Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ جلسه شورای عالی عتف عصر امروز (چهارشنبه) در دبیرخانه این شورا واقع در پژوهشگاه مواد و انرژی با دبیرکلی مسعود برومند، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

برومند در مورد جزئیات برگزاری این جلسه در جمع خبرنگاران، گفت: مناطق ویژه علم و فناوری به عنوان یک تجربه جهانی وجود دارند که در ایران هم برای این مناطق آیین نامه ها و مقرراتی در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بر لزوم بازنگری عملکرد مناطق ویژه علم و فناوری بعد از گذشت چند سال تاکید کرد و افزود: در هر دوره باید عملکرد مناطق مذکور بازنگری شود تا در صورت نیاز اصلاحات لازم به عمل آید. از این رو، هر اقدامی که لازم باشد باید برای توسعه پارک های علم و فناوری، تامین منابع مالی لازم و هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه صورت گیرد.

به گفته دبیرکل شورای عالی عتف، بخش عمده انرژیِ دست اندرکاران مرتبط با شورای عالی عتف در همین پارک های علم و فناوری صرف می شود، به عنوان مثال جلسات ماهانه ای برای رسیدگی به مسائل پارک ها و مناطق شکل می گیرد که در گذشته برگزار نمی شد.

معاون پژوهشی وزارت علوم با بیان اینکه مناطق ویژه علم و فناوری نیازمند بررسی مجدد است، گفت: با توجه به دیدگاه هایی که در کمیسیون دائمی علم و فناوری مطرح شد، بررسی عملکرد این مناطق ضروری به نظر می رسد. البته مفهوم بررسی به عنوان توقف فعالیت مناطق یاد شده نیست چرا که این پارک ها با توجه به تعاریف شان در حال فعالیت هستند، اما عملکردشان باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی بر لزوم همکاری و حضور بیشتر بخش خصوص در این زمینه تاکید داشت و اظهار کرد: استفاده از منابع دولتی برای بودجه دهی در دستور کار نیست بلکه بخش خصوصی در این زمینه باید فعال تر شود.

دبیرکل شورای عالی عتف، نقش شرکت های دانش بنیان و شرکت های بزرگ خصوصی را در این زمینه موثر دانست و گفت: بخش خصوصی مانند شرکت های دانش بنیان با ایفای نقش مهمی در بازار کار، شرایطی برای گردش مالی مناسب فراهم می سازند.

به گفته برومند، علاوه بر آورده های اقتصادی که در مقابل همکاری با مناطق ویژه علم و فناوری نصیب شرکت های بزرگ خواهد شد، این موضوع بخشی از مسئولیت های اجتماعی این شرکت ها است.

البته در این زمینه به شرکت های دولتی اشاره می شود که از امکانات و معافیت های ارائه شده از سوی دولت استفاده می کنند.

وی افزود: در شرایط فعلی کشور، انتظار می رود شرکت های یادشده از منابع و توان خود برای توسعه شرکت های کوچک و متوسط استفاده کنند.

برومند ادامه داد: در این جلسه میزان ارتباط بین دستگاه ها برای آشنایی با پروژه های پژوهشی یکدیگر، مورد بحث و بررسی قرار گرفت چرا که بسیاری از پروژ های پژوهشی بزرگ، نیازمند همکاری و فعالیت های بین دستگاهی است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: توسعه استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۵۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد

به گزارش خبرنگار مهر، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه) خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ۱۰ طرح و لایحه، ۵ اساسنامه و ۳ استعلام دیوان عدالت اداری در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و پاسخ داده شد.

وی توضیح داد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها از سال گذشته در رفت‌وآمد بین مجلس و شورای نگهبان بود که ایرادات و ابهاماتی داشت و با رفع ابهامات، این طرح خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امیدواریم که این طرح به اهداف خود در جهت سامان‌دهی این موضوع بیانجامد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

در حال تکمیل

کد خبر 6096962 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • داده‌های آموزشی هوش مصنوعی عرصه جدید رقابت شرکت‌های بزرگ فناوری
  • برگزاری میز مشاوره حقوقی هفته سوم اردیبهشت از سوی پارک فناوری پردیس
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی