Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ سرپرست معاونت متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بااشاره به تغییر نظام آموزشی در دوره دوم متوسطه گفت:  این در حالی است که در نظام قبلی آموزشی دوره دوم متوسط سه سال به علاوه پیش دانشگاهی به عنوان آمادگی برای دانشگاه و ساعات دروس در این دوره 24 ساعت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدرضا موسوی زاده، نگرانی این دانش آموزان را فرصت محدود برای آمادگی کنکور دانست و گفت:  اکنون 30 درصد از قبولی کنکور به میانگین امتحانات نهایی دانش آموزان بستگی دارد.

وی افزود : براساس بخش نامه نظام جدید آموزشی سیستم آموزشی قدیم حذف و حضور در کلاس های پایه دوازدهم 35 ساعت است.

سرپرست معاونت متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، دانش آموزان پایه دوازدهم را نخستین داوطلبان کنکور سراسری نظام آموزشی جدید دانست و گفت: این تغییر نظام آموزشی نیازمند تالیف کتب بسیاری است.

سیدرضا موسوی زاده افزود: وزیر آموزش و پرورش در مصاحبه ای اعلام کرده که درصدد کاهش دروس دانش آموزان سال پایان متوسطه است.

بر اساس ساختار آموزشی 3-3-6 از سال تحصیلی 92-91 دوره های تحصیلی به 6 سال ابتدایی، سه سال متوسطه اول و سه سال متوسطه دوم تقسیم شد و اکنون با توجه به این تحولات، دانش آموزان پایه دوازدهم در  سال تحصیلی 98-97 دیپلم گرفته و مجاز به شرکت در کنکور سراسری هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان خبرگزاری صداوسیما اصفهان پایه دوازدهم کنکور ساعت حضور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۱۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان معمار آینده نظام هستند

ایسنا/گیلان فرماندار رشت با تأکید بر اینکه معلمان در تراز انقلاب پرورش دهنده و تربیت کننده جامعه انقلابی هستند، گفت: معلمان یکی از مؤثرترین ارکان آموزش و پرورش بوده و معمار آینده نظام هستند.

کیا عاشوری امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان رشت، شورای آموزش و پرورش را از مهمترین جلسات عنوان کرد و حضور اعضا را الزامی دانست و گفت: استمرار جلسات شورای آموزش و پرورش منجر به شناسایی نقاط ضعف و قوت می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت با گرامیداشت هفته معلم و بزرگداشت شهادت استاد مطهری، افزود: معلمان یکی از مؤثرترین ارکان آموزش و پرورش بوده و معمار آینده نظام هستند و نسل امروز محصول تعلیم و تربیت معلمان و جامعه فرهنگیان است.

عاشوری با تأکید بر اینکه معلمان در تراز انقلاب پرورش دهنده و تربیت کننده جامعه انقلابی هستند، گفت: حل مشکلات کشور از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد و دانش‌آموزان آینده سازان جامعه هستند که رفع نیازهای جامعه دانش‌آموزی باعث ارتقای سواد آموزشی جامعه می‌شود.

عاشوری با اشاره به شکاف بین نسل امروز و دیروز، تصریح کرد: بسیار فاصله بین نسلی از لحاظ اندیشه، تفکرات و باورهای اعتقادی وجود دارد که خلأها باید با آموزش پر شود.

وی با تاکید بر به روزرسانی آموزشی معلمان و جامعه فرهنگیان گفت: آموزش باید محور کار معلمان و فرهنگیان جهت ارتقای سطح آموزشی و پرورشی قرار گیرد؛ معلمان باید شکاف بین نسل‌ها را پر کنند.

فرماندار رشت با اشاره به جنگ رسانه‌ای موجود و فضای مجازی و ایجاد شبهات در بین دانش‌آموزان بیان کرد: فرهنگیان با علم روز و دانش به شبهات دانش‌آموزان پاسخ منطقی و مستدل دهند.

عاشوری با اشاره به فرارسیدن فصل امتحانات افزود: بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز در شهرستان رشت در مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم برای امتحانات نهایی آماده می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور ۳۰ هزار دانش‌آموز کرجی در کنکور امسال
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • حضور ۳۵۰ دانش آموز کاشمری در دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس
  • جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰  نفر  دبیر و هنرآموز/ برگزاری آزمون استخدامی ۲۸ اردیبهشت
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد