Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان با اشاره به ایجاد دفاتر تسهیل گری در ۱۰ استان کشور از جمله کردستان گفت: در این طرح ۱۰ محله حاشیه و نواحی منفصل شهری در سنندج شناسایی و ساکنان آنها در زمینه های مختلف توانمند سازی می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج به نقل از پایکاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ فرانک قدسی  با بیان اینکه دفاتر تسهیلگری به منظور توانمندسازی ساکنان محلات حاشیه و در مراکز 10 استان کشور به صورت آزمایشی ایجاد شده که کردستان نیز یکی از این استان ها است گفت:  برای اجرای این طرح، 10 محله حاشیه نشین در سنندج شناسایی شده است، و هفت دفتر تسهیل گری برای محلات حاجی آباد، غفور، فرجه و عباس آباد، گلشن، اسلام آباد و شهدا و نواحی منفصل شهری نایسر، حسن آباد، ننله و گریزه ایجاد کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: در هر دفتر، 6 کارشناس متخصص شامل روانشناس، مددکار اجتماعی، امور شهری، کارشناس اقتصادی، حقوق و جامعه شناسی حضور دارند و در زمینه شناسایی و رفع مسایل مختلف مناطق حاشیه ای فعالیت می کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان با اشاره به اینکه دفاتر کاملا اجتماع محور بوده و با مشارکت خود مردم اداره می شود، یادآور شد: هدف اصلی از ایجاد این دفاتر احصای آسیب های اجتماعی محلات حاشیه، توانمندسازی افراد و تلاش برای رفع مسایل و مشکلات است.

قدسی اضافه کرد: هم اکنون کارشناسان در مرحله سرشماری این محلات در زمینه های میزان توانمندی خانوادها، وضعیت اجتماعی و تعداد افراد معلول یا بیمار خاص قرار دارند و پس از شناسایی برای رفع مشکلات و توانمندسازی خانواده ها با استفاده از ظرفیت همان محله، برنامه ریزی می کنند.

وی با اشاره به اینکه این طرح به نوعی یاریگر کاهش آسیب های اجتماعی در محلات حاشیه و منفصل شهری است، گفت: قرارداد این دفاتر برای اجرای مراحل اولیه و شناسایی و شروع کار یکساله است اما فعالیت آنها بین سه تا پنج سال استمرار دارد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان با بیان اینکه تلاش می کنیم راه اندازی دفاتر تسهیلگری به سایر شهرستان ها نیز تعمیم پیدا کند، ابراز امیدواری کرد با اجرای درست این طرح با کاهش آسیب های اجتماعی موجود در محلات حاشیه روبرو شویم.

پایان پیام/79

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین کانون های مساجد اربعین حسینی اوقات فراغت سوگواره علمدار کربلا پیاده روی اربعین شیراز اردبیل وزیر ارشاد حاشیه نشینان توانمندسازی سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۹۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مریوان رکورددار بارش باران در کردستان

ایسنا/کردستان معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان گفت: طی شبانه‌روز گذشته شهرهای مریوان با ۳۳ میلی‌متر، سروآباد ۳۲ و کامیاران با ۳۰ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را در استان به خود اختصاص دادند و بارش شهر سنندج نیز ۱۷ میلی‌متر گزارش شد.

علی پناهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی برای امروز جمعه فعالیت سامانه بارشی به شکل ابری شدن آسمان در پاره‌ای نقاط مه، گاهی وزش باد، رگبار قابل ملاحظه باران، رعد و برق و بارش تگرگ در برخی از نقاط استان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از امروز شنبه تا یکشنبه از میزان ناپایداری‌ها نسبت به روز جمعه کاسته می‌شود، اما همچنان شاهد رگبار باران و رعد و برق در بخش‌های غربی و تا حدودی جنوبی استان خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: مجدداً از صبح روز دوشنبه تا روز سه‌شنبه موج بارشی جدیدی نیمه غربی کشور را در بر خواهد گرفت که موجب رگبار باران و رعد و برق و تگرگ در سطح استان می‌شود.

پناهی اضافه کرد: طی این مدت بارش‌ها کل استان را در بر خواهد گرفت اما انتظار داریم در مجموع شدت آن برای نیمه غربی و جنوبی همچون شهرستان‌های مریوان، سروآباد، کامیاران، بانه، سنندج و جنوب شهرستان‌های قروه و دهگلان و غرب شهرستان‌های دیواندره و سقز بیشتر باشد که با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاری، آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط شکل‌گیری گردوخاک بر روی عراق و سوریه و انتقال بخشی از آن به سطح استان فردا و پس فردا کیفیت هوا و دید افقی در استان تا حدودی کاهش می‌یابد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان گفت: طی شبانه‌روز گذشته شهرهای مریوان با ۳۳ میلی‌متر، سروآباد ۳۲ و کامیاران با ۳۰ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را در استان به خود اختصاص دادند و بارش شهر سنندج نیز ۱۷ میلی‌متر گزارش شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • مریوان رکورددار بارش باران در کردستان
  • نشست زمین در یکی از محله‌های شهر سنندج
  • واکنش روابط عمومی دانشکده علوم خانواده به برخی حاشیه‌سازی‌ها
  • ضرورت ساماندهی تور‌های بدون مجوز برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • زمان واگذاری پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کردستان+فیلم
  • فعالیت ٦١ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • شناسایی و پلمب دو واحد غیرمجاز در محلات