Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این آزمایش خون، "آزمایش دی.ان.ای گردش تومور" (ctDNA) نامیده می‌شود و برای شناسایی بخش‌هایی از دی.ان.ای تومور طراحی شده است.

طراحی و توسعه این آزمایش نتیجه همکاری بین‌المللی دانشمندان ایالات متحده و پژوهشگران موسسه "Walter and Eliza Hall Institute" استرالیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجام این آزمایش جدید در بیش از ۴۰ بیمارستان استرالیا و نیوزیلند در حال انجام است.

اکنون پژوهشگران بر روی ارتباط بین سطوح ctDNA در خون پس از عمل جراحی سرطان و خطر ابتلا به بیماری متمرکز شده‌اند. پژوهشگران امیوارند دریابند که آزمایش مذکور بتواند ارتباط دقیق میان ctDNA و "عود"(relapse) سرطان را نشان دهد. ظهور مجدد علائم یا نشانه‌های بیماری پس از فروکش را عود می‌گویند.

اگر همه چیز خوب پیش رود، این آزمایش به یک آزمایش خون موثر که می‌تواند حجم درمانهای غیر ضروری شیمی درمانی را که بیماران باید انجام دهند، کاهش دهد، تبدیل خواهد شد.

"جن تای"(Jeanne Tie) یکی از پژوهشگران این مطالعه گفت: در حالی که شیمی درمانی یک درمان ضروری و حیاتی است، ما نمی‌خواهیم که بیماران اگر به آن نیاز ندارند، آن را انجام دهند. ما می‌خواهیم با این کار عوارض جدی و مداوم شیمی درمانی بیماران را از آنها دور کنیم.

آزمایش خون ابتدا و با موفقیت برای شناسایی بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ مورد استفاده قرار گرفت، اما در آزمایشات اخیر آزمایش مذکور برای شناسایی میزان گسترش سرطان تخمدان نیز مورد استفاده قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:روایتی خواندنی از خون گیری و خون فروشی! 

"سامی آماندا"(Sumi Amanda) یکی از پژوهشگران این مطالعه گفت: ما پس از انجام آزمایشات دریافتیم که بسیاری از زنان مبتلا به سرطان تخمدان در مراحل اولیه می‌توانند تنها با عمل جراحی و بدون انجام شیمی درمانی، درمان شوند.

انجام این آزمایشات تا اواسط سال ۲۰۲۱ ممکن خواهد شد و اگر موفقیت آمیز باشند، پزشکان ابزار تشخیصی جدیدی در درمان مراحل اولیه سرطان، در دسترس خواهند داشت.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

اجتناب از شیمی درمانی غیرضروری با یک آزمایش!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها خواندنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۱۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، حمید باسره گزارشی از عملکرد حوزه حمایت و سلامت خانواده این نهاد ارائه کرد و اظهار داشت: یکی از اقدامات تأثیرگذار این نهاد، ارتقای سلامت و بهداشت خانواده‌های تحت حمایت و کمک به کاهش هزینه‌های درمانی آنان است که در همین راستا در سال گذشته بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۸۲۱ میلیون تومان در قالب کمک هزینه درمانی و فرانشیز اسناد پزشکی و تأمین تجهیزات بهداشت فردی به بیماران خاص و صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان پرداخت شده است.

باسره افزود: از این میزان مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای پرداخت ۱۲ هزار و ۷۰۰ مورد کمک هزینه درمانی بیماران عادی و بالغ بر ۳ میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان به منظور پرداخت کمک هزینه فرانشیز اسناد درمانی و تهیه و تأمین تجهیزات بهداشت فردی برای ۴ هزار و ۲۳۳ مورد از بیماران خاص و صعب العلاج هزینه شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت و ضرورت ارتقا سلامت و افزایش آگاهی مردم از مسائل بهداشتی و به تبع آن ایجاد و حفظ آرامش در بین خانواده‌ها، یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات این نهاد طرح‌های غربال گری، خدمات بهداشت دهان و دندان، توزیع بسته‌های بهداشتی، مخازن ذخیره آب و..... بین خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است که بر همین اساس در سال گذشته مبلغ ۴ میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومان نیز به منظور تهیه اقلام مذکور هزینه و بین خانواده‌های نیازمند از قبل شناسایی شده توسط مددکاران کمیته امداد در سراسر استان توزیع شده است.

کد خبر 6089738

دیگر خبرها

  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • به‌زودی تشخیص سه نوع خطرناک سرطان با یک قطره خون ممکن می‌شود
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • تشخیص چند دقیقه‌ای سرطان با یک قطره خون