Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، درپی گزارش های اخیر سازمان ملل و فشارهای فعالان حقوق بشر فیسبوک بتازگی اعلام کرد که اقدام به بستن 13 صفحه مرتبط با نظامیان میانماری که مروج اعمال خشونت و سرکوب علیه روهینگیایی ها بودند کرده است.
 
این 13 صفحه درشبکه اجتماعی فیسبوک که از روز گذشته بسته شدند، متعلق به 10 اکانت نظامیان و هواداران آنها در نشر دیدگاههای خشونت بار و تبعیض نژادی علیه اقلیت روهیگیا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
بودائیان افراطی دراین اکانت ها هواداران خود را به سرکوب نظامی روهینگیایی های بی وطن در ایالت راخین میانمار می کردند.
 
ارتش و بودائیان افراطی در میانمار دریکسال گذشته در اقداماتی برنامه ریزی شده صدها روستای روهینگیایی ها را سوزانده و هزاران نفر از روهینگیایی را به قتل رسانده اند.
 
بیش از 750 هزار نفر از روهینگیایی ها به دلیل آزار و شکنجه مستمر نظامیان و بودائیان افراطی در شهریور سال گذشته به بنگلادش فرار کرده و پناه بردند .
 
طبق گزارش رسانه های آسیایی نظامیان و بودائیان افراطی علاوه بر اقدامات نظامی و سیاسی گسترده در میانمار در سرکوب روهینگیایی ها با ایجاد صفحات ناشناس در شبکه های اجتماعی به ویژه فیسبوک اقدام و سعی کردند اقدامات سرکوبگرایانه نظامی علیه روهینگیایی ها را مشروع جلوه دهند.
 
13 صفحه بسته شده نیز متعلق به نظامیانی بود که گفته می شود 1.35 میلیون نفر در میانمار آن را پیگیری می کردند و در تمام این صفحات ، در پیام های ارسال شده تلاش شده بود تا با رویکردهای تبلیغاتی مختلف و ارائه اطلاعات نادرست خشونت ها هرچه بیشتر علیه روهینگیایی ها فراگیر شود.
 
فیسبوک روز گذشته با صدور اطلاعیه ای در این زمینه اعلام کرد که سعی شده با این اقدام روند انتشار اطلاعات نادرست منتشره علیه روهینگیایی ها با دشواری روبه رو شود.
 
این اقدام درحالی صورت گرفت که برخی از رهبران بوداییان افراطی نیز در طول یکسال گذشته دراین شبکه اظهارات بسیارتندی علیه مسلمانان و به ویژه روهینگیایی ها نشر داده اند.
 
ویراتو یکی از مانک ها و از راهبان بودایی در میانماراست که به بن لادن بودایی معروف بوده و دستکم در 2 سال اخیر در صفحات وی در شبکه های اجتماعی حملات و لفاظی های بسیار تند و غیرواقعی علیه مسلمانان مطرح شده است.
 
این مانک که به عنوان یکی از رهبران افراط گرا و دارای عقاید ناسیونالیستی شدید در میانمار شناخته شده در هفته جاری با فراخوان یک راهپیمایی درجمع هوادارانش بار دیگر به طور آشکار از اقدامات سرکوبگرایانه ارتش علیه مسلمانان روهینگیا حمایت کرد.
 
وی در اظهارات جدید خود باز هم روهینگیایی ها را بنگالی و یک قوم مجعول خواند که به طور غیرقانونی بخشی ازخاک میانمار را به اشغال درآورده اند.
 
وی به همراه گروهی از مقامات نظامی، افرادی تحت عنوان محقق و شخصیت های بودایی شناخته شده در میانمار کمپین ضد مسلمانان روهینگیایی را در شبکه های اجتماعی هدایت و رهبری می کند.
 
این گروه در یک سال اخیر با ایجاد حساب های فیسبوکی و صفحات توئیتری و اینستاگرامی در زمینه های مختلف سرگرمی، موضوعات عمومی به تبلیغات مستقیم و غیرمستقیم کاملا هدفدار و مسموم علیه روهینگیایی ها با گذاشتن نظرات و پست ها حاوی پیام های بسیار تند، آتشین ، ناسیونالیستی ، نژادپرستانه و همچنین ضد مذهبی اقدام کرده اند.
 
طبق گزارش نهادهای مدنی ، شبکه های اجتماعی به ویژه فیسبوک اکنون در میانمار به عنوان یکی از عرصه های مهم جدال آشکار نظامی و سیاسی علیه روهینگیایی ها تبدیل شده است.
 
راهب بودایی به ویژه در سال گذشته در کنار تعدادی از گروههای ناشناخته در این شبکه اجتماعی اسلام هراسی و تبلیغات علیه مسلمانان و روهینگیا را رهبری و هدایت کرده اند.
 
آنها به ویژه شعله های تنش های مذهبی و قوم گرایی به ویژه میان مسلمانان و بودائیان را درمیانمار همواره زنده نگه داشته و گسترش داده اند.
 
پس از اعتراض گروههای مدنی به عملکرد فیسبوک و گزارش های مکرر بازرسان ویژه سازمان ملل در مورد قتل عام مردم روهینگیا توسط نظامیان و بودائیان افراطی در میانمار، مدیران این شبکه اعلام کردند برخی صفحات مرتبط با رهبران و فرماندهان نظامی میانمار را مسدود کرده است.
 
طبق این گزارش تاکنون صرفا 18 اکانت با 52 صفحه مرتبط فیسبوکی از عاملان کارزار ایجاد شده علیه روهینگیایی ها در این شبکه بسته شده است.
 
مسلمانان روهینگیایی از جمله معدود اقلیت هایی در میانمار هستند که دولت و نظامیان و بودائیان افراطی با اعطای حق شهروندی به آنها مخالفت کرده و روهینگیایی ها را بنگالی ها یا مهاجران بنگلادشی غیرقانونی به این کشور می دانند.
 
این اقدامات درحالی در شبکه های اجتماعی تداوم دارد که بازرسان ویژه سازمان ملل در ماه جاری با انتشار گزارش جدیدی از مستندات نسل کشی مردم روهینگیا ، ژنرال آنگ مین هلاینگ فرمانده ارتش میانمار و 6 فرمانده دیگر این کشور را عامل اصلی سرکوب و کشتار و شکنجه و نسل کشی و تبعیض نژادی علیه مردم روهینگیا معرفی کرده و خواستار پیگیری قضایی آنها شدند.
 
دیوان بین المللی دادگستری نیز اعلام کرده علیه فرماندهان نظامی میانمار پرونده جنایی باز کرده، اما ژنرال مین با رد اتهامات علیه خود و دیگر فرماندهان نظامی این کشور در قتل عام و نسل کشی روهینگیایی ها گفت که هیچ سازمان و دادگاهی نمی تواند در امور داخلی میانمار دخالت کند.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۶۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان نوشت: امروز دست‌کم در ۳۰ دانشگاه آمریکا با تجمع مسالمت‌آمیز علیه نسل‌کشی و فاجعه رژیم کودک‌کش برخورد نظامی می‌شود، اما هنوز ما جهان سومیم و ایالات متحده مدافع آزادی بیان و حقوق بشر در سازمان ملل!

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی در کنشگری خود در پیام‌رسان ایتا نوشت:

"سال ۸۸ در دانشگاه علی‌رغم همه ساختارشکنی‌ها و دیکتاتوری تمامیت‌خواهان علیه بالاترین مشارکت سیاسی مردم اما نه درخواستی بود و نه ما به عنوان فعال دانشجویی موافق حضور نظامی و انتظامی در دانشگاه بودیم.

این اتفاق هرگز رقم نخورد، اما امروز دست‌کم در ۳۰ دانشگاه آمریکا با تجمع مسالمت‌آمیز علیه نسل‌کشی و فاجعه رژیم کودک‌کش برخورد نظامی می‌شود.

تجمع ممنوع است

حمایت جرم‌انگاری می‌شود

تیک تاک فیلتر می‌شود

استاد و دانشجو بازداشت می‌شوند

اما هنوز ما جهان سومیم و ایالات متحده مدافع آزادی بیان و حقوق بشر در سازمان ملل!

روشنفکران، بازیگران، سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرهای ایران قرار نیست امروز به رسم ادب پاسخ همدردی و مداخله آنجلینا جولیا در حوادث ایران را بدهند؟

واقعاً این سکوت معنادار و ندیدن این همه تناقض، مضحک نیست؟

کد خبر 748390

دیگر خبرها

  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح
  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامی
  • روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم یگان نظامی رژیم صهیونیستی
  • پشت‌ پرده استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
  • راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب