Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@18:34:39 GMT

چین: آمریکا دروغ پردازی می کند

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۱۳۵۳۴

چین: آمریکا دروغ پردازی می کند

پکن- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه چین در ارتباط با دیدگاه آمریکا در مورد روابط پکن با کشورهای در حال توسعه، واشنگتن را به دروغ پردازی متهم کرد و اعلام نمود آمریکا به سبب نیاز سیاسی خود دروغ‌ پردازی کرده و ادعاهای جعلی منتشر می کند که اقدامی نا امید کننده است.

به گزارش ایرنا 'لو کانگ' روز چهارشنبه در کنفرانس خبری در پکن در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی از آمریکا خواست نگاه درستی نسبت به همکاری چین با کشورهای در حال توسعه داشته باشد و خود نیز برای یاری به توسعه کشورهای در حال توسعه اقدام کند نه اینکه بین چین و کشورهای در حال توسعه تفرقه بیاندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد: همکاری چین با کشورهای در حال توسعه به طور مقتدرانه به توسعه اقتصادی، اجتماعی و بهبود زندگی کشورها یاری کرده و این همکاری مورد استقبال آن ها قرار گرفته است.
وی افزود: کشورهای در حال توسعه نیز خواستار آن هستند که کشورهای توانمند پیشرفته از جمله آمریکا چنین کمک هایی را در اختیار آن ها قرار دهد و ضمن اجرای تعهدات خود، کمک بدون پیش شرط به کشورهای در حال توسعه عرضه کنند.
لوکانگ ادامه داد: اگر کشورهای پیشرفته در این زمینه اقدام نمی کنند، حداقل نباید از کمک دیگر کشورها به کشورهای در حال توسعه جلوگیری کنند.
آمریکا پیشتر چین را به فریب کشورهای در حال توسعه و بدهکار کردن آنها از طریق اعطای تسهیلات بانکی به آنها متهم کرده بود.
**آساق**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي چين امريكا دروغ پراكني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۳۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش باکو برای جذب سرمایه خارجی

تین نیوز

وزیر دارایی جمهوری آذربایجان از برنامه دولت این کشور برای جذب سرمایه خارجی به منظور توسعه زیرساخت های ریلی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، بر اساس گزارش منتشر شده در نشریه ترند آذربایجان، سمیر شریفوف در حاشیه برگزاری نشست مشترک راه آهن های جمهوری آذربایجان و گرجستان در تفلیس، به خبرنگاران گفت: پروژه های ما با بانک توسعه آسیایی از جمله بخش های حمل و نقل و زیرساخت، با تمرکز قوی بر حمل و نقل در حال پیشروی است. در حال حاضر، ما به دنبال جذب سرمایه برای عملیاتی سازی ابتکارات خود در زمینه توسعه زیرساخت، دیجیتال سازی حمل و نقل ریلی و مدیریت پایدار این بخش ها هستیم.

جمهوری آذربایجان به عنوان یکی از بازیگران اصلی در کریدور میانی، طی ماه های گذشته اقدامات موثری در زمینه توسعه این کریدور انجام داده که از جمله، می توان به ساخت بندر خشک الت در نزدیکی باکو و با همکاری کشورهای ترک زبان حاشیه دریای خزر اشاره کرد.

اکنون، با اهمیت یافتن بیشتر مسیر کریدور میانی به عنوان شاهراه ارتباطی میان شرق و غرب و در سایه نا امنی ایجاد شده در منطقه دریای سرخ، به نظر می رسد کشورهای مسیر از جمله جمهوری آذربایجان، قزاقستان و ازبکستان در حال افزایش تلاش های خود به منظور توسعه این کریدرو و ظرفیت های حمل بار آن هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پوتین: اتحادیه اقتصادی اوراسیا در برابر تحریم‌های جدید کارآمد است
  • استفاده کشورهای شیخ نشین خلیج فارس از کارت روسیه و چین/ دیگر خبری از ذبح گاوهای شیرده برای آمریکا نیست
  • نزدیکی به ناتو در دستورکار کشورهای بی‌طرف اروپا
  • فناوری ساخت یک رویا/نوابغ و فرهنگ نخبگانی یک جامعه اولین گام ایده پردازی هستند
  • تلاش باکو برای جذب سرمایه خارجی
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • ۳ دروغ بزرگ درباره تظاهرات دانشجویی در آمریکا
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه