Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@16:55:10 GMT

افزون بر سه میلیون قطعه طیور در بروجرد واکسینه شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۶۷۸۰

افزون بر سه میلیون قطعه طیور در بروجرد واکسینه شد

بروجرد - ایرنا - رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد گفت: در 6 ماهه نخست امسال سه میلیون 566 هزار و 225 قطعه طیور صنعتی در این شهرستان برعلیه بیماری های شایع واکسینه شد.

محمد رضا جباری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در 6 ماهه نخست امسال تعداد 223 هزار و 790 راس دام توسط دامپزشکی بروجرد واکسینه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: در راستای پیشگیری از بیماری سل و بروسلوز از 648 راس دام سنگین تست گیری انجام شده است.
رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 36 هزار و 233 راس دام و تعداد سه میلیون 99 هزار و 41 قطعه طیور در کشتارگاه ها بروجرد نظارت و بازرسی شد.
جباری اضافه کرد: در6 ماهه نخست امسال تعداد 21 هزار و 695 قطعه لاشه طیور ضبط و معدوم شده است.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت سه هزار و 776 مورد بازدید از اماکن عرضه مواد خام دامی، 2هزار و 9 مورد صدور گواهی بهداشتی حمل و 94 هزارو 152 مورد کالبد گشایی دام و طیور، جراحی و سایر عملیات کلینکی توسط دامپزشکی بروجرد انجام شده است.
رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد گفت: در 6 ماهه نخست امسال تعداد 2 هزار و 276 نفر به درمانگاه های دامپزشکی شهرستان بروجرد مراجعه کرده اند.
7190/7273

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دامپزشكي واكسيناسيون طيور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۶۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری مهر، آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد که مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست ۲۰۲۴ به یک میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۶ درصدی داشته است. در سه‌ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته ۹۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت ۴۱ درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به ۵۴۷ میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۸۱۷ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل ۷۰۱ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۵ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال ۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

کد خبر 6093780

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور