Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دادستان ديوان بين المللي کيفري، در مورد جنايات جنگي اسرائيل در سرزمين هاي اشغالي هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري آريا، «فاتو بنسودا» (Fatou Bensouda) دادستان ديوان بين المللي کيفري، روز چهارشنبه در بيانيه اي اعلام کرد برنامه اخراج فلسطيني ها از روستاي «خان الاحمر » (Khan al-Ahmar) درکرانه باختري رود اردن نگران کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته بنسودا، تخريب گسترده املاک و خانه ها و انتقال جمعيت به سرزمين اشغالي شامل جنايات جنگي مي شود.
دادگاه رژيم صهيونيستي، مه 2018 حکم اخراج 35 خانواده فلسطيني را که جمعيت آن ها به حدود 200 نفر مي رسد، از محل سکونت خود در روستاي خان الاحمر صادر کرد.
صهيونيست ها قصد دارند ضمن تخريب روستاي «خان الاحمر»، ساکنان آن را به صورت اجباري به جاي ديگري منتقل کنند.
با تخريب اين روستا علاوه بر آواره شدن صدها فلسطيني، ارتباط بين مناطق فلسطيني نشين در کرانه باختري رود اردن و قدس اشغالي عملا" قطع خواهد شد.
رژيم صهيونيستي قصد دارد با تخريب اين روستا که از موقعيت استراتژيک و بسيار مهمي برخوردار است، اراضي آن را تصرف و براي توسعه شهرک صهيونيست نشين اختصاص دهد.
بر اساس اين گزارش، مهلتي که رژيم صهيونيستي به ساکنان اين روستا براي تخليه آن داده بود، چند روز پيش به اتمام رسيده و هر لحظه احتمال تخريب اين روستا به رغم اعتراض و مخالفت گسترده مجامع بين‌المللي وجود دارد.
141/118
کليدواژه رژيم صهونيستي اسرائيل شهرک سازي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۶۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، یک منبع دیپلماتیک اسرائیلی به جروزالم پست مدعی شد که دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) نمی‌تواند بدون حمایت آشکار و تاکتیکی آمریکا علیه نخست ‌وزیر اسرائیل و مقامات ارشد آن اقدام کند.
 
وی ادامه داد: «جو بایدن [رئیس جمهور آمریکا] کجاست؟ چرا او ساکت است؟»
 
این اظهارات در حالی بیان شد که بنا بر گزارش‌ها، اسرائیل نگران احتمال صدور حکم بازداشت بین‌المللی علیه شخصیت‌های ارشد و ارتش رژیم صهیونیستی از جمله نتانیاهو است.
 
در این میان نتانیاهو گفته بود که اسرائیل تحت رهبری من هیچ تلاشی را از سوی دیوان کیفری بین‌المللی برای تضعیف حق ذاتی خود در دفاع را نخواهد پذیرفت.
 
کریم خان، دادستان ارشد دیوان بین‌المللی کیفری در نوامبر 2023 تایید کرد که در حال انجام تحقیقاتی درباره جنایات جنگی احتمالی در کرانه باختری، غزه و بیت‌المقدس شرقی است که تاریخ آن به 13 ژوئن 2014 بازمی‌گردد.
 
خان گفت که این تحقیقات به تشدید خصومت‌ها و خشونت‌ها از زمان حملاتی که در 7 اکتبر 2023 روی داد، ارتباط دارد.
 

دیگر خبرها

  • هشدار آمریکا به دیوان کیفری بین‌المللی پیرامون حکم بازداشت رهبران اسرائیل
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • دیوان بین‌المللی کیفری در جنگ اسرائیل و حماس صلاحیت قضایی ندارد
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
  • اسرائیل صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دیوان بین‌المللی کیفری را جدی می‎‌گیرد
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی