Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@13:30:44 GMT

اعضای بدن بیمار مرگ مغزی در فاروج اهدا شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۸۷۴۵

اعضای بدن بیمار مرگ مغزی در فاروج اهدا شد

فاروج- ایرنا- رئیس شبکه بهداشت فاروج گفت: اهدای اعضای بدن مرگ مغزی بانوی این شهرستان خراسان شمالی موجب نجات و ادامه زندگی پنج بیمار نیازمند به عضو شد.

دکترکریم ذوقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ایست قلبی و تنفسی منجر به مرگ مغزی بیمار شد که بعد از تایید در تاریخ 25 مهر، بانوی فاروجی در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی برداشت اعضا برای پیوند به بیماران نیازمند قرارگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بدون اشاره به نام اعضای اهدا شده و بیماران دریافت کننده بیان داشت: در 6 ماه نخست امسال این دومین اهدای عضو در بیماران مرگ مغزی شهرستان فاروج است.
وی یادآورشد: بیشترین اهدای عضو در بیماران مرگ مغزی در سطح استان مربوط به شهرستان های شیروان و فاروج است.
شهرستانهای شیروان و فاروج در ثبت نام و صدور کارت های اهدای عضو بالاترین مشارکت را در بین شهرستانهای خراسان شمالی را دارند
مراسم تشییع این بانوی 46 ساله (مرحوم صدیقه محبوبی رشوانلو) فردا پنجشنبه با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم این شهرستان برگزار می شود.
7187/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي اهداي عضو فاروج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۸۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین ؛ فرهنگ کره‌بندی رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان خوزستان از انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله خبر داد

وی گفت؛ این نوجوان دچار مرگ مغزی بود که با بالگرد از مسجدسلیمان به شهرستان اهواز اعزام شد تا مراحل انتقال اعضاء بدن ایشان صورت بگیرد.

کره بندی افزود؛ پرواز بالگرد اورژانس هوایی خوزستان در ساعت ۱۵:۵۰ حامل فرشته ۱۳ ساله‌ی مسجدسلیمانی بود که برای پیوند اعضاء به اهواز پرواز کرد.

این کودک که متاسفانه دچار مرگ‌مغزی شده بود که با رضایت والدین برای نجات جان چند بیمار و با تلاش همکاران بهداشتی - درمانی مسجدسلیمان و تیم اورژانس هوایی با ایمنی کامل و در سریع‌ترین زمان ممکن به بیمارستان گلستان اهواز انتقال یافت.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900974

دیگر خبرها

  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • ثبت ششمین اهدای عضو در استان یزد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • اهدای درب چوبی حرم امام رضا (ع) از طرف حرم بانوی کرامت
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء