Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@03:11:18 GMT

خوش‌فکری کره شمالی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۱۷۲۲

خوش‌فکری کره شمالی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی

کره شمالی با راه اندازی یک سایت تجارت بازرگانی به دنبال ارتباط بیشتر با سرمایه گذاران خارجی است. ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از گلوبال تایمز، کره شمالی یک وبسایت تجارت خارجی راه اندازی کرده است که فرصتهای سرمایه گذاری را در اختیار دیگران قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته یک ناظر چینی این اقدام نشان میدهد کره شمالی در تلاش است تا خود را از انزوا رها کرده و تعامل بیشتری با جامعه بین الملل داشته  باشد.

وبسایت تجارت خارجی جمهوی خلق کره که در اختیار وزارت روابط اقتصادی خارجی قرار دارد که خبرنگار گلوبال تایمز روز دوشنبه  متوجه روی کار آمدن آن به زبان‌های کره‌ای، انگلیسی، روسی و چینی شد.در این سایت به آدرس www.kftrade.com.kp کالاها و شرکتهای کره شمالی برای ارتباط با دنیا ارائه شده است.

لو چائو، کارشناس علوم اجتماعی در آکادمی لیائونینگ معتقد است که کره شمالی با این کار در تلاش است تا فضایی مناسبی را برای تجارت و سرمایه گذاری خارجی فراهم کند.

کالاهای معرفی شده در این سایت شامل لوازم آرایشی، محصولات بهداشتی، محصولات الکترونیکی، تولیدات صنعتی سبک است و آدرس و مشخصات تولید کنندگان این محصولات در سایت ارائه شده است.

در این سایت از بین 14 پروژه سرمایه گذاری در کره شمالی هفت مورد از آنها مربوط به هتل داری است. سرمایه گذاری هتل نه تنها به رشد صنعت توریسم کره شمالی کمک می‌کند بلکه کمکی به تقویت زیرساختهای این کشور است.

انتهای پیام/

R1036249/P36447/S8,87/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۱۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس اتحادیه طلا و سکه در گفت‌وگو با قدس عنوان کرد؛ طلافروشان با سامانه جامع تجارت مشکل دارند نه سامانه مودیان

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و سکه در گفت وگو با خبرنگار قدس، درباره علت اعتراض عده ای از طلا فروشان در هفته ی اخیر گفت: طلا فروشان هیچ گونه مشکلی با سامانه مودیان ندارند و این سامانه برای همه صنوف کشور است و صنف طلا و سکه هم از این قانون تبعیت و به سامانه مودیان پیوسته اند.

وی در ادامه بیان کرد: اکثر طلا فروشان در سامانه مودیان فاکتورهای الکترونیکی خود را ثبت می کنند و به تکالیف مالیاتی خود پایبند هستند. طلا فروشان فاکتورهای الکترونیکی خود را ثبت می کنند و تمام طلا فروشان باید از سامانه مودیان تبعیت کنند.

رئیس اتحادیه طلا و سکه در ادامه خاطرنشان کرد: سامانه مودیان برای تمام مشاغل است و  طلا فروشان نسبت به آن هیچ گونه اعتراضی ندارند.

وی خاطرنشان کرد:  سامانه جامع تجارت سال گذشته با توجه به اینکه مشکلاتی در بحث آموزش و اطلاع رسانی در آن وجود داشت و از دی ماه اجرایی شد و با واکنش صنف طلافروشان مواجه شد.

بذرافشان در ادامه بیان کرد: لزوم ثبت نام در سامانه مودیان و سامانه جامع تجارت باعث تعدد سامانه ها برای طلا فروشان شد و مشکلاتی ایجاد کرد. به همین دلیل مقرر شده بود که ۳ ماه وقت داده شود تا این سامانه ها طبق تبصره ب ماده ۶ فعالان صنفی و اقتصادی باید در یک سامانه اقدامات مبادلاتی خود را انجام دهند.

بذرافشان در ادامه بیان کرد: ولی حدود ۴ ماه گذشت این مدت زمان سپری شد و این دو سامانه علی رغم قول هایی که داده شد، با هم ادغام نشد. جلساتی با سازمان امور مالیاتی و وزارت صمت برگذار شد ولی هنوز این دو سامانه ادغام نشده اند.

وی در ادامه بیان کرد: اعتراض طلا فروشان به سامانه جامع تجارت الکترونیک این بود که مقرر شده اطلاعات سرمایه و موجودی آنها باید در این سامانه ثبت شود. برای رفع این مشکل جلسات متعددی در ۳ ماه پایانی سال داشتیم و نامه نگاری های زیادی هم انجام شد.

بذرافشان گفت: در این جلسات بر لزوم بازنگری و اصلاحات در  سامانه جامع تجارت مطرح شد و قول هایی برای تغییرات در این سامانه داده شد.

رئیس اتحادیه طلا و سکه گفت: از ابتدای سال از طریق وزارت صمت اعلام شد که روسای اتاق های اصناف  استان ها و اتحادیه های ما، اعلام شد که سامانه جامع تجارت از ۷ فروردین ۱۴۰۳ لازم الاجرا است و با توجه به اینکه هیج تغییری در خصوص این تصمیم اعلام نشد طلا فروشان نسبت به این مسئله اعتراض دارند و اجرایی شدن این مسئله واکنش هایی در پی داشته است.

وی ادامه داد: طلا فروشان اعلام کرده اند که چرا باید سرمایه خودشان که چند نسل گشته تا به آنها رسیده است را باید در سامانه جامع تجارت ثبت کنند. مسئولین هم معتقدند که باید تمام این نقل و انتقالات ثبت شود.

وی افزود: آسیب ها و ضعف هایی که در این موضوع هست این است که بخشی از این سرمایه ها برای خود همکاران نیست، طلاهایی وجود دارد که کسانی که فعالیتی ندارند به تولیدی های طلا می دهند تا با آنها تولید انجام دهند. از سوی دیگر تولیدی های ما از نظر شرایط و سرمایه ضعیف هستند.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • بهترین سایت تبلیغات کسب و کار (لیست کامل سایت‌های زودبازده داخلی و خارجی)
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟
  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • رئیس اتحادیه طلا و سکه در گفت‌وگو با قدس عنوان کرد؛ طلافروشان با سامانه جامع تجارت مشکل دارند نه سامانه مودیان
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان