Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@22:38:58 GMT

یادداشت|تعریضی بر یک کاریکاتور

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۰۲۸۴

یادداشت|تعریضی بر یک کاریکاتور

رابطه آل سعود و ایالات متحده امریکا قدری پیچیده تر از دوشیدن شیر گاو و بهره برداری ساده اقتصادی است. ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴ بین الملل آمریکا نظرات

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، محمد اسماعیل دهقی در یادداشتی برای تسنیم نوشت:

چندی پیش رئیس جمهور امریکا اظهار داشت که عربستان سعودی باید بهای حمایت امریکا از این کشور را بپردازد و عربستان را به گاو شیر دهی تشبیه کرد که امریکا باید تا حد امکان از این گاو شیر بدوشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال این تعبیر کاریکاتوری در نشریات بین المللی و شبکه های اجتماعی منتشر شد که ترامپ در حال دوشیدن یک گاو است این گاو که با عقال و چفیه عربی ترسیم شده بود نماد عربستان و آل سعود بود.

با توجه به اتفاقی که هفته گذشته  در رسانه ها مبنی بر کشته شدن و قطعه قطعه شدن جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد آل سعود منتشر  شد  لازم است به چند نکته و یک پیشنهاد اشاره کنیم:

اول این که گاو یک حیوان صبور و سودمند است که از شیر ، گوشت و پوست آن در زندگی انسان ها استفاده فراوانی میشود و این در حالی است که آل سعود در کارنامه خود و خصوصا در این سال های اخیر کشتار ها و جنایت های بسیاری را ثبت کرده است و به هیچ روی سزاوار نیست که از آنها به گاو تعبیر شود و این نکته ای است که حتما باید در افکار عمومی به آن توجه شود .

در نظر داشته باشیم که حدود 3 سال از حمله بی امان عربستان به یمن میگذرد و طبق آمار منتشر شده  حدود22 ملیون نفر هم اکنون در خطر قحطی در یمن بسر میبرند و هزاران کودک بی گناه در بد ترین شرایط انسانی زندگی میکنند.گروه های تکفیری که با حمایت مستقیم ال سعود اداره میشوند و در سوریه وعراق هزاران نفر را به بدترین شکل ممکن به خاک وخون کشیدند نیز از دیگر نقاط سیاه این رژیم مرتجع به حساب می اید .

تقریبا تمامی چهره های منتقد عربستان در سال های گذشته به سرنوشت جمال خاشقچی دچار شدند و کشته شدن این روزنامه نگار نیز بنا به ملاحظاتی این چنین در رسانه های دنیا سر و صدا به پا کرده است
حال با در نظر گرفتن این شاکله و هویت بین المللی حیف است که بخواهیم از این کشور به گاو تعبیر کنیم و در حقیقت این تعبیر  بی انصافی و بی عدالتی در حق حیوان نجیب و سودمندی چون گاو است .

نکته بعداین که رابطه آل سعود و ایالات متحده امریکا قدری پیچیده تر از دوشیدن شیر گاو  و بهره برداری ساده اقتصادی است  به عبارت دیگر امریکا از طریق عربستان سیاست های منطقه ای و راهبردی خود را در عرصه های مختلف سیاسی  به انجام می رساند و در این مسیر رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز منافع خود را دنبال میکند .

منویات سیاسی امریکا از جمله دخالت در امور داخلی دیگر کشورها و مهره چینی در منطقه یکی دیگر از کارکرد های عربستان محسوب میشود که نبایداز نظر دور نگه داشته شود .

با این اوصاف شایسته است این کاریکاتور که عربستان را صرفا گاو شیرده معرفی میکند با تغییراتی مجددا باز نشر شود و این بار بجای گاو یک حیوان درنده خو که خون از دهان آن میچکد قرار داده شود.

و نکته آخر این که رفتار آل سعود با جمال خاشقچی که بعنوان یک تحلیل گر و روزنامه نگار معرفی شده است  تنها نقطه ای از کتاب قطور جنایت های آل سعود است که باید در مورد آن بیشتر گفت و نوشت .

انتهای پیام/

R1010114/P1010114/S8,1128/CT4

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۰۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان یاسوج در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا

دانشگاهیان، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه یاسوج در حمایت از خیزش وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم جعلی اسرائیل و حمایت‌های آمریکا از این رژیم کودک‌کش با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس اقدام پلیس آمریکا را محکوم کردند.   خیزش دانشجویی اخیر در حمایت از فلسطین در امریکا و اروپا، بزرگ‌ترین اعتراضات ضد اسراییلی در دل غرب از زمان تأسیس این رژیم جعلی است و نویدبخش فعال شدن دوباره جنبش دانشجویی در امریکا و اروپا این بار علیه اسراییل است.   برخی از رؤسای دانشگاه‌های ایران‌ ایمیل‌های حمایتی از خیزش اخیر دانشجویان و اساتید برای رؤسای دانشگاه‌های امریکا ارسال کردند. تشکل‌های دانشجویی نیز تجمعات حمایتی از این خیزش برگزار کردند.
 دانشگاه های آمریکا از هفته گذشته شاهد اعتراضات سراسری دانشجویان و اساتید در اعتراض به سیاست های حمایتی دولت از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه هستند، در این اعتراضات بسیاری از دانشجویان و اعضای هیات علمی بازداشت شده اند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • پروفسور‌های ضداسرائیل
  • رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • پلیس آگاهی: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • تقاضای پلیس از مردم: از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • تجمع دانشجویان یاسوج در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • این دختر به نماد اعتراضی در امریکا تبدیل شده است | تصویر
  • عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • حمایت مردم گیلان از جنبش‌های دانشجویی در امریکا و اروپا
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد