Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شيراز- ايرنا- معاون برنامه ريزي شرکت مادر تخصصي توليد نيروي برق حرارتي کشور گفت: هم اينک عمليات ساخت واحد 2 بخش بخار نيروگاه سيکل ترکيبي جهرم 92 درصد پيشرفت فيزيکي دارد و تا پايان سال 97 به بهره برداري خواهد رسيد.

به گزارش دريافتي چهارشنبه ايرنا از نيروگاه سيکل ترکيبي جهرم، حميد رضا عظيمي در بازديد از اين نيروگاه افزود:
طبق برنامه‌ريزي‌هايي که صورت گرفته با حمايت‌هاي ويژه مسئولان وزارت نيرو، براي کمک به ساعت هاي اوج مصرف برق در سال 98، واحد 2 بخش بخار نيروگاه سيکل ترکيبي جهرم تا آخر سال 97 براي بهره برداري وارد مدار مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان داشت: پيشرفت فيزيکي واحد سه بخش بخار اين نيروگاه نيز، 83 درصد است که اين ميزان در بين طرح هاي توسعه بخار نيروگاهاي سيکل ترکيبي کشور قابل توجه است.
همايون حائري، معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي نيز در اين بازديد از روند پيشرفت طرح هاي ياد شده پروژه ابراز رضايت و تاکيد کرد: حمايت‌هاي ويژه‌اي از بخش پشتيباني مالي پروژه توسعه واحد‌هاي 2 و 3 بخش بخار اين نيروگاه صورت خواهد گرفت.
محمدرضا رضايي کوچي، نماينده مردم شهرستان جهرم در مجلس شوراي اسلامي نيز با تاکيد بر حمايت همه جانبه مالي از طريق وزارت نيرو گفت: از تمام ظرفيت‌هاي حمايتي دولت و مجلس استفاده خواهد شد تا اهداف عاليه پروژه‌هاي توسعه‌اي در يک سال آينده به نتيجه نهايي برسند.
مديرعامل شرکت توسعه مولد نيروگاهي جهرم هم در اين بازديد بيان کرد: طرح توسعه واحد سه بخار هرکدام به ظرفيت 160 مگاوات و روند توليد انرژي در 6 واحد گازي هر يک با ظرفيت 160مگاوات است.
پيمان کنعان افزود: در بخش واحد‌هاي گازي، طرح‌هاي افزايش ظرفيت توليد سيستم مديا و +IGV با قدرت عملي معادل يک واحد گازي به اتمام رسيده و از سال 96 در حال بهره برداري است و در تابستان 97 در ساعت هاي اوج مصرف برق از اين طريق کمک قابل توجهي به شبکه برق رساني شده است.
مجري طرح‌هاي نيروگاهي بيع متقابل شرکت برق حرارتي نيز اظهار داشت: بخش گاز نيروگاه جهرم که در سال هاي 86 تا 87 به بهره برداري رسيد، داراي 6واحد گازي و در مجموع داراي ظرفيت اسمي 964 مگاوات است.
حميد سرداري افزود: بخش بخار اين نيروگاه شامل، سه واحد بخاري 160 مگاواتي جمعا به ظرفيت 480 مگاوات در دست احداث است و ظرفيت توليد برق اين نيروگاه پس از تکميل و بهره برداري از بخش بخار آن بيش از يک هزار و 444 مگاوات خواهد شد.
مجري طرح‌هاي نيروگاهي بيع متقابل شرکت برق حرارتي ادامه داد: تجهيزات اصلي بخش بخار نيروگاه شامل، سه توربين بخار کلاس E، شش بويلر بازياب با مشعل کمکي و سه برج خنک­کن خشک از نوع هلر با سازه فلزي است.
وي گفت: با اجراي بخش بخار نيروگاه ياد شده، بازدهي اين نيروگاه 50 درصد افزايش مي­يابد که باعث صرفه­جويي سالانه 700 ميليون مترمکعب گاز طبيعي به ارزش معادل 125ميليون دلار مي‌شود.
نيروگاه سيکل ترکيبي جهرم در زميني به مساحت 100 هکتار، در کيلومتر 27 جاده جهرم - شيراز واقع شده است. واحد اول بخار نيروگاه سيکل ترکيبي جهرم بيست و ششم فروردين 97 به شبکه برق سراسري سنکرون شد.
وزارت نيرو براي جبران هشت هزار مگاوات کمبود برق، برنامه‌هايي در بخش عرضه و تقاضا مورد توجه قرار داده است که با راه‌اندازي 27 واحد جديد و ارتقاي 23 واحد نيروگاهي، همچنان بيشترين بار بر دوش نيروگاه‌هاي حرارتي است.
اين 27 واحد نيروگاهي جديد شامل، واحدهاي بخاري و گازي شهرهاي مختلف از جمله نيروگاه جهرم است که تا پايان خردادماه سال 98 به بهره‌برداري خواهد رسيد.
شهرستان جهرم در فاصله 193کيلومتري جنوب شرقي شيراز قرار دارد.
9910 /6118
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۴۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، کامبیز نرماشیری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در جلسه تجلیل از استادان و معلمان واحد زاهدان ضمن تبریک روز معلم با اشاره به منزلت و جایگاه معلم در عرصه توسعه و تعالی جامعه، گفت: معلم با داشتن شغل انبیا الهی نقش مهم و اساسی در حوزه تعلیم و تربیت بر عهده دارد و در جامعه انسانى، اساسى‌ترین کار، تعلیم و تربیت است.

وی با اشاره به پتانسیل‌های منابع انسانی و ظرفیت اساتید استان سیستان و بلوچستان، عنوان کرد: انسان‌سازی یکی از رسالت‌های بنیادین معلم است که در تعالیم اسلامى هیچ چیز با آن برابرى نمى‌کند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: مدرسه و دانشگاه کارخانه انسان‌سازی است و استاد و معلم با آموزش و پرورش استعدادها، بستر این موضوع را فراهم می‌آوردند.

نرماشیری با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی استادان استان سیستان و بلوچستان باید سمت بالفعل کردن ظرفیت‌های این استان گام برداشت، عنوان کرد: در این استان ظرفیت‌های بالقوه بسیاری برای اینکه به بالفعل تبدیل شود وجود دارد که دانشگاه می‌تواند با بهره‌مندی از اساتید متخصص و متعهد در این مهم، موفق عمل کند.

در بخش پایانی این مراسم از استادان منتخب، استاد مشاوران و اساتید فعال بسیجی تقدیر شد.

فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در مزار شهدای گمنام واحد زاهدان با این شهدای والامقام تجدیدمیثاق کرد.

در این مراسم خیرمقدم توسط فرزند شهید پودینه از دانش‌آموزان مدارس سمای دخترانه زاهدان انجام و سرود سلام فرمانده جدید توسط گروه سرود مدرسه دخترانه سما زاهدان اجرا شد.

از دیگر برنامه‌های انجام شده در سفر یک روزه معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به واحد زاهدان، دیدار و نشست‌های صمیمی با استادان همیار فرهنگ، دانشجویان کانون‌ها، نشریات، تشکل‌ها و اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان و دیدار و گفت‌وگو با معلمان مدارس سما و حضور در مراسم تجلیل از مقام شامخ معلم در مدارس سمای زاهدان و همچنین دیدار با خانواده مرحوم علیرضا سرگلزایی هیئت علمی گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان و تسلیت و تقدیر از زحمات آن مرحوم بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند
  • جذاب‌ترین موستانگ‌های شلبی تاریخ، از 1967 تا 2022 (+عکس)
  • توضیحات روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در خصوص آتش سوزی ترانس برق
  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت مازندران
  • از ظرفیت شوراها برای پیشرفت چهارمحال و بختیاری استفاده شود
  • تولید برق در اوج گرمای تابستان
  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است