربه‌ترها را جذب می‌کنند و ما به سراغ بازیکنان جوان و بومی می‌رویم که فکر کنم ۸۰ درصد تیم ما بازیکنان بومی و از آکادمی بودند.

دیگر خبرها

  • خوش‌آمد پورموسوی به ملوان و امیدواری به پیروزی
  • قزوین میزبان احتمالی استقلال در بازی پایانی لیگ
  • عکس| اتفاق ویژه در ورزشگاه آزادی؛ جایگاه خاطره انگیز باز شد
  • (عکس) برای اولین بار این جایگاه ورزشگاه آزادی برای پرسپولیس باز شد!
  • عکس| برای اولین بار جایگاه غربی آزادی برای پرسپولیس باز شد!
  • اتفاق ویژه: جایگاه غربی آزادی برای پرسپولیس باز شد
  • پایان لیگ ستارگان قطر با شکست سنگین السد
  • هوادار خاص استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم
  • استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم
  • چالش سازمان لیگ در هفته آخر لیگ/ استقلال و پیکان بدون تماشاگر در ورزشگاه پاس قوامین