Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا- معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: دهیاران باید سیاست های دولت را در روستاها عملیاتی کنند که از مهمترین آنها توجه به ذات تولیدگری روستاها، ایجاد اشتغال و مهاجرت معکوس است.

به گزارش ایرنا علیرضا صحراییان، چهارشنبه در همایش سازگاری با خشکسالی و مدیریت بحران در جهرم با اشاره به حضور دهیاران در خط مقدم جهاد و توسعه در روستاها بیان داشت: بی شک مشکلات در روستاها زیاد است، اما دهیاران با اولویت‌بندی مناسب بر اساس نیازهای واقعی مردم، در صدد رفع آنها باشند و با پیگیری‌های خود از ظرفیت‌های مسئولان نیز بهره گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: همچنین ضروری است، فرهنگ‌سازی و عملیاتی‌کردن راهکارهای مقابله با خشکسالی، در دستور کار دهیاران قرار گیرد.
معاون استاندار فارس افزود: دهیاران، مسایل مورد بحث در این همایش را مد نظر قرار دهند و علاوه بر همراه کردن اهالی روستا، برای مقابله با خشکسالی بکوشند.
صحراییان گفت: فرهنگ سازی و عملیاتی‌ کردن روش‌های نوین آبیاری در باغ ها با استفاده از دستاوردهای جوانان بومی، یکی از بهترین راه‌های مقابله با خشکسالی و صرفه‌ جویی در مصرف آب است.
ارایه اطلاعاتی پیرامون خشکسالی، وضعیت آب‌های زیرزمینی، برنامه‌ریزی برای کشت‌های جایگزین و مقاوم به خشکی، زوال مرکبات، روش‌های حفاظت از منابع طبیعی و منابع آب، آشنایی با مخاطرات بخش کشاورزی از جمله مباحثی بود که در این همایش یک روزه مطرح شد.
این گردهمایی به همت پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جهرم و با حضور بخشداران و دهیاران این شهرستان، مسئولان اداره‌های تابع جهاد کشاورزی و جمعی از کارشناسان جهاد کشاورزی استان فارس، برگزار شد.
شهرستان جهرم در فاصله 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9910 /6118

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد معاون استاندار همايش مديريت بحران شهرستان جهرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۱۶۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی

 غلامرضا گودرزی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: مرکز تحقیقات استان مرکزی یکی از مراکز فعال در کشور است و انتقال دستاوردهای علمی این مرکز به بهره‌برداران از اهمیت ویژه برخوردار و در واقع به نوعی خروجی کار محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: دوره‌های آموزشی توسط کارشناسان مرکز برای انتقال دانش که روش‌های نوین کشاورزی و استفاده از بذرهای تولید شده است، دوره‌های آموزشی به صورت مستمر برگزار که به این طریق دانش انتقال پیدا کند.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی افزود: ایستگاه‌های تحقیقاتی در شهرستان‌های اراک، خنداب، ساوه، زرندیه، خمین و علی‌آباد اراک فعال هستند.

گودرزی خاطر نشان کرد: ایستگاه تحقیقاتی اراک مربوط به غلات و دانه‌های روغنی، خنداب منابع طبیعی و ایستگاه تحقیقاتی خمین مربوط به لوبیا است که آوازه بین‌المللی دارد و تنها ایستگاه تحقیقاتی در کشور در تولید صد در صد هسته تا بذر است.

وی بیان کرد: ایستگاه تحقیقاتی ساوه نیز مربوط به انار است که در این ایستگاه بزرگ‌ترین کلکسیون انار کشور وجود دارد، ایستگاه تحقیقاتی زرندیه نیز در بخش تحقیقات آبخوان‌داری فعال و ایستگاه علی‌آباد اراک نیز در زمینه گیاهان دارویی فعالیت دارد.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: ایستگاه‌های تحقیقاتی مذکور به صورت تخصصی کار تحقیق و پژوهش را انجام می‌دهند و بذرهایی که برای بخش کشاورزی از این تحقیقات حاصل می‌شود یکی از مهمترین دستاوردهای این مراکز است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت کشور
  • توقیف دستگاه حفاری غیر مجاز در جهرم
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور سراسری در جهرم
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا