Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین - ایرنا - رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: پایان نامه های دانشجویان باید به سمت و سوی مسایل و نیازهای کشور سوق پیدا کنند تا اثربخش باشند.

به گزارش ایرنا، سید ابوالحسن نایینی روز چهارشنبه در ششمین نشست معاونان پژوهشی دانشگاه های منطقه چهار کشور که به میزبانی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد،افزود: باید تحقیقات خود را کاربردی کرده و از آنها برای حل مشکلات کشور بیشتر بهره بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه خاطرنشان کرد: تقویت امور پژوهشی از سوی وزارت علوم می تواند عاملی برای رشد و شتاب بخشی به تحقیقات علمی در کشور شود.
رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: بار اصلی فعالیت های پژوهشی در دانشگاه ها بر عهده دانشجویان دوره دکتری است که می توان با ارایه برنامه های تشویقی به افزایش انگیزه آنها و سرعت بخشی به طرح های تحقیقاتی در کشور کمک کرد.
وی در ادامه بر افزایش و تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه تاکید کرد و افزود: باید این موضوع به یکی از اولویت های دانشگاه های منطقه چهار تبدیل شود.
نایینی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از طرح های صنعتی استان ها بدون در نظر گرفتن شایستگی ها و ظرفیت های دانشگاه های استانی، به دانشگاه های خارج از استان واگذار می شوند و باید رفع این مشکل توسط معاونان پژوهشی مورد توجه قرار گیرد.
نائینی در ادامه با انتقاد سطح بندی دانشگاه ها در وزارت علوم گفت: دانشگاه ها معمولا بر اساس فعالیت های علمی و پژوهشی نه سطح بندی بلکه رتبه بندی می شوند و این فرایند در وزارت علوم مورد پذیرش دانشگاه ها نیست.
رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) همچنین موضوع تامین ارز جهت فرصت های مطالعاتی اساتید و گروه های علمی دانشگاه ها را نیز مشکلی دیگر در دانشگاه ها دانست و اظهار امیدواری کرد با توجه به لزوم انجام فرصت های مطالعاتی و شرکت اساتید در کارگاه های ببین المللی هرچه سریع تر این مشکل برطرف شود.
7388*3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي دانشگاه پژوهش بسته هاي تشويقي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۹۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جشنواره پاسخ برتر امسال سومین سال فرخوان خود را که از پاسخ‌های علمی برتر به شبهات تقدیر می‌نماید اعلام کرده است که تمام مراکز واشخاص پاسخگو دراین طرح شناسایی وآثار واشخاص برتر مورد تقدیر واقع شدند؛ امسال نیز آخرین مهلت فراخوان تا پایان اردیبشهت اعلام گردیده است؛ تمام فعالان پاسخگو اعم از نوشتاری و هنری وکتاب وفیلم وانواع کار‌های فرهنگی که در عرصه پاسخ به شبهات فعالیت دارند دراین طرح می‌توانند با ارسال نمونه‌ای از آثار شرکت کنند.

از نویسندگان وفعلان مجازی پاسخگو وهنرمندان وخبرگزاری‌ها وسایت‌های پاسخگو دعوت می‌شود آثار خود را به دبیرخانه جشنواره که زیر نظر مدیر کل حوزه‌های علمیه ودرمرکز مطالعات وپاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه مستقر می‌باشد ارسال کنند.

موضوع جشنواره: تقدیر از فعالان و مراکز پاسخگو به شبهات دینی و حکمرانی اسلامی، همراه با اعطای جوایز به آثار برتر و حمایت از برگزیدگان

قالب‌های جشنواره: 

پژوهشی: کتاب، مقاله، پایان‌نامه.
ادبی: شعر، داستان، داستانک، ناداستان، رمان.
چندرسانه‌ای: فیلم، فیلم کوتاه، مستند، کلیپ، پادکست، موشن، پویانمایی.
تجسمی: عکس، عکس نوشته، اینفوگرافی، کاریکاتور، نقاشی.
بین‌الملل. بخش‌ویژه: رویکرد تهاجمی در مواجهه با شبهات.

معیار‌های انتخاب اثر:
ـ پاسخگویی تخصصی و تحلیل محتوا
ـ استفاده از شیوه‌های نوین پاسخگویی
ـ ارائه الگو‌های صحیح پاسخگویی به شبهات

شرایط آثار: 
ـ آثار پژوهشی نگاشته و چاپ شده در سال ۱۴۰۱
ـ عدم ارسال آثار ارسالی در جشنواره‌های قبلی

مهلت ارسال آثار: پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳
اختتامیه جشنواره: پاییز ۱۴۰۳
ارسال آثار: https://jpb.pasokh.org

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد
  • لغو سخنرانی سفیرآمریکا در دانشگاه ورمونت همزمان با اعتراضات دانشجویی
  • لغوسخنرانی سفیرآمریکادر دانشگاه ورمونت همزمان بااعتراضات دانشجویی
  • معرفی برگزیدگان مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در تبریز
  • چهل و ششمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • نامه رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا